احداث یک واحد جدید ۵۰۰ مگاواتی در نیروگاه زرند

با توافق ایران و شرکت آلنکور روسیه، یک واحد جدید ۵۰۰ مگاواتی در نیروگاه زرند به عنوان اولین نیروگاه زغال‌سنگ‌سوز کشور طراحی و احداث می شود.

جعفری معاون مهندسی و برنامه‌ریزی نیروگاه حرارتی زرند از افزایش ظرفیت و افزوده شدن یک واحد ۵۰۰ مگاواتی در این نیروگاه خبر داد.

Bargh-Zarand_01

به گزارش صدای زرند، سیدعلیرضا جعفری با اشاره به بازدید کارشناسان مالی و فنی شرکت آلنکور روسیه از نیروگاه گفت: هدف از این بازدید سنجش امکانات نیروگاه زرند در زمینه آب، زمین، نیروی انسانی متخصص، خطوط انتقال نیرو و همچنین بررسی امکانات سوخت‌رسانی و سایر امکانات فنی موجود در منطقه برای ساخت یک بلوک سیکل ترکیبی به قدرت ۵۰۰ مگاوات بود.

 

 

معاون مهندسی و برنامه‌ریزی نیروگاه حرارتی زرند گفت: احداث یک واحد جدید ۵۰۰ مگاواتی در این نیروگاه با مشارکت شرکت روسی آلنکور منجر به افزایش پایداری شبکه تولید و انتقال برق در جنوب شرق کشور خواهد شد.

 

 

وی افزود: این موضوع در جهت افزایش بار مورد نیاز منطقه زرند و همچنین کار آفرینی نیروی انسانی در سال‌های آینده تاثیر بسزایی خواهد داشت.

 
به گزارش صدای زرند، نیروگاه زرند یکی از نیروگاه‌های قدیمی کشور، اولین نیروگاه با طراحی ذغال‌سنگ‌سوز ایران و اولین نیروگاه حرارتی بخاری در منطقه جنوب شرق ایران است.

 

 

انتهای پیام/