منشور همدلی نتیجه دور هم نشستن است/ تاکید بر برادری بین گروه های سیاسی

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان گفت: به دنبال این هستیم که بین گروه های سیاسی برادری حاکم باشد و تدوین منشور همدلی در استان نتیجه دور هم نشستن فعالان سیاسی است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان گفت: به دنبال این هستیم که بین گروه های سیاسی برادری حاکم باشد و تدوین منشور همدلی در استان نتیجه دور هم نشستن فعالان سیاسی است.

 

 

حجت الاسلام عباس اسلامی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان

 

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام عباس اسلامی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ما به دنبال این نیستیم که گروه های سیاسی را یکی کنیم بلکه می خواهیم آنها فعالیت خود را داشته باشند ولی از تخریب و تهمت به یکدیگر بپرهیزند و برادری حاکم باشد.

 
‘وحدت حول ولایت و توسعه’ یکی از گفتمان های جدید طی دو سال اخیر در استان کرمان قلمداد می شود که اولین بار از سوی علیرضا رزم حسینی در بدو شروع بکارش در این استان مطرح شد.

 
استاندار کرمان در دولت تدبیر و امید که کرمان را به خوبی می شناسد در عرصه سیاست داخلی شعاری را برگزید که اختلاف نظری پیرامون آن نباشد یا کمترین اختلاف نظر وجود داشته باشد و دوستداران واقعی نظام و کشور را در شرایط لزوم تحقق وحدت، زیر چتر ولایت و توسعه گرد هم آورد.

 
بدیهی است اشخاص و مدیران فعلی و سابق از جریان های مختلف سیاسی هر کدام نگرش و گرایش خاص خود را دارند و بدان پایبند هستند اما وقتی که صحبت از ولایت و توسعه می شود دیگر مجالی برای مجادله باقی نمی ماند زیرا که به گفته استاندار کرمان ولایت متعلق به همه است و کرمان هم بشدت نیازمند توسعه و آبادانی.

 
مدیر ارشد استان کرمان به ارایه گفتمان و مباحث نظری بسنده نکرد و ماه رمضان پارسال بود که جمعی از فعالان سیاسی جریان ها و گروه های مختلف سیاسی استان کرمان افطار را میهمان استاندار شدند.

 
رزم حسینی بعدها و بارها از این نشست به عنوان یک شب تاریخی یاد کرد که افراد از جریان اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدالگرا یا مستقل دور یک میز جمع شدند و با دهان روزه عهد بستند برای پیشرفت و توسعه دیار خود متحد شوند.

 
اعضای نشست همان شب منشور وحدت و برادری را امضا کردند و شورای هماهنگی وحدت حول ولایت و توسعه نیز شکل گرفت.

 
پس زمینه این اقدام رزم حسینی را شاید بتوان در سال های نه چندان دور جستجو کرد، آن گونه که قائم مقام دوران دفاع مقدس لشکر همیشه پیروز ۴۱ ثارالله و استاندار کنونی کرمان معتقد است آحاد ملت با سلایق و تفکرات مختلف به جبهه ها گسیل و قهرمانانه مانع تجاوز دشمن شدند.

 
او عقیده دارد امروز نیز صاحبان سلایق و گرایش های مختلف سیاسی می توانند زیر چتر ولایت و توسعه در عرصه آبادانی و پیشرفت کشور و استان فعالانه حضور یابند.

 
تلاش برای هم افزایی و همدلی گروه های سیاسی در کرمان زمینه ای را فراهم آورد تا با توجه به در پیش بودن دو انتخابات مهم در سال جاری تدوین منشور اخلاق انتخاباتی و عقلانیت سیاسی احزاب، گروه ها و فعالان سیاسی استان کرمان در دستور کار قرار گیرد.

 
منشور همدلی بیستم خرداد ماه امسال در آیینی با حضور معاون سیاسی وزیر کشور و مسوولان استانی رونمایی و آغازگر فصلی نوینی در سپهر سیاست دیار کریمان شد.

 
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: می خواهیم در سالی که مقام معظم رهبری آن را دولت و ملت، همدلی و همزبانی معرفی کرده اند فعالیت های گروه های سیاسی نیز با همدلی و همزبانی باشد.

 
وی افزود: از احزاب و گروه های سیاسی می خواهیم همانگونه که تاکنون در نشست ها دور هم نشسته ایم و گفت و گو و همدلی کرده ایم در فعالیت ها نیز همین گونه باشیم.

 
حجت الاسلام اسلامی بیان کرد: چرا که امسال سال انتخابات است و احزاب فعال می شوند و این امر باید هم صورت گیرد زیرا زمینه توسعه سیاسی و حضور حداکثری احزاب است.

