امام باقر(ع) بشریت را از سرچشمه علوم هستی بهرمند ساخته است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند ضمن تسلیت شهادت امام پنجم،امام باقر(ع) را سرچشمه بهره مندی از علوم هستی عنوان کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند ضمن تسلیت شهادت امام پنجم،امام باقر(ع) را سرچشمه بهره مندی از علوم هستی عنوان کرد.

 

Soltani57564523142_df5

 

به گزارش صدای زرند، حجت‌الاسلام اکبر سلطانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند بیان داشت: امام باقرالعلوم(ع) تمامی علوم اولین و آخرین را شکافته و به سر منزل دانش مطلق رسیده و در مقام روح القدسی، همه بشریت را از علوم سرچشمه هستی بهره مند ساخته است.

 
حجت‌الاسلام سلطانی افزود: عصر امام باقر(ع) و امام صادق (ع) را می توان به حق عصر تهاجم فرهنگی نامید که هویت جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را در معرض نیستی و نابودی قرارداده بود.

 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند تصریح کرد: زندگی امام، آینه تمام نمای زندگی شرافتمندانه انسانهای موحد و متعالی است.یکی از بارزترین ویژگیهای امام جامعیت اوست.

 
اکبر سلطانی اظهارداشت: توجه به علم، او را از اخلاق و فضایل روحی غافل نمی‏سازد و روی آوری به معنویات و عبادت و بندگی، وی را از پرداختن به زندگی مادی و روابط اجتماعی و اصلاح جامعه باز نمی‏دارد.

 
وی در پایان گفت: از آن جایی که بینش و نگرش اسلام برپایه فرهنگ تمدنی است، امام باقر (ع) به حوزه تمدنی نیز توجه داشت و شاگردانی بسیار در حوزه های دیگر چون شیمی و مانند آن تربیت کرد. البته موقعیت و زمان امام باقر (ع) اقتضا می کرد که بیش تر به حوزه های کلامی و فقهی و اصولی توجه کند و امام صادق (ع) این فرصت را یافت که پس از تثبیت این بخش به بخش های دیگر بپردازد.

 

انتهای پیام/