ظریف، دفتر رئیس جمهور سابق را تهدید کرد

تحلیل گران معتقدید در شرایطی که دولت در حوزه های گوناگون اقتصادی و اجتماعی مشغول دست و پا زدن در باتلاق ناکارامدی است به مقصر سازی روی اورده و با توجه به سکوت رئیس جمهور پیشین و عدم وجود رسانه های همسو با دولت های نهم و دهم این پروژه با عنوان میراث احمدی نژاد بطور جدی اکنون پیگیری می شود و این سخنان ظریف و تهدید وزارت خارجه در جهت ادامه چنین پروزه ای می باشد.

صدای زرندبه گزارش صدای زرند، در پی سخنان محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان که این روزها به خاطر مخفی کاری در قضیه پرونده هسته ای از سوی افکار عمومی تحت فشار است و متهم کردن دولت قبل به اجازه برای بازجویی از دانشمندان هسته ای کشورمان، دفتر رئیس دولت های نهم و دهم ضمن انتشار اطلاعیه به تکذیب ادعاهای مطرح شده توسط محمد جواد ظریف پرداخت.

 

در این بیانیه امده است: “به اطلاع ملت شریف ایران می‌رساند که ادعای آقای “محمدجواد ظریف” وزیر امورخارجه، مبنی بر اجازه‌ی دولت قبل به انجام مصاحبه ماموران آژانس بین المللی انرژی اتمی با دانشمندان هسته‌ای ایران، کذب محض است.
به عنوان یک سیاست قطعی و مبتنی بر حقوق مسلم هسته‌ای ملت ایران، در دوره‌ دولت‌های نهم و دهم، هرگونه مصاحبه یا بازجویی و یا ملاقات مامورین آژانس یا هر نهاد بین المللی خارجی دیگر با دانشمندان هسته‌ای، به صراحت و به صورت رسمی و علنی توسط رییس محترم دولت ممنوع اعلام شد.

 

روش خردمندانه آن است که مسئولین و مذاکره کنندگان هسته‌ای، به‌جای نشر اکاذیب ملت ایران را به طور کامل در جریان جزییات و روند مذاکرات هسته‌ای جاری قرار دهند”

 

پس از این اطلاعیه رسانه های پرشمار جریان نزدیک به فتنه به سند سازی برای تایید ادعاهای ظریف پردداختند و تنها یک سند مربوط به بازرسی مصوب شده در زمان دولت اصلاحات که در ماهای آغازین دولت نهم صورت گرفته بود را دلیلی بر تکذیب مجدد این بیانیه دانستند.

 

در همین رابطه روابط عمومی وزارت خارجه طی بیانیه ای که در رسانه ها منتشر گردید به تهدید دفتر رئیس جمهور سابق مبنی بر شکایت و پیگیری حقوقی این تکذیبیه دست زده است، در این بیانیه آمده است: “بدنبال ادعای دفتر رئیس دولت های نهم و دهم مبنی بر عدم اجازه‌ دولت قبل به انجام مصاحبه ماموران آژانس بین المللی انرژی اتمی با دانشمندان هسته‌ای ایران، روابط عمومی وزارت امور خارجه طی اطلاعیه ای از اتهام نشر اکاذیب به وزیر امور خارجه کشورمان ابراز تاسف نموده و آن را در زمان مناسب خود قابل پیگیری حقوقی اعلام کرد.

 

گفتنی است که یکی از مقامات دولت سابق از ظریف خواسته است که خود ادعایش را پس بگیرد، احتمال پیگیری حقوقی ادعاهای که نسبت دروغ را به دولت سابق می دهد از سوی حامیان دولت های نهم و دهم مطرح شده است.

 

تحلیل گران معتقدند در شرایطی که دولت در حوزه های گوناگون اقتصادی و اجتماعی مشغول دست و پا زدن در باتلاق ناکارآمدی است به  مقصر سازی روی آورده و با توجه به سکوت رئیس جمهور پیشین و عدم وجود رسانه های همسو با دولت های نهم و دهم این پروژه با عنوان میراث احمدی نژاد بطور جدی اکنون پیگیری می شود و این سخنان ظریف و تهدید وزارت خارجه در جهت ادامه چنین  پروزه ای می باشد.

 

انتهای پیام/میدان ۷۲