آشتی چمن ورزشگاه تختی با فوتبالیست های کوهبنانی

بعد ازگذشت ۵ سال روکود فوتبالیست های کوهبنان دوباره به زمین چمن ورزشگاه تختی کوهبنان قدم گذاشتند و تمرینات منظم فوتبال کوهبنان از دوماه پیش به جهت پرورش استعداد های فوتبالی از سر گرفته شد.

sz_54sd2200102101صدای زرند: فوتبال یکی از پر طرفدار ترین و هیجان انگیز ترین ورزش های دنیای امروز به شمار می رود و این اتفاق در ایران هم مانند دیگر کشور ها تکرار شده است. اگر این روزها بیشتر از پول های کلان و تحرک کم ورزشکاران این رشته حرف به میان می آید اما باز هم این ورزش جای خود را در بین جوانان و نوجوانان ایرانی از دست نداده است.

 

فوتبال در ایران از مهمترین ورزش ها برای نسل جوان تلقی می شود و تقریباً بیش از ۸۰ درصد از مردم ایران به صورت های مختلف این ورزش را دنبال می کنند یا در قالب تماشاچی در ورزشگاها، یا با تماشا از تلویزیون، یا بازی در زمین فوتبال و یا بازی در پشت دستگاههای پلی استیشن.

 

مستطیل سبز این بازی همه جا نشان از سر سبزی، سرزندگی نشاط و تحرک دارد اما در کوهبنان وضع به گونه ای دیگر بود تا جایی که تنها زمین چمن کوهبنان بیش از ۵ سال با بازیکنان فوتبال  این شهرستان  قهر کرده بود؛ شرح این ماجرا را از زبان مسئول اداره ورزش و جوانان شهرستان می خوانیم:

 

منصور جعفری می گوید از حدود بیست سال پیش که یادم می آید این زمین خاکی بود و ۱۴ تیم فوتبال داشتیم که در آن زمان برای کوهبنان حائز اهمیت بوده است این تیم ها از تمامی روستاها نیز می آمدند مثلاً روستاهای جور و ده علی هم تیم فوتبال داشتند.

 

مسابقات عالی برگزار می شد اما امکانات نبود فقط یک توپ داشتیم ولی الان ۱۲ الی ۱۳ سالاست که این زمین چمن احداث شده ولی هر ساله تعداد تیم ها کمتر شده تا پنج سال پیش که با چهار تیم مسابقات برگزار شد.

 

در کوهبنان یکبار لیگ فوتبال برگزار شده اما جام هر تابستان برگزار شده است و آخرین جام سال ۸۸ برگزار شد. اما از پنج سال پیش دیگر مسابقه ای برگزار نشده است. شاید یکی از دلایل تعطیلی فوتبال کوهبنان هزینه بالای چمن بوده است و همچنین هزیته سالن فوتسال در برابر چمن به نسبت خیلی پایین تر و جمع کردن تعداد بازیکن برای بازی راحت تر بوده است. برای بازی در زمین فوتبال باید ۲۲ نفر آماده شوند و هزینه اش ۴۰ الی ۵۰ هزار تومان است و نبود اسپانسر برای تیم ها و فوتبال کوهبنان مشکل بعدی بود.

 

دیگر اینکه مربی و برنامه ریز هم برای فوتبال نداشتیم پیگیری نبود و مسئول هیئت فوتبال در این چند سال نداشتیم مهاجرت، افزایش سالن های فوتسال دلایل دیگر تعطیلی فوتبال کوهبنان می تواند باشد.

 

از حدود سه ماه پیش جلساتی تشکیل شد و تصمیم گرفتیم مسئول هیئت بگذاریم و بازیکن ها و فوتبالی های قدیمی شهر جمع شدند و اعلام آمادگی برای احیای فوتبال کوهبنان کردند.

 

با پیگیری هایی که انجام شده در جلسه ای که اعضای هیئت فوتبال گذشته شهرستان، داوران، پیشکسوتان فوتبال، مربیان و جوانان  حضور داشتند جهت رفع مشکلات فوتبال کوهبنان با نظر تمامی حاضرین در جلسه مهندس محسنی شهردار کوهبنان به عنوان رئیس هیئت فوتبال انتخاب شد.

 

منصور جعفری در این خصوص گفت: برنامه هایی برای تابستان در حال برنامه ریزی است که شامل استعدادیابی برای تیم فوتبال که از یکی از اعضای تیم مس کرمان دعوت شود تا در برای استعدادیابی حضور به عمل رساند همچنین راه اندازی مدرسه فوتبال در دو رده سنی، کلاس داوری فوتبال و مربیگری فوتبال، تأکید بر ورزش پایه می باشد. در اولین اقدام برای استعدادیابی جوانان و نوجوانان بعد از پیگیری های لازم تاکنون بیش از ۱۰۰۰نفر اسامی و مشخصات برای استعدادیابی مشخص شده است تا از آنان دعوت به عمل آید کوهبنان در تمامی زمینه های ورزشی استعداد دارد مثلاً در کشتی کویری که دو سال است در کوهبنان برگزار می شود نائب قهرمان است یک سال کشوری یک سال هم استانی.

 

در فوتبال هم بزرگترین کاری که انجام شده در لیگ زیرگروه استان شرکت کرده ایم که از گروه خود صعود کردیم. یک دوره در فوتسال در مسابقات بسیج نائب قهرمان استان شدیم که دو بازیکن بنام های آقای سید علی پور ابراهیمی در رده نوجوانان به تیم فوتسال مس دعوت شده اند و در فوتبال نیز آقای علی احمدی بازیکن تیم سپاهان و یاسر مرتضی پور از بازیکنان کوهبنانی حاضر در تیم های مطرح کشور هستند و جدیداً آقای علی زکی زاده به تیم سنگ آهن بافق فرستاده شده متأسفانه چون هیئت رسمی نداشتیم نمی توانستیم خودمان با تیم قرارداد ببندیم.

