وجود نیروهای زیاد در شهرداری ها یکی از بزرگترین مشکلات این نهادهاست

فرماندار زرند: متاسفانه شهرداری های زرند، ریحانشهر، یزدانشهر و خانوک با مشکلات متعددی در خصوص نیرو های انسانی و مسائل مالی روبرو هستند که امیدواری ماحصل این نشست ارائه راهکارهای مناسب در خصوص خروج از این بحران باشد.

FarmandariZarand_01نشست مشترک مهندس ابوالقاسم سیف‌الهی معاون فنی و عمرانی و مبشر مدیر کل دفتر امور شهری استانداری کرمان، به همراه خنجری فرماندار زرند، با شهرداران زرند، ریحانشهر، خانوک و یزدان شهر در محل فرماتداری زرند برگزارشد.

 

صدای زرند: به گزارش روابط عمومی فرمانداری زرند در ابتدای این نشست که مهندس صفی زاده معاون فنی عمرانی فرماندار، هاشمی زاده رئیس شورای شهر و حجت الاسلام اسلامی مدیر کل سیاسی وانتخابات استانداری نیز حضور داشتند فرماندار زرند از دیدباز مهندس رزم حسینی در خصوص مسائل عمرانی گفت و بیان داشت: استاندار کرمان با انتخاب مهندس سیف الهی به عنوان معاون فنی و عمرانی نشان داد قصد دارد تحولی عظیم را در استان، شهرها و حتی  شهرداریهای به انجام برساند.

 
ایشان از مشکلات شهرداری های همجوار زرند خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه شهرداری های زرند، ریحانشهر، یزدانشهر و خانوک  با مشکلات متعددی در خصوص نیرو های انسانی و مسائل مالی روبرو هستند که امیدواری ماحصل این نشست ارائه راهکارهای مناسب در خصوص خروج از این بحران باشد.

 
حبیب الله خنجری گفت: متاسفانه خشکسالی پولی که در شهرداری ها و دهیاری ها بوجود آمده است باعث کُند شدن فعالیت های عمرانی  و عدم رونق شهرها و روستاها شده است.

 
فرماندار زرند افزود: اعتبارات امسال شهرستان نسبت به سالهای گذشته با بیش از ۵۰درصد کاهش روبرو شده است و با این اعتبارات کم انجام پروژه های بزرگ امکان پذیر نمی باشد.

وی از توقع مردم و شهروندان در خصوص آبادانی شهرها و روستاها گفت و تصریح کرد: باید نیازهای شهروندان را برآورده نمائیم و سعی نمائیم تا آنها را نسبت به پرداخت حق و حقوق شهرداری ها و دهیاری ها تشویق کنیم.

 
ایشان در ادامه ضمن تبریک به مهندس محمدی به عنوان شهردار جدید زرند گفت: متاسفانه وجود نیروهای زیاد در شهرداری ها یکی از بزرگترین مشکلات این نهادها می باشد به طوری که ماهیانه شهرداری ها نزدیک به یک میلیارد تومان در بخش حقوق هزینه می کنند که این امر عملا فعالیت عمرانی را به تعطیلی کشانده است.

 
فرماندار زرند ابراز امیدواری کرد که با انتخاب مهندس محمدی و درایت و همکاری شورای شهر به زودی شاهد پیشرفت و آبادانی بیشتر شهر زرند باشیم.

 
مهندس سیف الهی معاون فنی و عمرانی استاندار کرمان کلید موفقیت شهرداران را تعامل با شوراها دانست و افزود: شهرداری ها دارای یک مجلس کوچک به نام شورا هستند که می توانند در مواقع بسیار حساس و ضروری از آن بیشترین استفاده را ببرند.

 
مهندس سیف الهی تصریح کرد: قدرت شهرداری ها در پول نمی باشد بلکه استفاده صحیح از منابع و درآمدزائی مستمر برای شهرداری ها می تواند گره گشای هر مشکلی باشد.

 
معاون فنی و عمرانی استاندار کرمان ضمن تقدیر از خنجری فرماندار زرند و دکتر امیری نماینده این شهرستان گفت: فرماندارها به عنوان یک حامی و پشتیبان برای شهرداری ها می باشند و شهرداران باید از قدرت فرماندار به خوبی و در جهت آبادانی شهر استفاده نمایند.

 
وی مشارکت را بهترین فرمول برون رفت از مشکلات دانست و گفت: مشارکت شهروندان در طرح ها و گام برداشتن در راه صحیح و ترغیب شهروندان می تواند بسیاری از مشکلات شهر را برطرف نماید.

 
معاون فنی و عمرانی استاندار کرمان خطاب به شهرداران نیز گفت: شما باید با استفاده از خرد جمعی و نظرات کارشناسان مشکلات شهر را شناسائی و در خصوص انها اقدام نمائید و مردم را به آینده شهر امیدوار نمائید.

 
مهندس سیف الهی گفت: در صورت امیدواری شهروندان به آینده شهر خود مطمئناً سرمایه گذاری های خوبی از سوی شهروندان در شهرها انجام می گیرد و شهر به سمت ترقی پیش خواهد رفت.

 
وی در ادامه افزود: باید شهرداران جلوی گسترش بیشتر را بگیرند و شهرها را به سمت رونق و قیمت دادن سوق دهند.

 
وی در پایان افزود: اگر قرضی از سوی شهردار برای رونق دادن به شهر انجام گیرد این قرض سود و سرمایه ای برای آینده آن شهر است.

 
شایان ذکر است در پایان شهرداران خانوک؛ زرند، ریحانشهر و یزدان شهر به ارائه دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند.

 

 

انتهای پیام/