در بحث دادسرا بیشترین پروندها مربوط به مواد مخدر است

همزمان با چهارمین روز از هفته قوه قضائیه فرماندار کوهبنان به اتفاق معاونت سیاسی و اجتماعی و خبرنگاران با سرپرست ،قضات و کارکنان دادگستری شهرستان دیدار نمودند و ضمن تبریک ایام در راستای برنانه های دستگاه قضایی قرار گرفتند.

محسن اصغری سرپرست دادگستری کوهبنان گفت: در بحث دادسرا بیشترین پروندها مربوط به مواد مخدر است.

 

 

محسن اصغری سرپرست دادگستری کوهبنان


به گزارش صدای زرند از کوهبنان ، همزمان با چهارمین روز از هفته قوه قضائیه فرماندار کوهبنان به اتفاق معاونت سیاسی و اجتماعی و خبرنگاران با سرپرست ،قضات و کارکنان دادگستری شهرستان دیدار نمودند و ضمن تبریک ایام در راستای برنانه های دستگاه قضایی قرار گرفتند.

 
در این دیدار محسن اصغری سرپرست دادگستری کوهبنان بیان داشت: شهید بهشتی از جمله یاران صدیق حضرت امام بود که متاسفانه دشمنان زیادی در صدد ضربه زدن به شخصیت این بزرگوار بودند که در نهایت به دست منافقین به همراه هفتاد و دو تن از یاران خود به شهادت رسید.

 
وی ادامه داد دشمنان و بدخواهان در ابتدای پیروزی انقلاب که جایگاه خود را در خطر دیدند بدنبال حذف برخی از یاران نزدیک حضرت امام (ره) بر آمدند تا با ترور شخص و شخصیت به انقلاب اسلامی ضربه وارد نمایند که شهید مظلوم بهشتی از جمله این افراد بود.

 
سرپرست دادگستری کوهبنان تاکید داشت:  انقلاب اسلامی ایران پس از گذشت سی و چند سال همچنان با قدرت و صلابت به رهبری حضرت امام و مقام معظم رهبری راه خود را ادامه می دهد و هر روز شاهد پیشرفت در عرصه های مختلف هستیم که از آن جمله بحث هسته ای است که دشمنان را سردر گم و کلافه نموده است.

 
وی ادامه داد در بحث هسته ای تیم مذاکره کننده ی ما با قدرت و شجاعت و عنایت به منویات و فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری مسیر را طی می کنند چرا که به فرمرده رهبر فرزانه و متفکر انقلاب ما آمریکا را عددی به حساب نمی آوریم چون ما ملتی خودساخته هستیم که تحریم ها بر ما اثری نخواهند گذاشت لذا مذاکرات هسته ای هم بنا به درخواست دولت مردان آمریکا در حال انجام است.

 
اصغری یادآور شد:  از ابتدای تیرماه سال جاری آئین دادرسی جدید لازم الاجراست که در این آئین نامه تکریم ارباب رجوع ،شاکی، متهم و…رعایت شده که در مجموع حمایت از متهم مد نظر است چرا که نگاه دستگاه قضایی به ارباب رجوع نگاهی همراه با مهر ،عطوفت و مهربانی است و این مهم در دین مبین اسلام مورد تاکید قرار گرفته است.

 
وی ابراز داشت : در ائین نامه داد رسی جدید تا بتوانیم به متهم تخفیف می دهیم بدین گونه که به وعده هایش اطمینان و اعتماد داریم در حالی که قانون قدیم بر بحث کفالت ،وثیقه و….تاکید داشت لذا با توجه با قانون جدید ما شاهد بازداشت موقت در کوهبنان نخواهیم بود چرا که این بازداشت برای قتل های عمدی ،سرقت و….در نظر گرفته شده اند.

 
سرپرست دادگستری کوهبنان ابراز امیدواری کرد : مردم به قانون جدید احترام بگذارند و از لطف مسئولین سوء استفاده نکنند و کمک حال دستگاه قضا باشند تا شاهد کاهش آمار پرونده ها در دستگاه قضا باشیم و بتوانیم این طرح آزمایشی که بصورت سه ساله در حال اجراست را دائمی نمائیم.

 
وی به وضعیت دادگستری کوهبنان اشاره نمود و افزود : در بحث دادسرا بیشترین پروندها مربوط به مواد مخدر است چرا که یکی از مهمترین جرایم استان کرمان مربوط به مواد مخدر است که علت های جغرافیایی و اجتماعی مزید بر علت شده اند.

 
اصغری گفت : ضمن تعامل با دستگاه های اجرایی خصوصا فرماندهی انتظامی شهرستان توزیع کنندگان عمده و خرده فروش مواد مخدرکوهبنان  شناسایی شده اند و تمامی حرکات و رفت و آمد آنان رصد می شود وبدون هیچ گونه اغماضی طبق قانون با آنان برخورد خواهد شد.

 
وی تاکید نمود : عدم شغل مناسب  در شهرستان ،عدم درآمد کافی ،کمبود فضاهای تفریحی و نشاط آور ،نبود سرگرمی مناسب جهت تحرک جوانان زمینه را برای جذب آنان به سمت و سوی مواد مخدر رقم زده است لذا جا دارد مسئولین با حل مشکل اشتغال و فراهم نمودن زیر ساخت های اقتصادی ،فرهنگی ،ساخت فضاهای نشاط آور ،ایجاد فضا برای فعالیت های فرهنگی جوانان در کاهش پروندهای ورودی به دستگاه قضایی تلاش نمایند.

 
سرپرست دادگستری کوهبنان ادامه داد:  با توجه به حاکم بودن جو فرهنگی و مذهبی بر شهرستان سرقت مسلحانه ،قتل های خشن و….را در شهرستان شاهد نیستم اما در حال حاضر بیشترین پروندهای ورودی به دادگاه ها مربوط به خانواده است که عموما مسائل طلاق ، ترک انفاق ،الزام به تمکین و…را شامل می شود.

 
وی ابراز تاسف کرد که پروندهای ورودی به دستگاه قضایی شهرستان رشد چشمگیری نسبت به سال های گذشته داشته که وضعیت اقتصادی در تشکیل پروندها بسیار مشهود است لذا در سالی که از سوی مقام معظم رهبری بر همدلی و همزبانی ملت و دولت تاکید شده با همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان بدنبال شناسایی معضلات و مشکلات و رفع نواقص هستیم که البته همکاری مردم در این راستا ضروری به نظر می رسد.

 

انتهای پیام/

خبرنگار صدای زرند : نامجو کوهبنانی