جاده کوهبنان به زرند خواسته ی سی ساله مردم کوهبنان است / خبرنگاران موجب حضور سرمایه گذاران شوند

فرماندار کوهبنان ابراز داشت: تک تک مردم شهرستان در پیشرفت این خطه سهیم هستند لذا باید به صحنه وارد شوند و اگر در برخی از جهات پیشرفت کمتری داشتیم بدین جهت است که مردم در آن صحنه کمتر حضور داشته اند.

محمدرضا مهدلو فرماندار کوهبنانهمزمان با هفته دولت اصحاب رسانه، خبرنگاران صدا و سیما، مطبوعات و خبرگزاری ها و سایت های خبری به اتفاق مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان، مدیریت شبکه بهداشت و درمان با فرماندار، معاونین و بخشدار مرکزی نشست خبری داشتند و پیرامون اشتغال، ورزش و جوانان، بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، مسکن مهر، حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و… سوالاتی را مطرح که فرماندار و معاونت برنامه ریزی به آنان پاسخ دادند.

 

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، در ابتدای این جلسه محمد رضا مهدلو فرماندار کوهبنان، ضمن تبریک هفته دولت یادآور شد: شروع هفته دولت مزین به نام شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر است که خدماتی ارزشمند و ماندگار انجام داده اند.

 

وی یاد آور شد: ارائه خدمات انجام شده مختص هفته دولت نیست بلکه می بایستی در طول سال به مناسبت های مختلف خدمات انجام شده به سمع و نظر مردم رسانده شود اما هفته دولت که گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان دولت است شهیدانی که در راستای تحقق جمهوری اسلامی جان خود را فدا کردند فرصتی برای ارائه خدمات به مردم است.

 

فرماندار کوهبنان ابراز داشت: تک تک مردم شهرستان در پیشرفت این خطه سهیم هستند لذا باید به صحنه وارد شوند و اگر در برخی از جهات پیشرفت کمتری داشتیم بدین جهت است که مردم در آن صحنه کمتر حضور داشته اند.

 

وی تأکید داشت: خبرنگاران به عنوان رابط بین مردم و مسئولین و چشمان تیزبین جامعه باید نسبت به نقد و راهنمایی مسئولین گام بردارند که دیدن نقاط ضعف از سوی رسانه ها و خبرنگاران از موهبت های الهی است اما در نقد ها باید بررسی کارشناسانه در جهت رشد جامعه باشد.

 

مهدلو یادآور شد: باید خبرنگاران با بیان مشکلات و معضلات موجود زمینه را برای حضور سرمایه گذاران رقم بزنند و ما هم به عنوان مدیران اجرایی باید با فراهم نمودن بستر و رفع برخی از مشکلات سرمایه گذار را در اجرای فعالیت کمک کنیم.

 

وی گفت: بودجه سال ۹۳ شهرستان کوهبنان ۹.۷ میلیارد تومان مبادله شد که از این مقدار  ۶.۱ میلیارد تومان محقق و تخصیص داده شد که به میزان ۶۳درصد می باشد و در بحث شهرستانی ۳.۲ میلیارد تومان جهت احداث جاده ارتباطی کوهبنان به زرند اختصاص داده شد که ۵۱ درصد آن محقق شد.

 

فرماندار کوهبنان با بیان اینکه جاده زرند به کوهبنان جاده ای است که یکی از خواسته های مردم طی ۳۰ سال گذشته بوده است ادامه داد: شروع عملیات جاده کوهبنان به زرند و مرکز استان به تازگی آغاز شده که در قطعه اول ۱۷ کیلومتر بازگشایی انجام گردیده و ۶ کیلومتر از جاده مذکور زیرسازی شده است.

 

وی ادامه داد: تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی کوهبنان با تزریق اعتباری در حدود دو میلیارد تومان در حال انجام است و تلاش ها برای تحویل پروژه به دانشگاه علوم پزشکی انجام شده همچنین به منظور خرید تجهیزات بیمارستان و تأمین نیروی انسانی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 

مهدلو تصریح نمود: در سال جاری جهت تحقق یافتن شعار حمایت و حفاظت از آثار باستانی شهر کوهبنان دو اثر تاریخی مدرسه شیخ ابوسعید و خانه تاریخی آل طه مرمت و باز سازی شده و آماده بهره برداری است.

 

وی به ساخت کتابخانه امام علی (ع) کیانشهر، شروع عملیات اجرایی ساخت مرکز بهداشتی درمانی شهر کوهبنان، ساخت سالن ورزشی دهستان خرمدشت، احداث پد هلی کوپتر مرکز و پایگاه امدادی کوهبنان، اجرای طرح هادی در روستاهای ده خواجه، فید کوئیه، فتح آباد، گیتری، رشک سفلی، خانمکان، سبتک همچنین تکمیل قطعه دوم محور پشتکوئیه و تکمیل ساختمان اداره تعاون کارو رفاه اجتماعی اشاره نمود و افزود: شبکه فرسوده آب شرب شهر کوهبنان معضلات زیادی داشته که در سال گذشته با تزریق ۳۰۰میلیون تومان اعتبار قریب به ۷۰ درصد آن بازسازی شده نظر به اینکه دستگاه های آب شیرین کن کوهبنان و کیانشهر در سنوات گذشته خریداری شده که جهت نصب آنها، ساخت مخازن ذخیره و خط انتقال از طریق بخش خصوصی اقدام و پروژه مذکور ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با تکمیل آن مردم شهرستان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.

 

وی به تکمیل ساختمان اورژانس کیانشهر، تأمین اعتبار جهت تکمیل ساختمان مدرسه شش کلاسه طرح برکت، تکمیل مدرسه ۱۸ کلاسه دخترانه الزهرا، تکمیل سوله بحران کیانشهر، برق رسانی به روستاهای باب خم، حسین آباد  گند آب و زعفرانیه اشاره نمود و ادامه داد: تامین روشنایی ورودی شهر کوهبنان از سمت کرمان، احداث پارک بانوان، تکمیل پارک افضل الدین ابوحامد، آسفالت خیابان حائری، تکمیل باند دوم خیابان صدوقی، طرح تأمین آبرسانی به روستای فید کوئیه و ساخت مخازن آب روستاهای بن درو گیتری نیز انجام شده است.

 

وی همچنین در بحث اشتغال به آغاز فعالیت معدن هشونی غربی اشاره نمود و افزود: با فعالیت رسمی این معدن در دو ماه آینده بیش از دویست نفر مشغول به کار خواهند شد نظر به اینکه سرمایه گذار خصوصی در معادن سرب شهرستان نیز در حال فعالیت است.

 

همچنین مهندس محسن ایزدی معاونت عمرانی فرماندار، پیرامون مساکن مهر گفت: حدود ۶۰۰ واحد مسکونی مهر در کوهبنان ساخته شده و یا در حال ساخت است که ۴۰ درصد  واحد از مسکن مهر هنوز تکمیل نشده که در شهرک ۱۳۲ واحدی است.

 

وی ادامه داد: خود مالکی، رسیدن متراژ به صد متر اشتیاق به ساخت و ساز را در بین متقاضیان مسکن مهر بیشتر نمود که در حال حاضر قریب به اتفاق منازل مسکن مهر شهرک امام رضا تکمیل شده و این در حالی است که بسیاری از زیر ساخت ها، زیر سازی و آسفالت معابر و… انجام شده است.

 

 

انتهای پیام / نامجو کوهبنانی