کوهبنان ید طولایی در زمینه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی دارد

فرماندار کوهبنان گفت: بام فرهنگی استان کرمان ید طولایی در زمینه قرآنی، فرهنگی و هنری دارد و این مهم سبب شده که جوانان کوهبنان حائز رتبه‌های برتر استانی و کشوری شوند.

mahdlo1به گزارش صدای زرند، به نقل از فارس، محمدرضا مهدلو در آیین تجلیل از برترین‌های دانش‌آموزی این شهرستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و عنایت ویژه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری جوانان و نوجوانان ایران اسلامی امروز جایگاه واقعی خود را به‌دست آورده‌اند.

 

وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان در تمام عرصه‌ها و صحنه‌ها به‌ویژه دوران استقرار نظام، دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و… در کنار سایر اقشار مختلف جامعه بودند و همواره با جان و دل از انقلاب اسلامی و ولایت دفاع کردند که تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز گویای این حقیقت است.

 

فرماندار کوهبنان یادآور شد: جوانان ایرانی توانسته‌اند طی ۳۶ سال گذشته در عرصه‌های مختلف ملی و بین‌المللی بارها با اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی زمینه عزت و سربلندی این مرز و بوم را رقم بزنند و لبخند را بر لبان مقام معظم رهبری و مردم فهیم ایران اسلامی بنشانند.

 

وی گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون جوانان ایران اسلامی همواره در عرصه‌های علمی، ورزشی، قرآنی، پژوهشی، تحقیقاتی و … در صدر قرار داشته‌اند و با اتکال به خداوند و تلاش بی‌وقفه توانسته‌اند در زمینه‌های هسته‌ای، هوافضا، پزشکی، نانوتکنولوژی و… پیشرفت‌های فراوانی داشته باشند.

 

مهدلو ادامه داد: همین پیشرفت‌ها آن هم در زمان تحریم موجب شگفتی و ترس و وحشت دشمنان شد و آنان را وادار کرد تا از طرق مختلف از جمله جنگ نرم، ترور دانشمندان هسته‌ای و … زمینه را به گونه‌ای رقم بزنند که مانع پیشرفت جوانان این مرز و بوم شوند اما زهی خیال باطل که جوانان فهیم و بصیر ایران اسلامی همچنان با قدرت و باصلابت راه پیشرفت و ترقی را طی می‌کنند.

 

وی ابراز داشت: به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز شاهد برگزاری مسابقات قرآن و معارف اسلامی، فرهنگی و هنری در بین دانش‌آموزان هستیم و این خود می‌تواند در راستای کشف استعدادهای نهفته موثر باشد و زمینه را برای پرورش و خلاق کردن استعدادها رقم بزند.

 

فرماندار کوهبنان تصریح کرد: بام فرهنگی استان ید طولایی در زمینه قرآنی، فرهنگی و هنری دارد و این مهم در کنار حاکم بودن جو مذهبی سبب شده که جوانان این خطه همواره در مسابقات مختلف دانش‌آموزی و دانشجویی از جمله نهج‌البلاغه در استان کرمان و کشور حائز رتبه‌های برتر شوند.

 

وی بر برگزاری کلاس‌های تفسیر نهج‌البلاغه در پایگاه‌های تابستانی، استفاده از وجود دانش‌آموزان برتر این رشته در برگزاری نشست‌ها و محافل اختصاصی نهج‌البلاغه، نصب پیام‌های کوتاه از نهج‌البلاغه در تابلوی اعلانات ادارات، برگزاری مسابقات کتابخوانی، نشریه دیواری و انشاءنویسی از خطبه‌ها و کلمات قصار نهج‌البلاغه تاکید کرد.

 

مهدلو خاطرنشان کرد: امیدواریم با راه‌اندازی کانون تخصصی نهج‌البلاغه توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان و راه‌اندازی کتابخانه تخصصی زمینه برای تحقیق و نشر جملات گهربار و ارزشمند نهج‌البلاغه رقم بخورد.

 

 

 
انتهای پیام/