حمله خرس به زن عشایری +تصاویر

یک قلاده خرس با حمله به زن عشایری در منطقه «سرتنگ» پادنای سمیرم سبب زخمی شدن شدید وی از ناحیه بازو و سر و گردن وی شد.

عصر جمعه یک زن ۳۰ ساله عشایری از طایفه فارسیمدان شهرستان سمیرم مورد حمله یک قلاده خرس قرار می‌گیرد که با کمک شوهرش نجات پیدا می‌کند.

                          

صدای زرند: حمله خرس به این زن عشایری در منطقه «سرتنگ پادنا» از توابع شهرستان سمیرم سبب جراحت شدید بازوی چپ و سر و گردن وی شده و این زن اکنون در بیمارستان سیدالشهداء سمیرم بستری شده و تحت مراقبت است.

                          

بر اساس گفته‌‌های مصدوم بعد از حمله ناگهانی خرس وحشی، شوهر زن با شنیدن داد و فریاد و دیدن این صحنه وحشتناک با دستان خالی به خرس حمله و بعد از درگیری، خرس قهوه‌ای به سمت کوهستان دنا متواری می‌شود و با کمک اهالی منطقه مصدوم را به بیمارستان سمیرم منتقل می‌کنند.

                          

* حاضر به تیراندازی به خرس نشدم

                          

به گفته حسنی شوهر مصدوم، درگیری وی برای نجات همسرش از چنگال خرس وحشی بدون هیچ وسیله دفاعی در حالی صورت می‌گیرد که در سیاه چادر خود اسلحه داشته و حاضر به تیراندازی به این حیوان نشده است.

                          
sz_khers_df6500060601 sz_khers_df6500060602 sz_khers_df6500060603

                          
منطقه عشایرنشین «سرتنگ» یکی از زیستگاه‌های مهم خرس دنا است که در فاصله ۱۲۵ کیلومتری سمیرم در دامنه رشته کوه دنا قرار دارد.

                          

 پیش از این نیز چندین مورد حمله خرس به انسان، گله و نیز باغ‌ها در منطقه سرتنگ و شهرستان سمیرم گزارش شده است.

                          

شهرستان سمیرم با داشتن ۲۷ هزار نفر جمعیت عشایری در قالب ۴هزار و ۷۵۰ خانوار به عنوان بزرگ‌ترین شهرستان ییلاقی، نیمی از جامعه عشایری استان را در خود جای داده است.

                          

                          
انتهای پیام / فارس