اقدامات پیشگیرانه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در زرند

صادق زاده معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زرند خواستار همکاری همه جانبه دستگاههای مرتبط برای پیشگیری از بروز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان شد.

جلسه جلوگیری از شیوع بیماری آنفولانزای مرغی فوق حاد پرندگان با حضور علی صادق زاده معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زرند تشکیل شد.

 

 

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در زرند


به گزارش صدای زرند، علی صادق زاده معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زرند گفت: باید با برنامه ریزی مدون و با قید فوریت پیشگیری از این بیماری در دستور کار ادارات قرار گیرد و بهترین روش ها برای مقابله با این بیماری خطرناک اتخاذ شود.

 
وی تصریح کرد: استفاده از پتانسیل دهیاران و شوراهای روستا می تواند کمک موثری به این طرح نماید.

 
لطفعلی پور رئیس اداره دامپزشکی زرند از مشاهده آنفولانزای فوق حاد پرندگان در چند نقطه از سطح کشور خبر داد و گفت: امیدواریم با استفاده از اقدامات پیشگیرانه بتوانیم این بیماری را در ریشه نابود کنیم.

 
وی افزود: بیماری آنفولانزای مرغی نوعی بیماری مشترک بین انسان و پرندگان می باشد و سرعت انتشار آن بسیار بالا می باشد.

 
وی با اعلام اینکه هیچ گونه درمانی برای این بیماری وجود ندارد گفت: تنها راه مقابله با شیوع این بیماری اقدامات پیشگیرانه می باشد.

 
لطفعلی پور از انجام آزمایشات به صورت مستمر خبر داد و گفت: ضد عفونی ماشین آلات کشتارگاه دام و طیور، اسید شوئی، نظارت ویژه و نمونه گیری از مرغداری ها از مهمترین برنامه های این اداره در جهت کنترل این بیماری می باشد.

 
وی از برخورد جدی با دستفروشان مرغ و پرندگان در سطح شهر خبر داد و گفت: کلیه ماشین آلات حمل مرغ باید با تائیدیه پزشکی و مجوز حمل اقدام به جابجائی پرندگان نمایند.

 
رئیس اداره دامپزشکی زرند از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تلفات پرندگان مراتب را جهت بررسی به اداره دامپزشکی و مرکز بهداشت و درمان شهرستان زرند اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/