بازدید فرماندار جدید کوهبنان از طرح هادی روستاها

به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنین زعامت و رهبری سیدی جلیل القدر از سلالله پاک نبی مکرم اسلام (ص) شاهدیم امکانات اولیه زندگی در بسیاری از روستاها فراهم شده به گونه ای که ناظر احداث جاده های روستایی، آب آشامیدنی سالم، برق رسانی، مخابرات، ساخت استخر، لایه روبی قنوات و… در مناطق روستایی هستیم.

TarhHadiRostaieفرماندار کوهبنان در سومین روز کاری خود در شهرستان کوهبنان به اتفاق معاونین سیاسی و عمرانی، بخشدار مرکزی، رئیس بنیاد مسکن و خبرنگاران از اجرای طرح هادی در روستاهای ده خواجه، افزاد، فیدکوئیه، رتک، کهن و سالن ورزشی در دست ساخت دهستان خرمدشت بازدید نمود و از نزدیک در جریان روند کارها قرار گرفت.

 

به گزارش خبرنگار صدای زرند از کوهبنان، در جریان این بازدید محمد رضا مهدلو فرماندار کوهبنان بیان داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری بر همدلی و همزبانی دولت و ملت تاکید شده، اهالی روستاها با همکاری یکدیگر و دهیاران باید گام های اساسی در جهت عمران و آبادانی روستاها بردارند و در حقیقت شایسته است بهسازی و آبادانی روستاها به زیباترین شکل ممکن به همت خود مردم انجام شود.

 

وی ادامه داد: به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنین زعامت و رهبری سیدی جلیل القدر از سلالله پاک نبی مکرم اسلام (ص) شاهدیم امکانات اولیه زندگی در بسیاری از روستاها فراهم شده به گونه ای که ناظر احداث جاده های روستایی، آب آشامیدنی سالم، برق رسانی، مخابرات، ساخت استخر، لایه روبی قنوات و… در مناطق روستایی هستیم.

 

فرماندار کوهبنان تصریح نمود: انجام خدمات در حالی در دولت تدبیر و امید در حال انجام است که کشور عزیز ایران اسلامی در بسیاری از زمینه ها از سوی دشمنان در تحریم است چرا که بدخواهان پس از شکست در تمامی عرصه ها از جمله جنگ سرد و جنگ نرم بدنبال راه چاره هستند تا به هر نحو ممکن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزنند.

 

وی ابراز داشت: دشمنان و بدخواهان تمام تلاش خود را به کار گرفتنه اند و نوک پیکان حملات خود را متوجه ولایت و رهبری نظام دارند لذا باید در سایه وحدت و همدلی، فرمایشات و رهنمودهای گهربار رهبر فرزانه انقلاب را با جان و دل پذیرا باشیم و بدانیم با اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری می توانیم بر تمامی مشکلات فائق آئیم.

 

مهدلو تاکید نمود: نظر به خشک سالی طی سال های اخیر و کم شدن درآمد کشاورزان و دامداران در مناطق کوهستانی و روستایی شهرستان کوهبنان در کنار استقرار امکانات باید با راه اندازی کارگاه های کوچک و مشاغل خرد زمینه برای اشتغال در مناطق روستایی رقم بخورد.

 

وی گفت: در گذشته نه چندان دور صدای چکش آهنگران و هنرمندان همچنین آهنگ زیبای نقش گوی قالی از بسیاری از کارگاه ها به گوش می رسید و بسیاری از زنان در اقتصاد خانواده ها نقش مهم و اساسی داشتند ولی در حال حاضر متاسفانه به دلیل ورود کالاهای چینی و ماشینی چرخ بسیاری از کارگاه های کوچک از حرکت ایستاده چرا که آنان توان رقابت با این کلاها را ندارند.

 

فرماندار کوهبنان تاکید نمود: ما تنها شهرستانی هستیم که از داشتن کارخانه و کارگاه های کوچک و بزرگ محروم هستیم فقط تعدادی از جوانان شهرستان در اعماق درونی زمین در معادن ذغال سنگ مشغول به فعالیت هستند لذا بجاست که استاندار پرتلاش و بسیجی دیار کریمان عنایت ویژه ای به بام فرهنگی استان در جهت ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری داشته باشد.

 

وی در پایان گفتگو از تمامی سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی جهت حضور در شهرستان کوهبنان دعوت نمود و افزود: وجود معادن غنی ذغال سنگ، سنگ آهن، سرب و روی، خاک نسوز، کچ شوره و… فرصت مناسبی جهت راه اندازی صنایع جانبی و کارگاه های تولیدی در شهرستان است.

 

در ادامه حسین جعفری رئیس بنیاد مسکن کوهبنان گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به همدلی و همزبانی دولت و ملت بم گذاری شده است، مشارکت مردم می تواند در عمران و آبادانی روستا نقش مهمی را ایفا نماید که این خود می تواند عاملی در جهت جذب توریست و درآمد بیشتر در روستاها باشد.

 

وی ادامه داد: زیبا سازی و بهسازی روستاها از جمله کارهای ارزشمندی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال اجراست؛ لذا شهرستان کوهبنان هم در این راستا توانسته تاکنون در دوازده روستای بالای بیست خانوار طرح هادی را اجرایی نماید و اجرای طرح هادی در تعدادی از روستاها هم در برنامه قرار دارد و در آینده اجرایی خواهد شد.

 

مهندس جعفری در بازدید از روستای ده خواجه بیان داشت: تاکنون زیر سازی و تسطیح ۲۶۰۰ متر مربع از معابر این روستا انجام شده و بزودی آسفالت معابر این روستا در حدود ۲۸۰۰ متر مربع انجام خواهد شد که تاکنون چهل میلیون تومان از اعتبارات نفت و گاز و صد و چهارده میلیون تومان از اعتبارات ملی به طرح هادی روستای ده خواجه اختصاص داده شده است.

 

وی گفت: روستای فیدکوئیه از جمله روستا هایی است که در مسیر ارتباطی کوهبنان به شهرستان های یزد، بافق و بهاباد قرار گرفته لذا طرح هادی در این روستا نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته و تاکنون صد میلیون تومان از اعتبارت ملی و چهل میلیون تومان از اعتبارات دو درصد نفت و گاز به این مهم اختصاص داده شده است.

 

رئیس بنیاد مسکن کوهبنان در ادامه افزود: معابر روستای فیدکوئیه تاکنون چهار صد و پنجاه متر جدول گذاری شده و هزار و پانصد متر پیاده رو سازی انجام گرفته و آبرو و سنگ فرش تعدادی از کوچه ها به پایان رسیده است.

 

وی از ساخت پارک کودک، سامان دهی مظهر قنات، جدار سازی، روشنایی معابر و… در این روستا خبر داد و افزود: تاکنون هفتاد و پنج درصد کار در روستای فیدکوئیه اجرایی شده و سعی شده تا در بهسازی و زیبا سازی روستاها از بهترین امکانات و وسایل مدرن روز استفاده شود که  این مهم در بازدید معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور و مدیر کل بنیاد مسکن استان مورد تائید قرار گرفت.

 

 

انتهای پیام/اصغر نامجو کوهبنانی