آزادگان ذخایر انقلاب و گنجینه های به جا مانده از دوران دفاع مقدس هستند

امام جمعه موقت کوهبنان: ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت افتخار آفرین آزادگان دلاور به میهن عزیز ایران اسلامی است و حقیقتاً یکی از روزهای بیاد ماندنی در تاریخ انقلاب است، چرا که آزادگان ذخایر انقلاب و گنجینه های به جا مانده از دوران دفاع مقدس هستند و به فرموده رهبر معظم انقلاب آزادگان ذخیره بزرگ الهی و ثروت عظیم انسانی هستند که در دست دشمن گرفتار شده بودند که خداوند آنان را به آغوش ملت برگرداند و بواسطه صبر و استقامت به آنان عزت و آبرو بخشید.

Kazemi_EmamJomeKouhbanan1نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید عباس کاظمی، امام جمعه موقت این شهر و با حضور جمع کثیری از مومنین نمازگزار در مسجد صاحب الزمان (عج)  این شهر برگزار گردید.

 

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام والمسلمین کاظمی امام جمعه موقت کوهبنان ضمن دعوت همگان به تقوای الهی با استناد به آیات و روایات ابراز داشت: اولین و بزرگترین توصیه خداوند متعال به بندگان رعایت تقوای الهی است که در این راستا نبی مکرم اسلام (ص) همچنین آقا امیر المومنین (ع) و ائمه اطهار و اولیای دین مردم را به رعایت تقوای الهی دعوت نموده اند، زیرا تقوا باعث می شود که انسان کارش را به درستی انجام دهد، در راستای انجام واجبات و دوری از محرمات گام بردارد و در یک کلام بنده ی مطیع خداوند باشد.

 

خطیب جمعه کوهبنان گفت: در هفته گذشته مردم ولایتمدار و بسیجی کوهبنان برای سومین مرتبه میزبان شهدای گمنام در شهرستان بودند؛ شهیدانی که به عنوان بهترین سند افتخار دوران دفاع مقدس هستند و مزار آنان به عنوان امام زادگان عاشقان و ارادتمندان برای نسل امروز و نسل های آینده  خواهد بود که در این راستا جا دارد از ستاد یادواره شهدای شهرستان و فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج تقدیر نمود.

 

وی ادامه داد: ۲۵ مرداد ماه مصادف با سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) است که به عنوان روز دختر مزین گردیده است. این بانوی مکرمه و کریمه در آغاز ماه ذی القعده سال ۱۷۳ دیده به جهان گشود. بانوی مکرمه ای که در جریان سفر به ایران در شهر قم مدفون گردید. شهری که امروز کانون توجه جهان اسلام است و بارگاهی که ملجا و مأوای عاشقان ولایت و امامت است و به واسطه وجود این گوهر تابناک حوزه علمیه قم به عنوان بزرگترین پایگاه علمی مذهبی بعد از نجف اشرف راه اندازی گردید.

 

امام جمعه موقت کوهبنان تاکید کرد: در مقام و منزلت معنوی حضرت فاطمه معصومه (س) همین بس که هر کس دوستدار زیارت قبر حضرت زهرا (س) باشد می تواند در جوار بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه (س) عقده های دل خود را باز کند و با عشق وافر این بزرگوار را زیارت نماید.

 

وی ادامه داد: ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت افتخار آفرین آزادگان دلاور به میهن عزیز ایران اسلامی است و حقیقتاً یکی از روزهای بیاد ماندنی در تاریخ انقلاب است، چرا که آزادگان ذخایر انقلاب و گنجینه های به جا مانده از دوران دفاع مقدس هستند و به فرموده رهبر معظم انقلاب آزادگان ذخیره بزرگ الهی و ثروت عظیم انسانی هستند که در دست دشمن گرفتار شده بودند که خداوند آنان را به آغوش ملت برگرداند و بواسطه صبر و استقامت به آنان عزت و آبرو بخشید.

 

حجت الاسلام والمسلمین کاظمی تأکید کرد: جا دارد که از خانواده معزز آزادگان نیز به خاطر صبر و پایداری تقدیر نمود و یاد و خاطره سرور و سالار آزادگان حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر ابوترابی را گرامی داشت؛ شخصیت بزرگواری که توانست در دوران اسارت در زندان های رژیم بعث عراق با هدایت های مدبرانه خویش معنای واقعی صبر و شجاعت را به جهانیان تفهیم نماید.

 

وی ابراز داشت: ۲۸ مرداد ماه یادآور کودتای ننگین ۱۳۳۲ به دست آمریکا و انگلیس است که شیرینی نهضت ملی شدن صنعت نفت را در کام ملت ایران تلخ کرد کودتایی که با طراحی و امکانات مالی و نظارت سازمان جاسوسی آمریکا و بهره گیری از کمک انگلیس عملی شد.

 

امام جمعه موقت کوهبنان گفت: متأسفانه این کودتا باعث شد شاه فراری به ایران بازگردد و به جای حکومت جمهوری رژیم استبداد سلطنتی برقرار شود و مدت ۲۵ سال ظلم و ستم به مردم را روا گردد و نفت ملی شده را به بهانه ارزانی به غارت برود.

 

وی یادآور شد: آمریکا سال ۳۲ همان آمریکای فعلی است که به خودش حق می دهد در امور ملت ها دخالت های مالکانه داشته باشد که نمونه بارز آن حمایت از فتنه گران در سال ۸۸ بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین کاظمی ادامه داد: ۲۹ مرداد ماه روز تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه است که الحق مایه خیر و برکت برای کشور و همه مردم  هستند لذا مردم شهرستان کوهبنان باید به خود ببالند که ۴ امام زاده واجب التعظیم در شهرستان کوهبنان وجود دارد.

 

وی گفت: ۳۰ تیر ماه روز بزرگداشت حضرت احمد ابن موسی، شاه چراغ، است که در شهر شیراز مدفون است و این بزرگوار از فرزندان امام موسی کاظم (ع) و برادر آقا علی ابن موسی الرضا (ع) که به روح مطهرش درود می فرستیم.

 

امام جمعه موقت کوهبنان در پایان به روز بزرگداشت علامه مجلسی و روز جهانی مسجد اشاره کرد و افزود: به مناسبت به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی قبله اول مسلمین توسط صهیونیست های جنایت کار این روز به عنوان روز جهانی مسجد نام گذاری شده محلی که به عنوان پایگاه وحدت و انسجام مسلمین است لذا باید بر خود ببالیم که مساجدی زیبا و تاریخی در شهرستان کوهبنان داریم که از قرن چهارم بانگ ملکوتی اذان از مناره های این مساجد شنیده می شده است.

 

 

 

انتهای پیام/