آمار طلاق در استان کرمان رو به‌کاهش است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: در سال ۹۳ به‌ازای هر پنج ازدواج یک طلاق در استان کرمان داشتیم، اما آمار طلاق در استان رو به‌کاهش است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: در سال ۹۳ به‌ازای هر پنج ازدواج یک طلاق در استان کرمان داشتیم، اما آمار طلاق در استان رو به‌کاهش است.

 

طلاق در استان کرمان

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، حمید خالقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار داشت: آدم‌ربایی یکی ازموضوعاتی است که طی سال جاری در دستور کار شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قرار گرفته است.

 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با بیان اینکه آغاز به آدم‌ربایی را هم ثبت می‌کنیم، بیان داشت: سال گذشته شاهد کاهش ۵۶ درصدی آدم‌ربایی در استان کرمان بودیم و این آمار در مرکز استان هم ۶۷ درصد کاهش یافته است.

 
وی  ادامه داد: در چهار ماه نخست سال جاری موردی از آدم‌ربایی در شهرستان کرمان ثبت نشده است.

 
خالقی با اشاره به سیمای چهارساله آسیب‌های اجتماعی استان کرمان ابراز داشت: از سال ۹۰ تا ۹۳ آمار سیمای جرایم استان کرمان را تدوین کردیم.

 
وی عنوان کرد: بر اساس سیمای چهارساله آسیب‌های اجتماعی استان کرمان بیشترین نرخ جرم به‌ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت مربوط به راور، کهنوج، کوهبنان، بافت، بردسیر و کرمان است.

 
خالقی افزود: بیشترین سرقت به‌ازای جمعیت در کهنوج، راور و کرمان، بیشترین ضرب و جرح عمدی در بافت، ارزوئیه و رودبار جنوب، بیشترین تهدید در رودبار جنوب، عنبرآباد و راور، بیشترین توهین در بردسیر، ماهان و کوهبنان و بیشترین حمل مواد مخدر در کوهبنان، کهنوج و ماهان بوده است.

 
وی اضافه کرد: در سال ۹۰ به‌ازای هر ۹ ازدواج یک طلاق در استان کرمان داشتیم در حالی‌که در سال ۹۳ به ازای هر پنج ازدواج یک طلاق در استان کرمان داریم، اما آمار طلاق رو به کاهش است و بیشترین طلاق‌ها به ترتیب بین یک تا ۲ سال، ۲ تا ۳ سال و یک سال نخست زندگی روی داده است.

 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان تصریح کرد: همسرآزاری در استان کرمان ۸ درصد و آمار دختران فراری ۲۷ درصد کاهش یافته در حالی که کودک‌آزاری ۳درصد افزایش داشته است.

 
انتهای پیام/