پدر ادبیات کوهبنان درگذشت

مرحوم ابراهیمی انسانی متواضع، مردم دار، صبور، متعهد و دوست داشتنی بود که در امروز دهم شهریور ماه سال جاری دعوت حق را لبیک گفت.

محمد ابراهیمی کوهبنانی، به عنوان یکی از پیشکسوتان فرهنگی استان کرمان است که طی سالیان گذشته شاگردان فراوانی را تربیت نموده که هر کدام از آنان در جای جای کشور و استان منشاء خدمات ارزنده به مردم هستند.

 

MohammadEbrahimi

 

صدای زرند / فرهنگ و هنر: محمد ابراهیمی کوهبنانی پدر علم ادبیات شهرستان کوهبنان، معلمی متعهد بود که در راستای شعر و شاعری و تربیت ادیبان و نویسندگان برتر استان نقش مهمی را ایفا نمود.

 

ایشان با ذوق علمی و استعداد ذاتی که داشت زمینه را برای ورود افراد متعددی به عصر شعر و شاعری رقم زد و در دوران دبیری جز اساتید مجرب و مشهور بود.

 

محمد ابراهیمی کوهبنانی، از خط زیبایی برخوردار بود و متن های ادبی، استشهادنامه ها و… جالبی را با خط قدیمی می نگاشت.

 

این استاد مجرب با تسلط خاص به زبان عربی و انگلیسی توانسته بود در این عرصه نیر منشاء خدمات فراوانی باشد.

 

شخصیتی بزرگ اما ناشناخته که شعرهای قدیمی، داستان های کهن فراوانی را در دل خود جا داده بود اما کمتر کسی از این گنجینه ارزشمند به خوبی بهره برد.

 

مرحوم ابراهیمی کوهبنانی در مکتب خود فرزندان بسیار خوبی را تربیت نموده که دو نفر از آنان در کسوت دبیر ادبیات در آموزش و پرورش کوهبنان مشغول به خدمت هستند.

 

مرحوم ابراهیمی انسانی متواضع، مردم دار، صبور، متعهد و دوست داشتنی بود که در امروز دهم شهریور ماه سال جاری دعوت حق را لبیک گفت.

 

محمد ابراهیمی متولد ۱۳۱۲ در کوهبنان بود که دوران ابتدایی تحصیل را در مدرسه ی دوشاب خانه و پهلوی منطقه کوهبنان سپری کرد و جهت گذران دوره ی متوسط عازم کرمان شد و در مدرسه نمونه فروغی به مدیریت شمس میمندی مشغول به تحصیل شد و از هنرستان کشاورزی دکتر اقبال به اخد دیپلم نایل آمد و به عنوان دبیر از سال ۱۳۲۹ وارد خدمت فرهنگ شد و در دبیرستان های: بهمنیار، سعادت، پهلوی، و دانش سرای مقدماتی مشغول به تدریس تاریخ، جغرافیا، علوم اجتماعی و ادبیات بود.

 

روحش شاد و یادش گرامی.

 

 

انتهای پیام / نامجو کوهبنانی