آخرین اخبار ورزشی زرند / ورزش پهلوانی و زورخانه ای ورزش ملی ایرانیان است

دیدار اعضا هیأت پهلوانی و زورخانه ای زرند با نماینده ولی فقیه شهرستان زرند / بزرگترین نشست قرآنی شهرستان در جوار قبور شهدای گمنام در دهه کرامت.

روز دوشنبه رئیس اداره ورزش و جوانان زرند و اعضای هیأت پهلوانی و زورخانه ای این شهرستان به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای با امام جمعه، رئیس شورای فرهنگ عمومی زرند، دیدار کردند.

Ebrahimi_EmamJome1

به گزارش صدای زرند، در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی امام جمعه زرند، ضمن تبریک این روز افزود: ورزش پهلوانی و زورخانه ای ورزش ملی ایرانیان است و وارداتی نیست.

 

ایشان با توجه به سخنان و تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم گسترش ورزش زورخانه ای اظهار داشت: انشاالله تعداد زورخانه های زرند هم برای گسترش این ورزش پهلوان پرور افزایش یابد.

 

وی همچنین بر فعالیت بیشتر ورزش همگانی تاکید نموده و عنوان کرد: حوزه ورزش همگانی موجب افزایش نشاط عمومی جامعه می شود.

 

زورخانه ها پایگاه اصلی گسترش فرهنگ پهلوانی در جامعه

 

سلطانی، رئیس اداره ورزش و جوانان زرند در این دیدار با بیان اینکه زورخانه ها پایگاه اصلی گسترش فرهنگ پهلوانی در جامعه هستند، گفت: روز ۱۷ شوال در تقویم ایران به دلیل پهلوانی ها و فداکاری ها و جانفشانی های مولای متقیان امام علی (ع) در غزوه خندق، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زور خانه ای نامیده شده است.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان زرند گفت: آورده شدن نام ورزش زورخانه ای در کنار فرهنگ پهلوانی، به این دلیل است که زورخانه ها پایگاه اصلی گسترش فرهنگ پهلوانی در جامعه هستند.

 

وی نقش این ورزش ملی را در تربیت نسل جوانی که شیفته مرام و منش امام علی(ع) می باشند را انکار ناپذیر خواند و افزود: باید برای ترویج فرهنگ پهلوانی در جامعه تلاش کرد تا خلأهای ناشی از کج رفتاری ها و بی اخلاقی ها بخصوص در ورزش پر شود.

 

مسابقات قرآنی ویژه ورزشکاران و جوانان

 

مسابقات قرآنی ویژه ورزشکاران و جوانان در شهریور ماه در زرند برگزار می شود.

 

سلطانی، رئیس اداره ورزش و جوانان زرند در این باره گفت: دومین دوره مسابقات قرآن ویژه ورزشکاران و جوانان در یازده رشته، شهریور ماه امسال برگزار می شود و نفرات برتر این مسابقات به مسابقات استانی اعزام می شوند و در صورت برگزیده شدن در مسابقات استانی به مسابقات کشوری راه پیدا خواهند کرد.

 

بزرگترین نشست قرآنی شهرستان در جوار قبور شهدای گمنام در دهه کرامت

 

بزرگترین نشست قرآنی شهرستان در جوار قبور شهدای گمنام بوستان شهدا برگزار می شود.

 

 

رئیس اداره ورزش و جوانان زرند پس از جلسه هماهنگی مسابقات قرآن در دفتر امام جمعه زرند گفت: با همکاری این اداره و بسیج ورزشکاران و سایر دستگاه ها به پیشنهاد کانون بسیج هنرمندان زرند بزرگترین محفل قرآنی شهرستان همزمان با دهه کرامت در جوار قبور شهدای گمنام بوستان شهدا برگزار می گردد.

 

وی هدف از برگزاری این محفل قرآنی را گسترش فعالیت های فرهنگی در پارک شهدا و ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی و انس با بزرگترین و برترین کتاب آسمانی دانست.

 

انتهای پیام/