راه‌اندازی پایگاه انتخاب رشته کنکور در کوهبنان

رئیس آموزش و پرورش کوهبنان گفت: پایگاه انتخاب رشته در بحث مشاوره در خدمت دانش‌آموزان و والدین آنان است که با پرداخت کمترین هزینه کار داوطلبان انجام می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش کوهبنان گفت: پایگاه انتخاب رشته در بحث مشاوره در خدمت دانش‌آموزان و والدین آنان است که با پرداخت کمترین هزینه کار داوطلبان انجام می‌شود.

 

حسین اکبری رئیس آموزش و پرورش کوهبنان

 

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، حسین اکبری رئیس آموزش و پرورش کوهبنان صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش کوهبنان اظهار داشت: پروژه مهر همه ساله از ابتدای تعطیلات تابستان در قالب سه کمیته ساماندهی نیروی انسانی، تعمیرات و تجهیزات، توجیه و تبلیغ فعالیت خود را آغاز می‌کند تا ضمن آماده کردن فضاهای آموزشی سال تحصیلی جدید با نشاط آغاز شود.

 
وی ادامه داد: با تشکیل کلاس‌های ضمن خدمت در ایام تعطیلات تابستان در راستای توانمندی همکاران اقدام می‌شود تا همکاران ضمن مجهز شدن به دانش و علوم جدید در کلاس‌های درس حاضر شوند و در راستای ساماندهی همکاران هر سه سال یک مرتبه طرح تعدیل به صورت کلی اجرا می‌شود و بر اساس امتیازات مکتسبه همکاران محل آموزشی خود را انتخاب می‌کنند و در این مورد ایثار و از خودگذشتگی همکاران نقش مهمی در ساماندهی آنان دارد.

 
مدیر آموزش و پرورش کوهبنان تاکید کرد: در رابطه با دانش‌آموزان هر جا احساس کردیم که برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه در بالا بردن سطح آموزشی و راندمان کاری موثر بوده، اقدام کردیم و این مهم بیشتر در مقطع متوسطه دوره دوم مورد توجه است.

 
وی گفت: در بحث ساماندهی نیروی انسانی در مقطع ابتدایی مشکل خاصی نداریم و با توجه به برخورداری از وجود نیروهای جوان و بانشاط شاهد کارآیی بالایی در این مقطع هستیم، اما مشکل اصلی ما در ساماندهی نیروی انسانی در مقطع متوسطه است و درس‌ها تخصصی‌تر می‌شوند.

 
اکبری عنوان کرد: در رابطه با ثبت‌نام دانش‌آموزان از ابتدای تعطیلات تابستان تا پایان تیرماه خانوادها باید برای ثبت‌نام فرزندان خود اقدام کنند تاکنون بیش از ۹۶ درصد از دانش‌آموزان کوهبنانی ثبت‌نام شده‌اند و چهار درصد باقیمانده مربوط به کسانی است که یا در مورد رشته تحصیلی خود نیاز به فکر بیشتری دارند و یا هنوز مدرسه خود را انتخاب نکرده‌اند و در باب ثبت‌نام در بین ادارات آموزش و پرورش دیار کریمان، شهرستان کوهبنان رتبه اول استان کرمان را از آن خود کرده است.  

 
وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۶ مرکز پیش‌دبستانی در شهرستان فعال هستند و تاکنون ۹۵ درصد نوآموزان را جذب کردند و وجود این مراکز کمک خوبی به آموزش و پرورش است، چرا که دانش‌آموزان سال اول ابتدایی به دور از هر گونه استرس ضمن آشنایی با قوانین و مقررات و شناسایی اختلالات یادگیری در مدارس حاضر می‌شوند.

 
مدیریت آموزش و پرورش کوهبنان تصریح کرد: میانگین طرح سنجش در سال‌های قبل بین ۱۷ تا ۲۰ بود، اما در سال جاری این رقم به ۴۰ درصد ارتقا پیدا کرده و دلیل آن فعال بودن مراکز پیش‌دبستانی در راستای شکوفا کردن استعداد بچه‌ها بود.

 
وی تاکید کرد: در دو سال گذشته تاکنون دو مرتبه همایش تجلیل از برترین‌های کنکور، مسابقات قرآن و معارف اسلامی، ورزش، فرهنگی و هنری، المپیادها و… برگزار شد و ان‌شاءالله امسال نیز این همایش برگزار می‌شود و از طرفی برای موفقیت بیشتر کنکوری‌ها کلاس‌های تست‌زنی برگزار و ادامه این کار مهم نیاز به حمایت مالی والدین دارد.

 
اکبری از فعالیت پایگاه انتخاب رشته شهرستان با استفاده از وجود مشاوران موفق و آموزش‌دیده خبر داد و افزود: این پایگاه در بحث مشاوره و انتخاب رشته در خدمت دانش‌آموزان و والدین آنان است که با پرداخت کمترین هزینه کار داوطلبان انجام می‌شود.

 
انتهای پیام/

خبرنگار صدای زرند: نامجو کوهبنانی