خون کارگران ذوب آهن رنگین تر از کارگران معادن ذغال سنگ نیست

مدیر عامل معدن باب شکون زرند گفت: شرکت ذوب آهن دستمزد کارگران خود را به طور دقیق و مرتب می پردازد اما فراموش می کند که ماهم با مشکل پرداخت حقوق به کارگران روبه رو هستیم، خون کارگران ذوب آهن رنگین تراز کارگران معادن ذغال سنگ است؟!

KargarMadanبه گزارش صدای زرند، صبح زرند نوشت: محمد صادقی در گفتگوی با پایگاه خبری کارگران کرمان در رابطه با پرداخت نشدن حقوق ۶ ماهه به کارگران معدن باب شکون زرند، گفت: محصول ذغال این معدن را ”شرکت ذغال سنگ استان کرمان” دریافت می کند و به ذوب آهن اصفهان می فروشد که اکنون بعد از گذشت ۶ ماه از خرید ذغال توسط ”ذوب آهن” هنوز پرداختی به ما صورت نگرفته است.

 

۵۱ درصد سهام معادن ذغال سنگ متعلق به وزارت کار است

 

مدیر عامل معدن ذغال سنگ باب شکون زرند با اشاره به برگزاری جلسات مکرر توسط مسئولین در این رابطه؛ اذعان کرد: با جلسه و رفت و آمد بی ثمر، تنها گزارش برگ های مسئولین پرمی شود اما هیچ حرکتی جهت عملیاتی شدن گفته ها و صورتجلسات برای رفع مشکلات فروش ذغال درسطح شهرستان زرند نشده است.

 

عضو انجمن ذغال سنگ کرمان با بیان اینکه ۵۱ درصد ازسهام این معادن به وزارت کار و تعاون اختصاص دارد، تصریح کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری جلسه ای با حضور وزیر تعاون، وزیر کار و کلیه مسئولین استانی و شهرستانی در زرند برگزار شد و مقرر گردید که بدهی کارخانه ها و معادن ذغال سنگ از ذوب آهن اصفهان گرفته و به طلبکاران پرداخت شود، اما این مصوبه هنوزاجرایی نشده است.

 

معادن ذغال سنگ بامشکل عدم پرداخت دستمزد به کارگران روبه رو هستند

 

صادقی با اشاره به اینکه در شهرستان زرند ۴ هزار نفر در معادن ذغال سنگ با مشکل عدم دریافت حقوق روبه رو هستند، گفت: با حرف و قول بی خود از سوی مسئولین نمی توان زنده ماند وانگیزه کار و تولید داشت.

 

وی در ادامه اظهار کرد: در معدن باب شکون حدود ۴۰ نفر کارگر وجود دارد که در ماه مبارک رمضان، با شرایط سخت و دهان روزه فعالیت می کنند که نیازمند امید برای زندگی هستند اما عدم پرداخت حقوق فقط تحمل روزه داری آنان را سخت تر می کند.

 

ذوب آهن اصفهان محصول را می خرد اما پولی پرداخت نمی کند

 

مدیر عامل معدن ذغال سنگ باب شکون زرند با اشاره به اعتراض کارگران معدنجو زرند، گفت: این چندمین بار است که کارگران معدن برای احقاق حق واقعی خود اعتراض می کنند ، چند فاجعه دیگر مانند مرگ نماینده کارگری باید رخ دهد تا دولت ومسئولین کمتر از زحمات این قشر سواستفاده کند؟

 

وی در ادامه با بیان اینکه ذوب آهن اصفهان محصول را می خرد اما پولی پرداخت نمی کند، ابراز کرد: این شرکت بزرگ که تنها خریدار ذغال ما است به دلیل عدم فروش محصولات آهن خود، از پرداخت هزینه خرید به فروشندگان ذغال سنگ صرف نظر می کند.

 

خون کارگران ذوب آهن رنگین تر از کارگران معادن ذغال نیست

 

صادقی با بیان اینکه خون کارگران ذوب آهن رنگین تراز کارگران معادن ذغال نیست، افزود: شرکت ذوب آهن دستمزد کارگران خودرا به طور دقیق و مرتب می پردازد اما فراموش می کند که ماهم با مشکل پرداخت حقوق به کارگران روبه رو هستیم و دراین صورت باید درخواست وام با سود ۳۰ درصد بدهیم که با عدم پرداخت آن به بانک روبه رو می شویم.

 

وی در پایان با اشاره به محرومیت قشر کارگر، خاطر نشان کرد: کارگران فریاد “داد از بی عدالتی در دولت عدالت محور”را سر داده اند و از دولت توجه بیشتر و حمایت از این قشر را که پیامبر (ص) وامام راحل بر دستشان بوسه زده اند، خواستار شدند.

 

 

انتهای خبر/