انقلاب اسلامی از جهات متعدد با سایر انقلاب ها متفاوت بود

فرمانده پایگاه مقاومت شهدای گمنام مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند: انقلاب اسلامی که از جهات متعدد با سایر انقلاب ها متفاوت بود در تعارض مستقیم با قدرت های سلطه گر قرار داشت و همین موضوع موجب نگرانی قدرت های بزرگ شده بود.

فرمانده پایگاه مقاومت شهدای گمنام مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند در جمع نمازگزاران و کارکنان مجتمع گفت: ما باید قدردان یادگاران هشت سال دفاع مقدس باشیم.

Defa_Moghadash01

صدای زرند: به گزارش روابط عمومی مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند، ابراهیمی فرمانده پایگاه مقاومت شهدای گمنام مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند در دومین روز از هفته دفاع مقدس که به نام روحانیت، علم دانش پژوهی، و سربازان نامگذاری شده را خدمت جامعه روحانیت، پژوهشگران و سربازان تبریک و تهنیت عرض نمود و افزود: انقلاب اسلامی که از جهات متعدد با سایر انقلاب ها متفاوت بود در تعارض مستقیم با قدرت های سلطه گر قرار داشت و همین موضوع موجب نگرانی قدرت های بزرگ شده بود.

 

 

وی ادامه داد: لذا از همان ابتدا با مقابله ی همه جانبه و جدی آنان مواجه شد و قدرت های بزرگ برای اینکه کشورهای منطقه را همراه خود کنند.

 

 

ابراهیمی گفت: دشمنان انقلاب صدور اندیشه های انقلاب اسلامی برای کشورهای منطقه را خطرناک عنوان می کردند و مدعی این بودند انقلاب اسلامی درصدد سرنگونی حکومتهای آنان است.

فرمانده پایگاه مقاومت شهدای گمنام مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند افزود: امام خمینی قدس سره در تشریح صدور انقلاب می فرماید “این معنی غلط را از صدور انقلاب برداشت نکنند که ما می‌خواهیم کشورگشایی کنیم. ما همه کشورهای مسلمین را از خودمان می‌دانیم. همه کشورها باید در محل خودشان باشند. معنی صدور انقلاب ما این است که همه ملت ها بیدار شوند و خودشان را از این گرفتاری که دارند و تحت سلطه‌ای که هستند و از این که همه مخازن آنها دارد به باد می‌رود و خودشان فقر زندگی می‌کنند، نجات دهند… ما می‌خواهیم این چیزی که در ایران واقع شد، این بیداری و اینکه خودشان را از ابرقدرتها فاصله دادند و دست آنها را از مخازن خود کوتاه کردند، این در همه ملتها و در همه دولت‌ها واقع بشود، آرزوی ما این است.

وی در خصوص جنگ هشت ساله ایران و عراق افزود: رژیم بعثی عراق با اطلاع کامل از وضعیت نظامی، سیاسی و اقتصادی ایران در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد.

ابراهیمی گفت: صدام حسین رییس جمهور عراق با ظاهر شدن در برابر دوربین‌های تلویزیون عراق با پاره کردن قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر، آغاز تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران را اعلام کرد و جنگی نابرابر در شرایطی به ایران اسلامی تحمیل شد که از جانب استکبار جهانی بویژه آمریکا تحت فشار شدیدی قرار داشت و در داخل کشور نیز جناح ‌های وابسته به غرب و شرق، با ایجاد هیاهوی تبلیغاتی و ایجاد درگیری‌های نظامی در صدد تضعیف نظام بودند.

ایشان ادامه داد: بنی صدر به عنوان ریاست جمهوی، از حضور سپاه و نیروهای مردمی در جنگ به شدت جلوگیری می کرد و همین امر باعث شد که عراق موفق به تصرف شهرهای مرزی از شمالی ترین نقطه تا سرانجام خرمشهرگردید.

وی گفت: سرانجام حضرت امام خمینی قدس سره با توجه به موضع منفی بنی صدر درقبال رزمندگان ارتش اسلام وی را از فرماندهی نیروهای مسلح عزل و بلافاصله مجلس عدم کفایت وی را تصویب کرد.

ابراهیمی ادامه داد: وقتی امام خمینی (ره) در مقام فرماندهی کل قوا بر لزوم شکسته شدن حصر آبادان تأکید کردند ماشین پیشروی ایران در مسیر بازپس‌گیری مناطق اشغالی شروع به حرکت کرد. پس از عملیات ثامن‌الائمه که به محاصره آبادان پایان داد در عملیات طریق‌القدس رزمندگان اسلام بستان را آزاد کردند. دهلاویه، غرب شوش و دزفول در عملیات بزرگ فتح‌المبین آزاد شد و در نقطه اوج پیروزی‌ها در عملیات بیت‌المقدس خرمشهر نیز آزاد گشت. در این عملیات هزاران تن از نیروهای عراقی کشته و هزاران نفر دستگیر شدند و این عملیات یک نقطه عطف در تاریخ دفاع مقدس بود.

 

 

وی درخصوص این سوال که چرا جنگ تحمیلی ما را دفاع مقدس می گویند افزود: اولا ما از خود دفاع کردیم و به ما حمله شد و ما هیچگاه در جنگ هشت ساله که طولانی ترین جنگ قرن اخیر بود مهاجم نبودیم. ثانیاً در ۲۰۰سال اخیر از زمان فتحعلی شاه قاجار در تمام جنگها ما مقداری از خاک کشور را از دست داده بودیم ولی در دفاع مقدس یک وجب از خاک ایران را از دست ندادیم. ثالثاً شورای امنیت سازمان ملل بالاخره عراق را به عنوان متجاوز به خاک ایران معرفی کرد. رابعاً ما در جنگ معجزات فراوانی دیدیم علی رغم پشتیبانی ۳۵ کشور جهان از عراق در جنگ تحمیلی ما ایستادیم  و جانانه دفاع کردیم.

انتهای پیام/