محور اقتصاد مقاومتی، تولید و محور تولید، روستا است / بیش از ۳۰ هزار روستای کشور خالی از سکنه

خوارزمی، مشاور معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری: محور اقتصاد مقاومتی، تولید و محور تولید، روستا است، حق هر روستایی است که با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت برای خود اشتغالزایی کند.

Rosta_550050301مشاور معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری در مناطق محروم گفت: از ۹۲ هزار آبادی و روستای کشور بیش از ۳۰ هزار خالی از سکنه است.

 

به گزارش صدای زرند به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، خوارزمی روز گذشته در گردهمایی تشریح ابعاد اجرایی طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی روستایی و مناطق کمتر توسعه یافته شهرستان‌های فردوس، بشرویه و سرایان با اشاره به اجرای طرح راه‌اندازی واحدهای تولیدی در روستاها گفت: اگر روستائیان از این فرصت برای ایجاد اشتغال استفاده نکنند، عقب‌ماندگی اقتصادی افزایش می یابد و روستاها روزبه‌روز بیشتر از گذشته خالی از سکنه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه محور اقتصاد مقاومتی، تولید و محور تولید، روستا است، افزود: حق هر روستایی است که با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت برای خود اشتغالزایی کند.

 

مشاور معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری در مناطق محروم گفت: دولت به میزان ۴ برابر آورده روستائیان، تسهیلات با کارمزد ۳ درصد واگذار می‌کند که برای روستاهای مرزی این تسهیلات ۹ برابر آورده روستائیان و با کارمزد صفر درصد است.

 

خوارزمی افزود: بازپرداخت این تسهیلات از سال چهارم به مدت پنج سال انجام می‌شود.

 

رجبی‌مقدم فرماندار فردوس گفت: این شهرستان برای اجرای طرح‎‌های پیشنهادی و الگویی در روستاها آماده است.

 

 

انتهای پیام/