خدام رضوی عصر یکشنبه وارد شهر کوهبنان می شوند

حجت السلام جسمانی به حضور خدام حرم رضوی با پرچم گنبد بارگاه آقا امام رضا در روز یکشنبه اول شهریور ماه در کوهبنان اشاره نمود و گفت: مردم کوهبنان میزبان این عزیزان بعد از نماز مغرب و عشا در محل امامزاده سید سلیمان هستند

حجت السلام جسمانی مدیر فرهنگی امامزاده سید سلیمان کوهبنان به حضور خدام حرم رضوی با پرچم گنبد بارگاه آقا امام رضا در روز یکشنبه اول شهریور ماه در کوهبنان اشاره نمود و گفت: مردم کوهبنان میزبان این عزیزان بعد از نماز مغرب و عشا در محل امامزاده سید سلیمان هستند.

 

 

حجت السلام جسمانی مدیر فرهنگی امامزاده سید سلیمان کوهبنان


 به گزارش صدای زرند به نقل از کوهبنان امید، مدیر فرهنگی امامزاده سید سلیمان کوهبنان ظهر امروز در بین نمازگزاران جمعه این شهر ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت و با اشاره به روز پنجم ذی القعده که در این ایام واقع شده است به عنوان روز ملی تکریم و بزگداشت امامزادگان نام برد ایشان افزود: از آنجایی که همه ما وامدار امامزادگان هستیم و شیعه بودن همه ما ایرانیان مدیون این عزیزان می باشد ،اگر الان سر سفره اهلبیت و قران هستیم به خاطر رشادتهای جانفشانی این امامزادگان است که به امر ولی خود حضرت امام رضا به صورت کاروانی یا تک تک به ایران اسلامی وارد شدند.

 

 

جسمانی افزود: برکت وجود بارگاه این امامزادگان واجب التعظیم خود بهانه ای است برای برگزاری کار های فرهنگی و ارزشمند و همچنین با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۹۱ ، پنجم ذی القعده را به عنوان روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان نا مگذاری نموده و اسباب اشنایی بیشتر مردم با امامزادگان به وجود آورده است.

 
مدیر فرهنگی امامزاده سید سلیمان کوهبنان در ادامه به حضور خدام حرم  رضوی با پرچم گنبد بارگاه آقا امام رضا در روز یکشنبه اول شهریور ماه در کوهبنان اشاره نمود و گفت: مردم کوهبنان میزبان این عزیزان بعد از نماز مغرب و عشا در محل امامزاده سید سلیمان هستند و برنامه استقبال از کاروان زیر سایه خورشید  و برنامه تکریم امامزاده سید سلیمان به همکاری اوقاف و امور خیریه در این روز داریم.

 
وی در ادامه به بحث تکریم امامزادگان پرداخت و اشاره به امامزاده سید سلیمان شهر کوهبنان داشت و گفت: این امامزاده واجب التعظیم یکی از معتبرترین امامزادگان کشور از لحاظ شجره نامه و از لحاظ قطعی و یقین از نسل امام صادق و سادات حسینی می باشند و به ۱۲ نسل به امام صادق می رسند و این امامزاده مورد تائید همه علما و مراجع بزرگ می باشد.

 
حجه الاسلام جسمانی گفت: امامزاده سلیمان کوهبنان هم دارای نشاط معنوی زیادی است که در هیج جا عاید کسی نمی شود محل رفت امد فرشتگان و محل نزول رحمت الهی است.

 
جسمانی در مورد خدمتگذاری به امامزادگان طبق روایات  اشاره کرد و گفت: خدمت به امامزادگاه همانند خدمت به آقا امام حسین (علیه السلام) و ابوالفضل عباس(علیه السلام) است یا در جای دیگر خدمت به امامزادگان همانند خدمت به حضرت زهرا و امیر المومنین است که این کار سبب شاد شدن دل حضرت زهرا (سلام الله علیها)است و این خود سبب پاداش گرفتن از حضرت زهرا (سلام الله علیها) است ایشان با اشاره به این سخن حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) در حدیثی خطاب به حضرت علی (علیه السلام) فرمود که هرکس مرا یا یکی از ذریه مرا زیارت کندمن او را در روز قیامت از هول و هراس قیامت نجاتش می دهم. و این وعده پیغمبر خدا (صلی الله علیه وآله) به خادمین حرم امامزادگان و ائمه معصومین علیه السلام است.

 
جسمانی در ادامه گفت: حضرت آیت الله خامنه ای می فرمایند، امامزادگان باید به قطب فرهنگی جامعه تبدیل شوند و شهر هایی که دارای امامزاده هستند باید محوریت کار های فرهنگی در شهر ها امامزادگان باشند پس بهترین جا برای اجرای برنامه های فرهنگی امامزادگان می باشند. ایشان در پایان از همکاری کلیه دستگاههای اجرایی شهرستان، در برگزاری برنامه های فرهنگی به ویژه در امامزاده سلیمان کوهبنان شد.

 
انتهای پیام/