چارچوب مذاکرات را رهبری تعیین و شورای عالی امنیت ملی شفاف می کند/طبق قانون نتیجه مذاکرات باید به مجلس ارائه شود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:چارچوب مذاکرات را رهبری نظام تدوین می کنند و شورای عالی امنیت ملی آنها را شفاف کرده و تیم مذاکره کننده باید در این نبرد دیپلماسی در چارچوب مطرح شده،حرکت کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:چارچوب مذاکرات را رهبری نظام تدوین می کنند و شورای عالی امنیت ملی آنها را شفاف کرده و تیم مذاکره کننده باید در این نبرد دیپلماسی در چارچوب مطرح شده،حرکت کنند.

 

Dr.Amiri1_

 

به گزارش صدای زرند، دکتر حسین امیری خامکانی در گفتگو در رابطه با کلیات طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای گفت: طرح حمایت از دستاوردهای هسته ای ایران در مجلس ارائه شده و در  کمیسیونهای مختلف کار شده و آنچه که نهایتا آماده شده و قرار است در صحن مطرح شود یک ماده واحده با دو بند و دو تبصره است.

 

 
طرح هسته ای مجلس در راستای صیانت از منافع ملی و رعایت NPT است

 
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این ماده واحده در راستای صیانت از منافع ملی و با توجه به رعایت مقررات معاهده منع گسترش سلاحهای هسته ای، مجلس الزامات مورد نظر خود را شفاف کرد.

 
وی با توضیح کلیات طرح تشریح کرد:در خصوص تحریمها تاکید شده که به طور کامل و یکجا لغو شوند و این مساله بایستی در متن توافق نامه درج شود که در روز آغاز اجرای تعهدات لغو تحریمها به صورت یکجا انجام شود.

 
این نماینده مجلس در رابطه با بازدید از مراکز هسته ای و نظامی عنوان کرد: آژانس فقط مجاز به انجام نظارتهای متعارف در سایتهای هسته ای است و دسترسی به اماکن نظامی، امنیتی و غیر هسته ای وهمین طور  افراد و دانشمندان ممنوع است البته در  این زمینه تاکید شده بایستی مصوبات شورای عالی امنیت ملی رعایت شود.

 
خامکانی افزود: در راستای دانش و فناوری صلح آمیز هسته ای کشور و توسعه دانش  هسته ای از طریق تحقیق و پژوهش هیچ محدودیتی نباید وجود داشته باشد و در اینجا هم گفته شده که مصوبات شورای عالی امنیت ملی باید رعایت شود.

 

 
 طبق قانون اساسی کشور، نتیجه مذاکرات باید به مجلس شورای اسلامی ارائه شود

 
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طبق قانون اساسی کشور، نتیجه مذاکرات باید به مجلس شورای اسلامی ارائه شود و وزیر خارجه را هم موظف کرده که روند امضای توافق نامه را هر ۶ ماه یکبار به مجلس شورای اسلامی ارسال کند و کمیسیون امنیت ملی به اطلاع نمایندگان مجلس برساند.

 
وی با اشاره به غیرعادی بودن روند دیپلماسی مذاکرات اذعان کرد: با توجه به اینکه مذاکرات یک روند دیپلماسی ساده و عادی ندارد و مستقیما منافع ملی ما را تحت تاثیر قرار داده؛ از طرف دیگر این مذاکرات چند جانبه هست یعنی چند کشور توسعه یافته و پیشرفته در مقابل ما قرار دارند و در واقع ما در یک نبرد دیپلماتیک نابرابر هستیم.

 

 
چارچوب مذاکرات را رهبری تعیین و شورای عالی امنیت ملی شفاف می کند

 
این نماینده مجلس با تاکید بر مواضع رهبری در تعیین چارچوبهای مذاکره تصریح کرد: چارچوب مذاکرات را رهبری نظام تدوین می کنند و شورای عالی امنیت  ملی آنها را شفاف کرده  و بقیه ارکان نظام همدل و همزبان با تیم مذاکره کننده در این نبرد دیپلماسی در چارچوب مطرح شده حرکت کنند.

 

 
همصدایی در طرح هسته ای مجلس از ویژگی های نظامی جمهوری اسلامی است

 
حسین امیری خامکانی اظهار داشت: در کلیات این طرح تاکید شده که چارچوب مذاکرات را شورای عالی امنیت ملی مشخص کند که این مساله لازم الاجراست و این روند همصدایی که در این طرح وجود دارد از ویژگی های نظامی ست که در راس آن رهبر ی و ولی فقیه قرار دارد.

 
طرح هسته ای جهت تعیین چارچوب قانونی حرکت تیم دیپلماسی و جلوگیری از زیاده خواهی غربی ها ارائه شده است

 
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدف مجلس از ارائه این طرح گفت: مجلس شورای اسلامی برای اینکه روند مذاکرات را شفاف کند و چارچوب قانونی حرکت تیم دیپلماسی و مذاکره کننده رامعین کند و همین که جلوی زیاده خواهی های طرف مقابل را سد کند این طرح را آماده کرد تا در صحن مورد بررسی قرار گیرد.

 
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم آنچه که از صحن مجلس بیرون می آید وتقدیم می شود با رعایت ساختار و نگاه همدلی و همزبانی باشد که که در این شرایط سخت و پیچیده به پیشرفت خوب مذاکرات و رعایت منافع ملت ایران کمک کند.

 
انتهای پیام/