تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان / تنها یک کارمند در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان مشغول به کار است

قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، ضمن تقدیر و تشکر از خدمات علی احمدی مدیر ارشاد کوهبنان رحیم سیف الدینی را بعنوان مدیر جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان معرفی نمود و افزود: در اهمیت فرهنگ همین بس که مقام معظم رهبری فرهنگ را مانند هوای پاک توصیف کردند که باید جهت دهنده به تصمیمات کشوری باشد.

SedayeZarand.IRجلسه تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان، با حضور امام جمعه، معاون سیاسی فرماندار، قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اعضای شورای اداری، روسای دانشگاه ها، اعضای شورای شهر، فرماندهان نظامی و انتظامی جمعی از خبرنگاران، هنرمندان، شاعران و نویسندگان در محل تالار اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کوهبنان برگزار گردید.

 

به گزارش خبرنگار صدای زرند، در ابتدای این مراسم ذبیح الله شهنازی معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری کوهبنان بیان داشت: با توجه به کمبود امکانات کارهای بسیار خوبی در زمان تصدی علی احمدی مدیر ارشاد اسلامی در شهرستان کوهبنان انجام شده است چرا که فرهنگ موجودیت یک جامعه را تشکیل می دهد که نیاز به برنامه ریزی اساسی دارد و این مهم یک شبه به سرانجام نمی رسد.

 

وی ادامه داد: یکی از کارهای بسیار مهمی که در زمان تصدی علی احمدی انجام شد همایش اساتید خوشنویسی استان کرمان با میزبانی شهرستان کوهبنان بود که در این همایش چهره های سرشناس خوشنویسی کشور حضور داشتند لذا باید این مهم بصورت مداوم با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار گردد.

 

شهنازی یادآور شد: از جمله کارهای ماندگار دوران تصدی مدیر ارشاد شهرستان برگزاری اردیبهشت غزل کوهبنان با حضور شاعران برجسته استان های تهران، خراسان رضوی، یزد و کرمان بود که زمینه را برای آشنایی بیشتر هنرمندان و شکوفا نمودن استعدادهای نهفته شهرستان رقم زد.

 

وی ابراز داشت: جا دارد اردیبهشت غزل کوهبنان با حمایت اداره کل ارشاد استان بصورت ملی و کشوری برگزار گردد چرا که جوانان نوجوانان کوهبنانی علاقه خاصی به شعر و شاعری دارند و در گذشته و حال شاعران این خطه همواره در جشنوارها و جلسات مختلف سرآمد بوده و حقیقتاً خوش درخشده اند.

 

معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری کوهبنان تاکید داشت: در زمینه های تئاتر و موسیقی پتانسیل های خوبی در شهرستان وجود دارد اما مشکل اساسی پیش روی هنرمندان این رشته ها بحث آموزش است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در پایان کمبود امکانات و نیروی انسانی را از مهمترین مشکلات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان عنوان کرد و افزود: فقط یک کارمند در ارشاد شهرستان مشغول به کار است که می بایستی تمامی کارها را به انفاق مدیر اداره سر و سامان دهند لذا جا دارد که مدیر کل اداره کل ارشاد در این راستا مساعدت ویژه ای داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان، ضمن تشکر از خدمات علی احمدی رئیس ارشاد کوهبنان گفت: انقلاب اسلامی ما انقلاب فرهنگی است که بر مبنای فرهنگ و تمدن اسلامی شکل گرفت لذا کار کردن در مباحث فرهنگی که بسیار گسترده و وسیع است با دشواری و حساسیت هایی همراه خواهد بود.

 

وی  ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زارتخانه حساس و کلیدی است که باید بیشتر مورد توجه دولت ها قرار بگیرد که در صورت رونق بقیه ادارات می توانند در فضایی آرام حرکت نمایند اما کار فرهنگی نیاز به زمان و امکانات خاص خود دارد.

 

امام جمعه کوهبنان تأکید نمود: برای انجام امورات فرهنگی با نیروی کم و بودجه ناکافی نمی توان کار کرد لذا باید برای انجام فعالیت های فرهنگی عنایت ویژه ای صورت پذیرد و به لطف خداوند به جز یکی دو نفرهمه ی وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول دوران انقلاب اسلامی انسان هایی فرهیخته ، با اطلاع و متوجه بودند.

