معرفی ۱۱ اثر در نخستین نشست کتاب‌خوان کوهبنان

نخستین نشست کتاب‌خوان شهرستان کوهبنان با مشارکت ۱۲ نفر از کتابداران، نویسندگان و خبرنگاران فعال در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شد.

نخستین نشست کتاب‌خوان شهرستان کوهبنان با مشارکت ۱۲ نفر از کتابداران، نویسندگان و خبرنگاران فعال در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شد.

 

صدای زرند

 

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، نخستین نشست کتاب‌خوان این شهرستان با حضور مسئولان و با مشارکت ۱۲ نفر از کتابداران، نویسندگان و خبرنگاران فعال در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در محل سالن آمفی‌تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان برگزار شد.

 
فعالان عرصه کتاب در این نشست گزارش مختصری از کتب مطالعه شده را برای حاضران بیان کردند و در پایان از فعالان این عرصه با اهدای لوح تقدیر و تقدیم کتب ارزشمند تجلیل شد.

 
در این نشست علی‌اصغر نامجوکوهبنانی کتاب موعودنامه، مرجان ابراهیمی کتاب مضمون‌یاب دیوان خاقانی شروانی، سیدمحمدتقی روح‌الامینی کتاب جاودان‌های تاریخ، حنانه‌سادات روح‌الامینی کتاب بلاغت نهج‌البلاغه، سجاد محمدحسنی کتاب ابوالفضل العباس، مریم مومنی کتاب دفتر سرخ، نسیمه صالحی کتاب پری نخلستان، زهرا روح‌الامینی کتاب زیستن چرا و زیستن چگونه،زهرا حسینی کتاب داستان راستان، لیلی شبانی کتاب اهمالگری و مهدیه ایزدی کتاب ارمیا را به صورت خلاصه برای حاضران بیان کردند.

 

 
در تشریح و انتقاد از مطالب کتاب باید انصاف داشته‌باشیم

 
حجت‌الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان در این نشست با استناد به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری گفت: باید همگان تلاش کنند کتاب‌خوانی به عنوان یک عادت همیشگی در بین مردم به‌ویژه جوانان تبدیل شود.

 
وی یادآور شد: مادر تمام کتاب‌ها قرآن کریم است که همچنان پویا و زنده راهگشا و گره‌گشای بسیاری از مشکلات است، لذا باید این کتاب به‌صورت ویژه مورد تلاوت قرار گیرد و نکات و مطالب برجسته آن در اختیار دیگران قرار گیرد .

 
امام جمعه کوهبنان تأکید کرد: احترام به کتاب همواره باید مورد توجه علاقمندان به این عرصه قرار گیرد، ممکن است یک کتاب به ذائقه ما خوش نیاید، اما باید تلاش شود که همه کتب از ابتدا تا انتها مورد مطالعه قرار گیرند، چراکه ممکن است یک کلمه یا یک جمله از کتاب بتواند سرنوشت زندگی انسان را تغییر دهد.

 
وی ابراز داشت: احترام به نویسنده کتاب و روان خواندن کتاب همواره باید مدنظر قرار گیرد و در تشریح و انتقاد از مطالب کتاب باید انصاف داشته‌باشیم.

 
جعفری خاطرنشان کرد: در آداب مطالعه آمده انسان در حالی که وضو دارد و رو به قبله است کتاب را با دقت و هر طریق که راحت‌تر است، مطالعه کند و در حقیقت انسان باید کتاب را به عنوان مونس و رفیق دائمی خود بداند که اگر چنین شد رستگار می‌شود.

 

 
اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده در نشست‌های کتاب‌خوان

 
خلیل‌الله باقی‌زاده مدیر امور کتابخانه‌های عمومی کوهبنان بیان داشت: کتاب‌خوان عنوان نشست‌هایی است که به منظور اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در قالب معرفی کتب ارزشمند برگزار می‌شود.

 
وی بیان کرد: توسعه رفتار مدنی رشد‌یافته و رشددهنده در تمام مناطق و شهرها حتی مناطق روستایی و دورافتاده از افق‌های مهم نشست‌های کتاب‌خوان است تا فرهنگ مطالعه در بین خانواده‌ها ساری و جاری شوند.

 
باقی‌زاده ادامه داد: ایجاد حسن نیاز به مطالعه و گسترش این امر، فراهم کردن زمینه آشنایی مردم با چگونگی مطالعه و در یک کلام بهبود نگرش عموم مردم در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی از سیاست‌های برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان است.

 
وی تصریح کرد: آشنایی با شیوه‌های استاندارد معرفی کتاب، اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و ارائه مختصری از این کتب، فراهم کردن شرایط برای معرفی کتب مفید، توانمندسازی و ارتقای سطح علمی کتابداران و علاقمندان به حوزه کتاب و کتابداری از طریق مطالعه از اهداف این نشست‌ها است.

 
مدیر کتابخانه‌های عمومی کوهبنان تأکید کرد: سعی شده در این نشست‌ها از وجود کتابداران، نویسندگان، فعالان حوزه کتاب و رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی، خبرنگاران رسانه‌ها، مطبوعات و خبرگزاری‌ها و در یک کلام از تمام علاقمندان به عرصه کتاب و کتاب‌خوانی برای ارائه گزارش خود دعوت شود.

 
باقی‌زاده اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی مرکز شهرستان و بخش طغرالجرد در دو شیفت کاری صبح و عصر پذیرای علاقمندان به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی است که سعی شده با وجود نشریات محلی و سراسری، بخش ویژه کودکان، تهیه کتب مرجع و کمیاب زمینه برای حضور علاقمندان در این مراکز فراهم شود.

 
انتهای پیام/

خبرنگار صدای زرند : نامجو کوهبنانی