مکتب امام خمینی (ره) نقشه راه پر امید ملت ایران است / با انتخاب مقام معظم رهبری آن راه پر مخاطره با همان صلابت حضرت امام (ره) ادامه پیدا کرد

امام جمعه کوهبنان: انتخاب بجا و شایسته خلف صالح بنیانگذار انقلاب بعنوان رهبر و مقتدای جامعه اسلامی تاکیدی بر جایگاه رفیع مجلس خبرگان رهبری است لذا مردم باید وارد صحنه شوند و انسان هایی وارسته، فقیه، مومن، امام شناس، دشمن ستیز را برای مجلس خبرگان رهبری انتخاب کنند و به ارزش رای خود در انتخاب خبرگان اهمیت دهند چون می خواهند بدین وسیله رهبر و مقتدای مردم را انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبناننماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام والمسلمین عباس جعفری  و با حضور جمع کثیری از مومنین نمازگزار در مسجد صاحب الزمان (عج) این شهر برگزار گردید.

 

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام والمسلمین عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: با ظهور حضرت ولی عصر (عج)  تمام جهان پر از عدل و داد خواهد شد همان گونه که از ظلم و جور پر شده است ایشان عبادت خداوند را انجام می دهد همچنان که حق عبادت است دربان و نگهبان برای خودش انتخاب نمی کند چون حکومت مردمی است.

 

وی افزود: شیوه زندگی حضرت ولی عصر (عج) بر اساس تقوای الهی است و تمام مسیر ایشان خدایی است این بزرگوار انسانی سخی و بخشنده است که دیگران از اموال و داراییش بهره مند خواهند شد اما نسبت به کارگزارانش دقیق و حساس خواهد بود در حالی که نسبت به فقرا و نیازمندان بسیار مهربان است.

 

خطیب جمعه کوهبنان تأکید کرد: حضرت مهدی (عج) با دادن حکم، اصحاب و یاران خود را به سراسر گیتی می فرستد و به آنان سفارش می کند هر جا می روند احسان، تقوا و عدالت را پیشه خود سازند و با مردم به مهربانی برخود کنند.

 

امام جمعه کوهبنان: با استناد به سخنان گهربار مقام معظم رهبری در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی افزود: مکتب امام خمینی (ره) نقشه راه پر امید ملت ایران است لذا ضرورت مقابله با تحریف شخصیت حضرت امام خمینی (ره) باید مد نظر باشد.

 

وی ادامه داد: بازخوانی اصول مستند مکتب امام (ره) تنها راه مقابله و تحریف آن بزرگوار است که اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی، اعتماد به صدق وعده الهی و بی اعتمادی به مستکبران همچنین اعتماد به اراده و نیروی مردم و مخالفت با تمرکزهای دولتی از جمله آن اصول است.

 

امام جمعه کوهبنان گفت: مقام معظم رهبری بر حمایت جدی از محرومان و مخالفت با اشرافی گری، حمایت از مظلومان جهان، مخالفت صریح و بی ملاحظه با قلدران بین المللی تاکید داشتند که این مهم باید در راس برنامه ریزی مردم و مسئولین قرار گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: استقلال و رد سلطه پذیری، تاکید بر وحدت ملی از دیگر تاکیدات مقام معظم رهبری بود در حالی که بعضی سعی می کنند امام راحل را در زمان خودش محصور کنند اما مکتب فکری، سیاسی و اجتماعی حضرت امام (ره) نقشه راه ملت ایران است.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری تأکید نمود: بنا به منویات رهبر فرزانه و متفکر انقلاب دستیابی به اهداف بزرگی همچون عدالت، پیشرفت و اقتدار بدون شناخت صحیح و تحریف نشده امام (ره) امکان تداوم این نقشه راه وجود نخواهد داشت.

 

وی ابراز داشت: رهبر انقلاب با اشاره به ابعاد برجسته فقهی، عرفانی و فلسفی امام راحل شخصیت ایشان را تحقق معنوی آیات قران دانستند که در وصف مجاهدان واقعی راه خدا که حق جهاد را ادا کردند می باشد. معظم له ادامه دادند جهاد درونی و معنویت عمیق مکمل جهاد سیاسی، اجتماعی و فکری امام می باشد.

