رد پای آمریکا در کشتار مظلومان مشاهده می‌شود

امام جمعه کوهبنان گفت: آمریکا ایران را به حمایت از تروریست محکوم می‌کند، غافل از اینکه هر جا مظلومی کشته می‌شود، رد پای دولت آمریکا در آن دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنانبه گزارش صدای زرند، حجت‌الاسلام عباس جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت همگان به تقوای الهی با استناد به آیات سوره لقمان اظهار داشت: در مقابل انسان‌های مؤمن، نیکوکار و اهل تقوا جمعی هم پیدا می‌شوند که گاهی هزینه می‌کنند تا زمینه گمراهی مردم را رقم بزنند و این معامله بسیار بدی است، چون فرد خود و دیگران را به عذاب می‌کشاند.

            

وی بیان داشت: فرعون قدرتمند و قارون ثروتمند بودند، اما چون در برابر خداوند قرار گرفتند و استکبار ورزیدند، ذلیل و خوار شدند و گرفتار عذاب الیم الهی شدند، پس انسان باید مواظبت کند که در هر حال ایمان خود را حفظ و ثروت، علم و … زمینه را برای تزلزل ایمان او فراهم نکند که اگر چنین شد انسان وارد بهشت ابدی می‌شود و شادی پیامبر (ص)، حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار (ع) را در پی دارد و این وعده الهی و حق است.

            

خطیب جمعه کوهبنان گفت: در این شهرستان علاوه بر قبور مطهر امامزادگان واجب التعظیم، علما، عرفا و شهدای هشت سال دفاع مقدس، حرم مطهر شهدای گمنام در حال ساخت است و برای احداث درب‌ها، سنگ‌کاری و کاشی‌کاری این مکان نیاز به مساعدت همه مردم شهرستان است.

            

وی ادامه داد: در آستانه سال تحصیلی جدید قرار داریم و جا دارد مردم متدین و ولایت مدار شهرستان که در تمام زمینه‌ها مشارکت دارند در تهیه پوشاک، لوازم التحریر، کیف و کفش و … دانش‌آموزان نیازمند مساعدت کنند.

            

امام جمعه کوهبنان تاکید کرد: ۱۳ شهریور ماه روز تعاون است و یکی از دستورالعمل‌هایی که در دین مبین اسلام بر آن سفارش شده تا در کارهای خوب و پسندیده با هم باشیم، لذا شاهدیم که تعاونی‌ها طی سال‌های گذشته مفید واقع شده‌اند و در حال حاضر برخی مشاغل رها شده هستند که برای سر و سامان دادن به آنها باید تعاونی تشکیل داد.

            

وی ادامه داد: همچنین روز ۱۳ شهریور روز مردم‌شناسی است انسان باید در درجه اول خودش را به خوبی بشناسد و بعداً در راستای شناخت مردم گام بردارد، لذا شاهدیم گاهی افراط و تفریط‌ها به واسطه این است که مردم قدر و منزلت خود را نشناخته‌اند، پس ضروری است که مدیران مردم را به خوبی بشناسند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن به آنان خدمت کنند.

            

جعفری تأکید کرد: ۱۴ شهریور ماه مصادف با سالروز شهادت آیت‌الله قدوسی و وحیددستجردی به دست منافقان کور دل در سال ۶۰ است و تا کنون بیش از ۱۷ هزار نفر در کشور به دست منافقان و تروریست‌ها به شهادت رسیده‌اند این در حالی است که آمریکا ایران را به حمایت از تروریست محکوم می‌کند، غافل از اینکه هر جا مظلومی کشته می‌شود، رد پای دولت آمریکا در آن دیده می‌شود.

            

وی ابراز داشت: ۲۳ ذی‌القعده روز زیارتی آقا علی‌بن‌موسی الرضا (ع) است که ولی‌نعمت ایرانیان است و باید از راه دور و نزدیک به این امام همام سلام عرض کنیم و در روایت هم داریم که پیامبر (ص) فرمود «هر کس فرزندم علی را در طوس زیارت کند، مانند این است که من پیامبر را زیارت کرده است».

