فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان نهادینه شود

فرماندار کوهبنان گفت: در پرتو منویات و فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری در سایه وحدت و همدلی فرهنگ ایثار و شهادت بیش از گذشته در جامعه به ویژه در بین جوانان و نوجوانان نسل امروز نهادینه شود.

فرماندار کوهبنان گفت: در پرتو منویات و فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری در سایه وحدت و همدلی فرهنگ ایثار و شهادت بیش از گذشته در جامعه به ویژه در بین جوانان و نوجوانان نسل امروز نهادینه شود.

 

فرماندار کوهبنان

 

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، همزمان با سراسر کشور زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس شهرستان کوهبنان نواخته شد، مراسم نمادین با حضور فرماندار، مدیریت آموزش و پرورش، فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از مسولان شهرستان و والدین دانش‌آموزان در مدرسه پروین اعتصامی کوهبنان با حضور دانش‌آموزان دبیرستان‌های شهدا و شهید بهشتی برگزار شد.

 
در این مراسم محمدرضا مهدلو آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: در یک نگاه کوتاه به این نکته مهم می‌رسیم که دوران دفاع مقدس نمادی از مقاومت، ایثار و شهادت عزیزانی است که تمام هستی خود را در راه اعتلای اسلام و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی فدا کردند.

 
فرماندار کوهبنان ادامه داد: این دوران یادآور حکایت ماندگاری شهیدان و شاهدانی است که با نثار خون خویش یا اهدای عضوی از بدن خود و یا صبوری در برابر شکنجه‌های دشمنان در زندان‌های رژیم بعث عراق سطر سطر تاریخ این مرز و بوم را نوشتند.

 
وی ابراز داشت طی دوران دفاع مقدس رزمندگان و ایثارگران تمام هستی خود را در راستای دفاع از ارزش‌های اسلامی، حفظ آرمان‌های انقلاب و موجودیت میهمن عزیز ایران اسلامی در طبق اخلاص گذاشتند و در سایه رهبری‌های پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) حماسه‌ای جاودان و ماندگار را خلق کردند که جهانیان انگشت حیرت و تحسین به دندان گرفتند.

 
وی عنوان کرد: امروز جنگ سخت را شاهد نیستیم، اما دشمنان دست از خباثت و دشمنی با اسلام و انقلاب اسلامی بر نداشتند و با شیوه‌های مختلف از طریق جنگ نرم و تهاجم فرهنگی به دنبال پیاده کردن اهداف شوم خود هستند، لذا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در پرتو منویات و فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری در سایه وحدت و همدلی فرهنگ ایثار و شهادت بیش از گذشته در جامعه به ویژه در بین جوانان و نوجوانان نسل امروز نهادینه شود.

 
رئیس شورای آموزش و پرورش کوهبنان تاکید کرد: تنها راه مقابله با دشمن در حال حاضر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است که دستگاه تعلیم و تربیت و دانش‌آموزان در معرفی افتخارات دوران دفاع مقدس و تقویت فضای معنوی جامعه می‌توانند بهترین نقش را ایفا کنند.

 
وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: روزگاری دانش‌آموزان ما در کنار سایر رزمندگان اسلحه به دست گرفتند و با دشمن متجاوز جنگیدند، اما در حال حاضر شما باید در سنگر تعلیم و تربیت به گونه‌ای تلاش کنید که بتوانید قله‌های علمی جهان را فتح کنید، همان طور که تا امروز جوانان ایران مرز و بوم در عرصه‌های هسته‌ای، هوا و فضا، پزشکی، نانو تکنولوژی و … در جهان سرآمد بود و این خود موجب شد که دشمنان از موضع خود عقب‌نشینی کند.

 

Madrse-Kouhbanan_01

Madrse-Kouhbanan_03

 
انتهای پیام/

خبرنگار صدای زرند : نامجو کوهبنانی