 
وی گفت: لازم است از تخریب ها و توهین ها جلوگیری کنیم و حتی نگذاریم طرفداران ما به نا حق بر کسی بتازند و کسی را نابود کنند ولی می توانیم انتقاد و برنامه های یکدیگر را نقد کنیم.

 
وی افزود: گروه های سیاسی ما را در کنار خود بدانند و در کنار هم و البته با دیدگاه خاص خود به فعالیت ها ادامه دهند.

 
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان گفت: استاندار کرمان از همان روز اول و پس از منصوب شدن با دید توسعه ای به استان آمد و خواست در همه جنبه ها استان را توسعه دهد.

 
وی ادامه داد: استاندار کرمان برای اینکه این هدف در همه زمینه ها تحقق پیدا و توسعه همزمان حرکت کند کارگروه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را تشکیل داد.

 
حجت الاسلام اسلامی گفت: کارگروه سیاسی با حضور تعدادی از فعالان گروه های سیاسی استان تشکیل شد و هر ۴۵ روز یک بار جلسه این کارگروه را برگزار می کنیم.

 
وی با اشاره به اینکه در هر جلسه پیرامون یک موضوع بحث می شود افزود: محور بحث ها پیام منشور برادری حضرت امام خمینی (ره) بود که به احزاب نوشته شده است.

 
وی بیان کرد: شکر خدا این کار بسیار موثر و کارگروه سیاسی از کارگروه های موفق استان بوده است.

 
مدیرکل سیاسی استانداری کرمان تصریح کرد: فعالان سیاسی از دوستان قدیمی یکدیگر هستند ولی فرصتی نبود که آنها در کنار هم جمع شوند.

 
وی گفت: این کارگروه هم به بحث توسعه گروه های سیاسی و هم به بحث وحدت گروه های سیاسی کمک کرد.

 
**تشکیل کمیته اجرایی مفاد منشور همدلی

 
حجت الاسلام اسلامی افزود: برای اینکه موارد منشور همدلی انتخابات روی زمین نماند یک کمیته را به عنوان کمیته اجرایی مفاد منشور همدلی انتخابات طراحی کرده ایم.

 
وی بیان کرد: به نمایندگان گروه های سیاسی نامه نوشته ایم تا نمایندگان خود را برای این کمیته معرفی کنند و بزودی اولین نشست این کمیته را برگزار می کنیم.

 
وی گفت: اعضای این کمیته از مفاد منشور اخلاق انتخاباتی مراقبت می کنند.

 
حجت الاسلام اسلامی افزود: علاوه بر حضور فعالان سیاسی در این کمیته می توانیم از یک نماینده دادگستری و یک حقوقدان دعوت کنیم تا موارد قانونی نیز از طریق این افراد مورد پیگیری قرار گیرد.

 

**منشور همدلی انتخابات چیست؟

 
وی گفت: بودن احزاب کنار هم و برگزاری نشست های همدلی آنها نتایجی را در پی داشت که یکی از آنها منشور همدلی انتخابات است.

 
وی بیان کرد: استاندار کرمان همانگونه که بر وحدت گروه های سیاسی تاکید داشت بر منشور همدلی انتخابات نیز تاکید کرده تا همه آن را محور قرار دهند.

 
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان با اشاره به اینکه این منشور یک منشور اخلاقی است افزود: ما قانون داریم و هیچ کمبودی در این خصوص نداریم ولی بحث های اخلاقی بعضی مواقع نادیده گرفته می شد.

 
وی گفت: از بین احزاب با حضور دو نفر از اصلاح طلبان، دو نفر از اصولگرایان و یک نفر از ستاد دکتر روحانی کمیته ای تشکیل و بعد از برگزاری شش جلسه یک منشور اخلاقی با عنوان منشور همدلی انتخابات تدوین شد.

 
وی اظهار کرد: امیدواریم این منشور سرلوحه کار احزاب قرار گیرد و همه به امضای خود پایبند باشند.

 
حجت الاسلام اسلامی گفت: یقینا افرادی که این منشور را امضا کردند به آن پایبند بوده و هستند ولی شاید گاهی بعضی از افراد به عنوان هوادار کارهایی را انجام دهند که گروه های سیاسی نظارت داشته باشند تا از چارچوب این منشور خارج نشویم.

 
وی بیان کرد: این منشور بر کسی تکلیف آور نیست بلکه یک بحث اخلاقی است و برای خود عهدی آورده ایم که مواردی را رعایت کنیم.

 
وی با بیان اینکه منشور همدلی انتخابات بازتاب بسیار خوبی داشته است افزود: از همه رسانه ها برای پوشش خبری این منشور تشکر می کنم و خواهش دارم باز هم به این منشور پرداخته شود.

 
حجت الاسلام اسلامی گفت: منشور همدلی را یک کار نو دیده ایم و امیدواریم با محوریت آن این همدلی را پیش ببریم.

 

انتهای پیام/

گفت و گو از میلاد ایزدی