پیام امام جمعه زرند در پی حادثه دلخراش منا

حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند طی پیامی ضمن ابراز تاسف از حادثه غمبار منا خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای عدم تکرار چنین حوادثی شد.

حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند به دنبال فاجعه دلخراش منا که منجر به درگذشت صدها نفر از حجاج بیت الله الحرام و تعداد زیادی از حجاج ایرانی شد، پیام تسلیتی صادر کرد.

 

Ebrahimi_EmamJome1

 

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند درپی کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از حاجیان در سرزمین منا، پیامی را صادر کرد.

 
متن پیام به شرح ذیل است:

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

 

« این مصیبت عظما را به حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری و خانواده های داغدار و امت اسلامی تسلیت می گویم.

 

ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان.مصیبت بزرگ فاجعه منا عید قربان را به قربانگاه مومنان و عاشقان حرم کبریا مبدل کرده و ازدست رفتن شمار زیادی ازمسلمانان، در حادثه دلخراش منا که به علت ناتوانی و بی‌تدبیری ال سعود در تأمین امنیت حجاج روی داد. غم و اندوهی بزرگ برقلب های همگان نشاند.

 

بی تدبیری دولت آل سعود سراسرجهان اسلام را درعزای حجاج ومومنین ازدست رفته دراین فاجعه مصیبت بارنشانده است.

 
اینجانب ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی صمیمانه با بازماندگان این حادثه مصیبت بار و آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای مجروحان ؛ علو درجات جان باختگان را از خداوند منان مسالت می نمایم.

 
این حادثه تکلیف را برای امّت اسلامی زیادتر کرده که باید با تدبیر و مدیریت صحیح و هماهنگی کامل از تکرار چنین وقایع ناگواری جلوگیری کرده وجا دارد سازمان های بین المللی اسلامی در مدیریت حج دراولین فرصت تدابیر ویژه ای برای بررسی فجایع سال جاری حج تشکیل دهند و تصمیمات روشن و ارزشمندی برای مدیریت حرمین شریفین اتخاذ نماید تا در ادامه حج های آینده شاهد چنین بی تدبیری و سوء مدیریت هایی نباشیم و امنیت زائران بیت الله الحرام تضمین شود. »

 

حجت الاسلام ابراهیمی – امام جمعه زرند

انتهای پیام/