 

وی گفت: دشمن هم در طی سال های گذشته سعی کرده بر جاها و مقوله های حساسی همچون فرهنگ دست بگذارد لذا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله جاهایی است که دشمن به آن امید می بندد که به اهداف خود برسد که الحمد ولله تا کنون در این راستا موفق نبوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری بر تعامل و همکاری دفتر امام جمعه و ستاد نماز جمعه با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشاره نمود و افزود: مدیر اداره فرهنگ و ارشاد از جمله اعضای ثابت ستاد نماز جمعه شهرستان است که باید بصورت منظم در جلسات شرکت و پیشنهادات و انتقادات خود را بصورت شفاف بیان دارد.

 

در ادامه وفایی، قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، ضمن تقدیر و تشکر از خدمات علی احمدی مدیر ارشاد کوهبنان رحیم سیف الدینی را بعنوان مدیر جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان معرفی نمود و افزود: در اهمیت فرهنگ همین بس که مقام معظم رهبری فرهنگ را مانند هوای پاک توصیف کردند که باید جهت دهنده به تصمیمات کشوری باشد.

 

وی با استناد به سخنان گوهر بار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: اساسی ترین کار جامعه فرهنگ است که هویت جامعه محسوب می شود لذا همه باید در راستای کار فرهنگی بر اساس آموزه های اسلامی و  ارزش های انقلابی گام بردارند.

 

وفایی با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب افزود: نقشه ی مهندسی فرهنگی باید روی میز مدیران باشد چرا که زیر ساخت اساسی است و در تمامی ادیان خصوصاً دین مبین اسلام بر مقوله فرهنگ تأکید شده زیرا دین ما فرهنگی است که پیامبر (ص) به دنبال گسترش فرهنگ اسلامی بود.

 

وی تأکید نمود: ما قوی ترین باورها، عقاید و ارزش ها را داریم در حالی که دین ما اسلام و مذهب ما شیعه است و در واقعه ی غدیر با معرفی امیر المومنین (ع) کامل شدن دین و تمام شدن نعمت مورد توجه خاص قرار گرفت.

 

قائم مقام مدیر کل ارشاد اسلامی استان تصریح نمود: ما ایرانی هستیم که تمدنی چندین  هزار ساله را از آن خود نموده ایم و در حقیقت غنی ترین فرهنگ را که همانا فرهنگ اسلامی است داریم در حالی که  تمام ملت ها فرهنگ خود را از فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی گرفته اند.

 

وی خاطر نشان کرد: کاشیکاری و زیباسازی مساجد که سر پنجه هنر هنرمندان ایرانی است گویای فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است در حالیکه حافظ و سعدی نیز تمام اشعارشان را در راستای ترویج فرهنگ اسلامی سروده اند و در حقیقت حقوق شهروندی و منشور اخلاقی از آن ماست.

 

وفایی یاد آور شد: جامعه فرهنگی ما باید همسو با سیاست های دولت تدبیر و امید کار فرهنگی انجام دهد در غیر این صورت دیگران برای ما تولید فرهنگ خواهند کرد و موسیقی، شعر، قلم و کتاب ما را مورد تهاجم فرهنگی خود قرار خواهند داد لذا باید اقتصاد و سیاست در خدمت فرهنگ باشد تا ذائقه فرهنگی جوان ایرانی با فرهنگ خودی شیرین شود.

 

در پایان علی احمدی مدیر سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کوهبنان را شهری عارف پرور معرفی نمود که ۷۲ عارف خفته در این شهرستان وجود دارد و حاکم بودن جو فرهنگی و مذهبی باعث شده تا این شهرستان بعنوان بام فرهنگی استان معرفی گردد.

 

وی ادامه داد: کار فرهنگی به تنهایی امکان پذیر نیست و نزدیک به محال است لذا در مدت ۲۴ ماه حضور در کوهبنان ضمن تعامل با مسئولین ادارات و نهادهای دولتی سعی نمودیم کارهایی بر حسب وظیفه و علاقه به زادگاه خویش انجام دهیم که در این راستا جا دارد از حمایت های امام جمعه، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئول دانشگاه آزاد اسلامی کوهبنان تقدیر نمود

 

 

 

انتهای پیام/نامجو کوهبنانی