کانون آلودگی گرد و غبار شهرستان زرند مهار می شود

با پیگیری های مجدانه مالکین غرب بخش یزدان آباد و شورای بخش و شورا اسلامی روستاهای غربی بخش یزدان آباد، توفیق حاصل شد تا منابع طبیعی استان مصمم به اجرای پروژه نهالکاری از گونه تاغ به مدت ۵سال و هزینه ای بالغ بر ۶ میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال در این زمینه گردید.

Porbolochi_df56060301

پروژه تاغ کاری برای مهار مهمترین کانون گرد و غبار شهرستان زرند در بخش یزدان آباد در حال اجرا است.

 

صدای زرند: مهندس غلامرضا پوربلوچی، رییس شورای اسلامی بخش یزدان آباد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با پیگیری های مجدانه مالکین غرب بخش یزدان آباد و شورای بخش و شورا اسلامی روستاهای غربی بخش یزدان آباد، توفیق حاصل شد تا منابع طبیعی استان مصمم به اجرای پروژه نهالکاری از گونه تاغ به مدت ۵سال و هزینه ای بالغ بر ۶ میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال در این زمینه گردید.

 

این کارشناس کشاورزی افزود: به علت خشکسالی های متوالی و پایین رفتن سطح آب سفره زیرزمینی و خشک شدن بوته زارها و درختچه های جنگلی چرای بی رویه دام ها و نیز به دلیل بهم زدن سطح خاک اراضی کویری توسط کشاورزان در این منطقه، این طوفان هر ساله از نیمه دوم اسفندماه تا نیمه دوم تیرماه باعث بروز خسارات جبران ناپذیری به مزارع و باغات پسته در منطقه در سطح ۲۰۰۰هکتار از اراضی به ویژه در زمان گل دهی این درختان می شود.

 

وی همچنین از دیگر مضرات این طوفان ها را مهاجرت روستاییان منطقه و خسارت به جاده ها و راه آهن بیان کرد و افزود: متاسفانه در حال حاضر مراتع حاشیه غربی بخش یزدان آباد بطور کلی خشک شده است که این موضوع بر شدت و اهمیت موضوع می افزاید.

 

مهندس پور بلوچی همچنین ابراز امیدواری کرد که با همت مردم منطقه، به ویژه دامداران و مالکین مزارع، درآینده ای نزدیک شاهدبه ثمر نشستن این مهم و رفع این مشکل باشیم.

 

وی در پایان از آقایان عبدالحسین و حسن محمدی کرمانی که در آبدهی رایگان، این طرح را حمایت می کنند قدر دانی کرد.

 

 

انتهای پیام/