 

امام جمعه کوهبنان تصریح نمود: بروز بودن مکتب حضرت امام (ره) ویژگی دیگری است در حالی که امام راحل در مقابل قدرت های استکباری قاطع و غیر متزلزل بود اینجاست که محبوبیت امام ماندگار است و دشمن نمی تواند آن را از مردم بگیرد.

 

وی به روز ۱۵ خرداد نیز اشاره نمود و گفت: در روز پانزده خرداد سال ۱۲۹۹ شمسی شاهد قیام میرزا کوچک خان جنگلی عالم وارسته و شخصیت بزرگواری هستیم که انقلاب کرد و در برابر حکام جبار و استعمار ایستاد و در نهایت بر اثر خیانت به شهادت رسید.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری یادآور شد: روز ۱۵ خرداد از جمله روزهای ماندگار و به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی است که منشاء و سرآغاز انقلاب اسلامی شد و به تمام معنا آغازگر یک تاریخ جدید در ایران اسلامی بود.

 

وی در ادامه بیان داشت: وقتی حضرت امام (ره) مبارزات خود با حکومت ستم شاهی را رقم زد و انقلاب اسلامی را شروع نمود مردم متوجه شدند باید از حرکت و قیام ایشان دفاع و حمایت کنند که این خود نشان از بصیرت و تیز بینی مردم ایران اسلامی دارد.

 

امام جمعه کوهبنان افزود: در روز پانزده خرداد سال ۴۲ مردم در حمایت از حضرت امام وارد میدان شدند و مبارزه نمودند و گروهی نیز در این روز به شهادت رسیدند و بواسطه خون پاک خویش کار ارزشمندی را پایه گذاری نمودند.

 

خطیب جمعه کوهبنان تأکید نمود: انتصاب رهبرمعظم انقلاب در روز ۱۴ خرداد سال ۶۸ توسط خبرگان رهبری از عنایت های حق تعالی بر انقلاب و تائیدی بر افکار و اندیشه های امام راحل بود که باعث شد کشتی انقلاب با همان قدرت و صلابت مسیر واقعی خود را طی کند.

 

وی ابراز داشت: با انتخاب بجا و شایسته مقام معظم رهبری آن راه پر مخاطره با همان صلابت حضرت امام (ره) ادامه پیدا کرد و فراز و نشیب های سختی را پشت سر گذاشت که زمینه امیدواری دوستان و یاس و ناامیدی دشمنان و بدخواهان نظام را رقم زد که مصداق آیه الیوم یاس الذین کفروا من دینکم است.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری بصریت بالا، دشمن شناسی، تیز بینی همراه با علم و فقاهت ستودنی، معنویت و پرهیز از دنیا طلبگی و… را از ویژگی های امام گونه مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: این خصوصیات برجسته و ستودنی باعث شده که دشمنان با کینه فراوان ولایت و رهبری را نشانه گرفته اند اما به لطف خداوند و حمایت بی دریغ مردم ولایت مدار و بسیجی ایران اسلامی آنان آرزوهای خود را به گور خواهند برد.

 

وی ادامه داد: انتخاب بجا و شایسته خلف صالح بنیانگذار انقلاب بعنوان رهبر و مقتدای جامعه اسلامی تاکیدی بر جایگاه رفیع مجلس خبرگان رهبری است لذا مردم باید وارد صحنه شوند و انسان هایی وارسته، فقیه، مومن، امام شناس، دشمن ستیز را برای مجلس خبرگان رهبری انتخاب کنند و به ارزش رای خود در انتخاب خبرگان اهمیت دهند چون می خواهند بدین وسیله رهبر و مقتدای مردم را انتخاب کنند.

 

امام جمعه کوهبنان در پایان به دهه غبار روبی مساجد اشاره نمود و افزود: باید همه در آماده سازی مساجد برای استقبال از ماه مبارک رمضان کمک کنند لذا در روز یک شنبه هفته آینده ضمن غبار روبی و عطر افشانی مسجد جامع کوهبنان همگان در نماز وحدت نیز حضوری گسترده و فعال داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/نامجو کوهبنانی