همایش کوهبنان‌شناسی برگزار می‌شود

فرماندار کوهبنان گفت: همایش کوهبنان‌شناسی هفتم مرداد ماه در این شهرستان برگزار می‌شود.

فرماندار کوهبنان گفت: همایش کوهبنان‌شناسی هفتم مرداد ماه در این شهرستان برگزار می‌شود.

 

 محمدرضا مهدلو عصر فرماندار کوهبنان

 

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، محمدرضا مهدلو عصر فرماندار کوهبنان دیروز در جلسه هماهنگی برگزاری همایش کوهبنان‌شناسی اظهار داشت: کوهبنان که در شمالی‌ترین نقطه استان کرمان و در مرز استان‌های کرمان، یزد و خراسان جنوبی قرار دارد قدمتی به بلندای تاریخ دارد و در حقیقت میعادگاه عرفان، معنویت و کرامت است.

 
فرماندار کوهبنان بیان کرد: گذشته این شهرستان واقعیت‌های نهفته‌ای در دل خود جای داده است، چراکه این سرزمین در گذشته نه‌چندان دور محل نشست و برخاست عرفا و علمای بنامی است که از آن جمله می‌توان به محمد شهید کوهبنانی، افضل‌الدین ابوحامد کوهبنانی، ابواسحاق کوهبنانی ریاضی‌دان مشهور و … اشاره کرد.

 
وی ادامه داد: آیت‌الله سیدیحیی جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، آیت‌الله سیداحمد جعفری شاعر، نویسنده، مفسر بزرگ قرآن و نهج‌البلاغه، محمود روح‌الامینی پدر علم مردم‌شناسی ایران، عفت شریعتی کوهبنانی و … از علما و مشاهیر قرن معاصر هستند.

 
مهد لو عنوان کرد: جاذبه‌های گردشگری، کوه‌های سر به فلک کشیده، هوای دلپذیر، مناطق گردشگری بکر و داشتن مردمی خونگرم و میهمان‌نواز موجب شده این سرزمین از گذشته تا به امروز محل گشت و گذار سیاحان و گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

 
فرماندار کوهبنان تصریح کرد: مارکوپولو نخستین سیاح خارجی است که از کوهبنان به نیکی یاد کرده و اینجا را شهری بزرگ و زیبا عنوان کرده که دارای دروازه‌ها، برج‌ها و قلعه‌های متعددی بوده است.

 

وی اظهار کرد: سلسله برج‌ها، قلعه‌ها، حمام‌های تاریخی، مساجد زیبا و بی‌نظیر، آثار طبیعی، گردشگری و تاریخی، وجود چهار امامزاده واجب‌التعظیم و حیات وحش قرق شده زمینه را برای حضور و جذب گردشگران به شهرستان کوهبنان بام فرهنگی استان کرمان فراهم کرده است.

 
مهدلو بیان داشت: سنگ‌نوشته، آسیاب‌های هشت‌گانه آبی، آرامگاه محمد شهید کوهبنانی، مدرسه عرفان اسلامی شیخ ابوسعید، خانه تاریخی آل‌طه، مسجد جامع، تخت امیر، قلعه‌های تاریخی ده‌علی، رتک و خانمکان همچنین امامزاده بی‌بی عصمت، امامزاده سلیمانشاه، بی‌بی خاتون جور و … از جمله آثار تاریخی، سیاحتی و زیارتی کوهبنان هستند.

 
وی خاطرنشان کرد: وجود مردمانی ولایتمدار، بسیجی، خونگرم و میهمان‌‎نواز بر عظمت و بزرگی این دیار افزوده به گونه‌ای که تقدیم ۱۷۴ شهید سرافراز که عزت و سرافرازی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده‌اند خود گویای عظمت، بالندگی و افتخار بام فرهنگی استان کرمان است.

 
انتهای پیام/