کارگروه علمی و مشورتی شورای فرهنگ عمومی کوهبنان تشکیل شد

رحیم سیف الدینی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان، از تشکیل کارگروه علمی و مشورتی شورای فرهنگ عمومی با حضور چهره های حوزوی، دانشگاهی، فرهنگی، هنرمندان و نماینده بانوان خبر داد و افزود: در این کارگروه شش نفر از نخبگان شهرستان حضور خواهند داشت که می تواند به عنوان بازوی توانمندی نظرات کارشناسی شده ای ارائه دهد تا کارهای فرهنگی شهرستان بر اساس اسلوب و برنامه ریزی دقیق اجرایی گردد.

FarhangOmomi_sz_df6570601جلسه شورای فرهنگ عمومی کوهبنان با حضور فرماندار، امام جمعه این شهر و سایر اعضا اسن شورا در محل دفتر امام جمعه کوهبنان تشکیل و پیرامون تشکیل کارگروه علمی و مشورتی شورای فرهنگ عمومی بحث و تبادل نظر گردید و در پایان اعضای این کارگروه با نظر حاضرین انتخاب شدند.

 

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین عباس جعفری امام جمعه کوهبنان، ضمن تبریک هفته کرامت با استناد به کلمات گهربار مولای متقیان در نهج البلاغه بیان داشت: حضرت علی (ع) خطاب به مردم می فرماید چگونه است که شما وضعیتی را بوجود می آورید که خود را به غفلت می زنید در حالی که از شما غفلت نمی شود لذا مراقبت کنید که مسئولیت از شما برداشته نمی شود و در مقابل ترک فعل باید جوابگو باشید و مواخذه گردید.

 

وی ادامه داد: حضرت تاکید دارند چه شده که شما خدا را رها می کنید و به غیر خدا متوسل می شوید که نمونه بارز این مسئله پس از رحلت نبی مکرم اسلام (ص) رقم خورد و عمده مردم از بیعتی که با نبی مکرم اسلام داشتند برگشتند آن هم فقط برای مسائل دنیایی و امور مادی بود.

 

امام جمعه کوهبنان ابراز داشت: کسی که خدا و ولی خدا را رها کند قطعاً به خواسته های دنیایی خود نخواهد رسید لذا حضرت در مورد این افراد می فرماید حالت آنان مانند پرواری است که علوفه خوب به او می دهند در حالیکه نمی داند برای چه از او پذیرایی می شود و قرار است در موقع لزوم با کارد سرش را بردارند.

 

وی تصریح نمود: مولای متقیان علی (ع) می فرماید از رفتاری که با شیطان شد عبرت بگیرید کسی که شش هزار سال در درگاه خداوند عبادت کرد اما چون همراه با اعتماد کامل نبود و استکبار ورزید در یک لحظه همه را از دست داد اینجاست که به سبقه دیگران در گذشته نگاه نکنید که اگر تا امروز آمده باشند بسیار خوب است.

                    

حجت الاسلام والمسلمین جعفری بیان داشت: حضرت اشاره دارند شما شیطان را دیدید که دشمن شما شد پس حواستان باشد که از دشمن خدا پرهیز کنید چرا که او دام های فراوان و رنگارنگی انداخته تا نیرو بگیرد و شما را گرفتار درد خود کند مگر جمع بسیار کمی که خدا طلب باشند و در دام شیطان نیفتند.

                    

وی ابراز داشت: حضرت علی (ع) می فرماید چیزی که باعث شد شیطان به آن درجه تنزل کند را مدنظر قرار دهید و فقط در برابر دشمنان تکبر داشته باشید و از بزرگان و سردمداران خود همیشه باچشم و گوش بسته حمایت نکنید چرا که بزرگی آنان زمانی ارزش دارد که در برابر خداوند خاضع و خاشع باشند البته شخصیت هایی هستند که راه خدا را طی کرده اند می تواند به عنوان الگو باشند چرا که آنان مطیع حکم خداوند هستند.

                    

در ادامه محمد رضا مهدلو فرماندار کوهبنان ضمن تبریک میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان دولت گفت: اگر فرهنگ جامعه ای اصلاح شود آن جامعه روی سعادت را خواهد دید لذا ما باید به فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی خویش ببالیم که این فرهنگ توسط مقام معظم رهبری در حال گسترش در تمام بلاد اسلامی است.

                    

وی یاد آور شد: جلسات شورای فرهنگ عمومی در حقیقت نوعی اتاق فکر است که با استفاده از نظرات و پیشنهادات اعضا می توان در راستای گسترش فرهنگ اصیل گام برداریم لذا همه ی ما وظیفه داریم تا در این راستا همت کنیم.

                    

فرماندار کوهبنان یاد آور شد: باید از وجود کسانی در کارگروه علمی و مشورتی شورای فرهنگ عمومی استفاده شود که به دنبال مطالعه، بررسی، تحقیق و ارائه برنامه باشند و با پیشنهادات جامع خود مدیران فرهنگی شهرستان را در تصمیم سازی یاری رسانند.

                    

در ادامه رحیم سیف الدینی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان، از تشکیل کارگروه علمی و مشورتی شورای فرهنگ عمومی با حضور چهره های حوزوی، دانشگاهی، فرهنگی، هنرمندان و نماینده بانوان خبر داد و افزود: در این کارگروه شش نفر از نخبگان شهرستان حضور خواهند داشت.

 

وی کاربردی تر شدن شورای فرهنگ عمومی، شناخت باورها، نگرش ها، آداب و رسوم شهرستان، شناخت آسیب های اجتماعی و شناخت اولویت های فرهنگی شهرستان را از اهداف تشکیل کارگروه علمی و مشورتی عنوان کرد و یاد آور شد: این کارگروه می تواند به عنوان بازوی توانمندی نظرات کارشناسی شده ای ارائه دهد تا کارهای فرهنگی شهرستان بر اساس اسلوب و برنامه ریزی دقیق اجرایی گردد.

 

 

انتهای پیام / نامجو کوهبنانی