            

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: ۱۷ شهریور ماه یکی از روزهایی است که در تاریخ ماندگار است، چرا گروهی از مردمی که برای دفاع از خود و نوامیس وارد میدان شده بودند، توسط عمال شاه در میدان ۱۷ شهریور تهران از زمین و هوا به گلوله بسته شدند و این روز از سال ۵۷ به عنوان جمعه سیاه شهرت دارد.

            

وی به برگزاری رزمایش اقتدار ثارالله اشاره کرد و افزود: گاهی چشمه‌های خوبی به نمایش گذاشته می‌شود تا به دشمنان بفهماند، مردم بسیجی و ولایتمدار ایران اسلامی با تمام وجود در صحنه هستند و هرگز اجازه هیچ‌گونه تحرکی را به دشمنان و بد خواهان نمی‌دهند.

            

خطیب جمعه کوهبنان تأکید کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری در ارتباط با برجام بیان داشتند «من به آقای رییس جمهور هم گفته‌ام مصلحت نیست مجلس شورای اسلامی از موضوع بررسی برجام کنار گذاشته شود»، چرا که در واقع طرف اصلی ما دولت امریکاست.

            

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری تأکید دارند، مسئولان امریکا خیلی بد حرف می‌زنند و هنوز از موضع استکبار و زورگویی صحبت می‌کنند و باید تکلیف اینگونه حرف زدن‌ها روشن شود، اگر قرار است چارچوب تحریم‌ها حفظ شود پس ما برای چه مذاکره کرده‌ایم، هدف از مذاکرات برداشتن تحریم‌ها بود.

            

جعفری ابراز داشت: رهبر فرزانه و متفکر انقلاب ادامه دادند، اگر ما در مذاکرات در برخی موارد کوتاه آمده‌ایم و برخی امتیازات را داده‌ایم، عمدتا برای این بود که تحریم‌ها برداشته شود، اگر قرار است، تحریم‌ها برداشته نشود، پس معامله‌ای هم در کار نیست و ایران مانند فلان کشور عقب مانده نیست که هر طوری بخواهند بتوانند با آن صحبت کنند.

            

وی گفت: چنین چیزی هرگز اتفاق نمی‌افتد که از ارزش‌های اسلامی عبور کنند و پایبندی به احکام اسلامی را از دست بدهند نه دولت، نه مجلس و نه مسئولان مطلقاً چنین کاری نمی‌کنند و اگر کسی هم بخواهد ارزش‌ها خدشه‌دار شود، مردم و نظام جمهوری اسلامی از او قبول نمی‌کنند.

            

امام جمعه کوهبنان ادامه داد: ۲۵ ذی‌القعده روز دحوالارض است امیرالمومنان علی (ع) فرمودند، «نخستین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد، ۲۵ ذی‌القعده بود کسی که در این روز روزه بگیرد و شبش به عبادت باشد ثواب ۱۰۰ سال عبادت دارد».

            

وی افزود: روز قیام امام زمان (عج)، میلاد حضرت ابراهیم خلیل‌الله، میلاد حضرت عیسی، خروج پیامبر (ص) از مدینه به سوی مکه برای انجام حجه‌الوداع در این روز ذکر شده و بهترین عمل این روز زیارت امام رضا (ع) است.

            

جعفری گفت: روزه داری، ذکر و دعا، انجام غسل و نماز مخصوص، تفکر در آیات الهی که زمین منشأ آنهاست و … از جمله اعمالی است، باید در این روز که یکی از آیات الهی است و زمین در این روز شروع به گستردگی کرده، انجام داد.

            

وی تصریح کرد: در همین روز دعایی است که در آن هم بعد عبادی و هم بعد سیاسی مورد توجه قرار گرفته و نابودی جباران و ستمکاران، درخواست برای توفیق و یاری امام زمان (عج)، دعای برای فرج و ظهور حضرت ولی عصر (عج)  و … مورد نظر باشد.

            

            

            

انتهای پیام/