در سال جاری آموزش و پرورش در کوهبنان پیشرفت چشم گیری داشته است

حسین اکبری، مدیریت آموزش و پرورش کوهبنان گفت: برگزاری کلاس های فوق برنامه و ارائه بسته های تشویقی باعث شده که نمرات نهایی و درصد قبولی رضایت بخش باشد و تجدیدی ها نسبت به سال های قبل کاهش بسیار چشم گیری داشته باشد.

News_sedayezarand.irهمزمان با دهه کرامت با حضور فرماندار، امام جمعه و اعضای شورای اداری و شورای آموزش و پرورش نماز وحدت طبق برنامه زمان بندی در نمازخانه اداره آموزش و پرورش کوهبنان برگزار گردید.

 

به گزارش صدای زرند، در این مراسم ‘حسین اکبری’ مدیریت آموزش و پرورش کوهبنان ضمن تبریک هفته کرامت بیان داشت: در اسلام بر تعلیم و تربیت سفارش فراوانی شده است به گو نه ای که خداوند انبیا و اولیالی الهی را برای تعلیم و تربیت بشر فرستاد در حالی که خود خداوند به عنوان اولین مربی و معلم انسانهاست.

 

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت همچون دو بال هستند که هم سو و هم گام باید مورد توجه قرار گیرند که اگر چنین شد زمینه ی سعادت فرد در دنیا و آخرت رقم خواهد خورد و باعث می شود انسان در کنار تخصص، تعهد نیز داشته باشد و علم خود را همراه با فراگیری اخلاق در خدمت بشر قرار دهد.

 

اکبری ابراز داشت: در حال حاضر ۵۴ آموزشگاه فعال در شهرستان وجود دارد که از محاسن بزرگ آموزش و پرورش کوهبنان پایین بودن تراکم دانش آموزی است که این تراکم در مدارس ابتدایی بین ۱۳ تا ۱۴ نفر و در مدارس متوسطه بین ۱۴ تا ۱۵ نفر است.

 

وی تأکید نمود: با توجه به وجود همکاران توانمند و پرتلاش، بین مدارس اختلافی وجود ندارد و این امر باعث شده که رتبه بندی و درجه بندی بین مدارس شهرستان صورت نگیرد و تقریباً همه ی مدارس با توجه به وجود دانش آموزان مستعد و دبیران پرتلاش در یک سطح هستند.

 

مدیریت آموزش و پرورش کوهبنان یادآور شد: برگزاری کلاس های فوق برنامه و ارائه بسته های تشویقی باعث شده که نمرات نهایی و درصد قبولی رضایت بخش باشد و تجدیدی ها نسبت به سال های قبل کاهش بسیار چشم گیری داشته باشد.

 

وی تصریح نمود: خوشبختانه دانش آموزان کوهبنانی با توجه به استعداد ذاتی و تلاش فراوان رتبه های بسیار خوبی در کنکور سراسری کسب نموده اند که این موضوع نشان از روند فعالیت و امیدواری دارد؛ به گونه ای که در سال جاری ۷ نفر از دانش آموزان شهرستان رتبه زیر هزار را کسب نموده اند.

 

اکبری بیان داشت: به لطف خداوند در بحث آموزشی در مدارس شهرستان مشکل خاصی نداریم و با توجه به وجود نیروهای تخصصی در دور اول و دوم تمام تلاش خود را معطوف کردیم تا از بکارگیری نیروهای غیر تخصصی پرهیز نماییم.

 

وی گفت: در اکثر مدارس شهرستان معاونین و مربیان پرورشی در بحث تعلیم و تربیت فعالیت جدی دارند و علاوه بر مربیان پرورشی سعی شده که دبیران و آموزگاران نیز در این امر دخیل باشند، لذا شاهدیم که دانش آموزان کوهبنانی همواره در مسابقات فرهنگی و هنری رتبه های برتر را از آن خود نموده اند.

 

مدیریت آموزش و پرورش کوهبنان تأکید نمود: در سطح کشور رتبه ی اول نهج البلاغه را دانش آموز کوهبنانی از آن خود نموده اند و در بحث صحیفه سجادیه نیز رتبه دومی را دانش آموزان کوهبنانی کسب کرده اند و در رتبه های ششم و نهم کشوری نیز دانش آموزان شهرستان قرار گرفته اند و حدود ۱۶ نفر از رتبه های برتر و اول استان در مسابقات فرهنگی و هنری مربوط به دانش آموزان کوهبنانی بوده است.

 

وی یادآور شد: در بحث پرورشی قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع)، برگزاری صبحگاه معصوم شناسی و مهدویت در دستور کار قرار داشته در حالیکه در کنار این موارد بحث نهج البلاغه، صبحگاه قرآنی و نماز جماعت مدارس با جدیت پیگیری شده است.

 

اکبری همچنین گفت: با همکاری روحانیت معزز و ائمه جماعت غیر روحانی در تمامی مدارس شهرستان نماز جماعت ظهر و عصر اقامه می گردد و در مدارس شبانه روزی نماز مغرب و عشا نیز با حضور ائمه جماعات برگزار و به سوالات شرعی و احکام دانش آموزان نیز پاسخ داده می شود.

 

وی تصریح نمود: حدود ۱۲ مدرسه شهرستان نمازخانه مستقل دارند و با رایزنی های مختلف به دنبال ساخت نماز خانه در مدارس هستیم اما در حال حاضر مکانی به عنوان نمازخانه جهت برگزاری نماز جماعت در مدارس در نظر گرفته شده است.

 

مدیریت آموزش و پرورش کوهبنان در پایان گفت: اکثر مدارس شهرستان قدمتی بالای ۲۰ سال دارند که به طرف فرسودگی پیش می روند اما در بحث تعمیرات و تجهیزات نیر سعی نموده ایم تعمیرات داشته باشیم و تجهیزات مورد نیاز مدارس نیز در حد توان خریداری گردد تا دانش آموزان بتوانند در فضای مناسب به کسب علم و دانش مبادرت ورزند.

 

 

انتهای پیام / نامجو کوهبنانی