 

محسنی رئیس جدید هیئت فوتبال شهرستان کوهبنان در این رابطه گفت: با توجه به علاقه و انگیزه ای که نسبت به ورزش دارم، اطلاعاتی در زمینه های ورزشی مختلف کسب کرده ام و با توجه به شرایط موجود شرایط خوبی برای فوتبال کوهبنان در حال شکل گیری است.

 

وی گفت: همان طوری که در بین ورزشکاران بیان کردم اگر بچه های فوتبال شهرستان و متولیان امر فوتبال همکاری بکنند و حمایت کنند آینده خوبی برای فوتبال کوهبنان پیش بینی می شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: برنامه هایی از جمله برگزاری کلاس های آموزش فوتبال و فوتسال در سه رده سنی، آموزش مربیان فوتبال و اقدامات تجهیز شرایط پارک ها از نظر ورزشی مد نظر است.

 

مهندس محسنی یادآور شد: شهرداری یک نگاه مثبت به حوزه ورزشی دارد. مکان هایی که به عنوان مکان های تفریحی در نظر گرفته شده الزاماً هم تفریحی و هم ورزشی در نظر گرفته شده است پارک هایی که در این ده ماه تدارک دیده شده از لحاظ ورزشی نیز مد نظر بوده است. همچنین پارک بانوان که یکی از افتخارات شهرداری در این چند ماه است و از ـ معدود شهرهای استان کرمان است که برای تفریح و ورزش بانوان مکان اختصاصی در نظر گرفته شده است ـ این دیدگاه وجود دارد که پارک ها علاوه بر مکان تفریحی از لحاظ ورزشی نیز تجهیز شوند.

 

عدم وجود مربی و یک دلسوز برای فوتبال کوهبنان یکی از مهم ترین ضعف های فوتبال کوهبنان است و اگر بچه ها در کنار ما باشند. قطعاً از هر کمک در زمینه فوتبال دریغ نمی کنم.

 

محسن روح الامینی یکی از برترین فوتبالیست های سال های اخیر کوهبنان نیز گفت: امروز شهرستان کوهبنان با استفاده از بازیکنان با تجربه، جوان و مستعد این پتانسیل را دارد که در رشته های مختلف ورزشی از جمله فوتبال حرفهایی را برای گفتن داشته باشد. و در صورت حمایت بیشتر مسؤلان و بها دادن به ورزش و زمینه سازی برای جذب نوجوانان و جوانان به این رشته پرطرفدار می توان شاهد موفقیت هر چه بیشتر شهرستان در این رشته خاص شد و مطمئناً جناب آقای جعفری به عنوان فردی دلسوز که در رأس ورزش کوهبنان قرار دارند تمامی تلاش خود را می کنند که از همه پتانسیل ورزش شهرستان در جهت پیشرفت تیم فوتبال استفاده شود.

 

وی گفت: این که گفته می شود جوانان از فوتبال فاصله گرفته اند حرف صحیح است و نکات قابل تعملی در خور توجه است که ساعت ها باید در این مورد بحث شود ولی آنچه که امروز و در این شرایط می شود به عنوان راه کار ،جوانان را با فوتبال و در کل با ورزش آشتی داد ـ که اهداف مختلفی مورد توجه است که یکی از این اهداف رشد جوانان با هدف سلامتی و کشف استعدادها در این رشته پر مهیج است ـ برای ارتقای این حوزه در وهله ی اول باید افرادی در رأس و در هیئت رئیسه این رشته ورزشی باشند که هم کارآمد ، دلسوز و مورد قبول ورزشکاران و دارای یک برنامه ریزی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت باشند و اعتقاد دارم که این برنامه ریزی صرفاً بر روی کاغذ و با چارت بندی کار درست نمی شود و از این رو باید همه ی این کارها در عمل صورت گیرد البته خوشبختانه قدم محکم و بلندی در این راستا برداشته شده و انتصاب جناب آقای محسنی به عنوان رئیس هیئت فوتبال از سوی رئیس محترم اداره ورزش و جوانان مطمئناً می توان شاهد اتفاقات جدیدی در این رشته ورزشی و آشتی جوانان با فوتبال شد.

 

روح الامینی گفت: البته در هر نهادی عزل و نصب کردن یک امر عادی تلقی می شود و تمامی افراد با تغییرات البته تغییراتی که به رشد و رسیدن به اهداف منجر می شود موافق هستند انتصاب مدیران که در اینجا منظور رئیس هیئت فوتبال است که به نوعی به طور مستقیم با جوانان و البته ورزشکاران سر و کار دارد در انتخاب و گزینش چنین افرادی باید ملاک اصلی براساس شایسته سالاری نه صرفاً بومی بودن باشد که خوشبختانه انتصاب جدید به عنوان فردی غیربومی ولی در عین حال متعصب ، کاردان ، شایسته و دارای سوابق درخشان در قسمت مدیریتی از سوی جناب آقای جعفری رئیس محترم اداره ورزش و جوانان مطمئناً این اجتماع نظر وجود دارد که شاهد رشد این رشته ورزشی باشیم با این توضیح که جناب آقای محسنی به عنوان مسئولی که به محیط کارشان آشنایی کامل دارند ، دلسوز جوانان هستند و از توانایی هایشان، نفوذ کلام و نفوذ قدرتشان در جهت منافع این رشته ورزشی استفاده کنند.

 

 

انتهای پیام / ۷۲عارف