انتقال زندان زرند به بیرون از شهر / حضور بیش از ۱۵ هزار معتاد مواد مخدر در زرند

ولی نیا مدیرکل امور زندان های استان کرمان به همراه خنجری فرماندار، جعفری رئیس دادگستری زرند، مهدلو بخشدار بخش مرکزی، سرهنگ زمانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، یزدانپناه سرپرست شهرداری زرند، برهانی رئیس شورای اسلامی شهرستان از زندان زرند بازدید کردند.

ولی نیا مدیرکل امور زندان های استان کرمان در حاشیه بازدید از زندان زرند گفت: این زندان یکی از ۱۲ مجموعه زندان های استان می باشد که سعی داریم با همکاری و همراهی مسئولین شهرستان زرند این زندان را به بیرون از شهر منتقل نمائیم.

 

Zendan-Zarand_01


به گزارش صدای زرند ، ولی نیا مدیرکل امور زندان های استان کرمان به همراه خنجری فرماندار، جعفری رئیس دادگستری زرند، مهدلو بخشدار بخش مرکزی، سرهنگ زمانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، یزدانپناه سرپرست شهرداری زرند، برهانی رئیس شورای اسلامی شهرستان از زندان زرند بازدید کردند.

 
عرب نژاد رئیس اداره زندان زرند هدف از تشکیل این جلسه را بررسی بیشتر مشکلات زندان و کمک در جهت رفع این مشکلات دانست و افزود: خدمات دهی بهتر به مددجویان و رفع مشکلات خانوادگی از مهمترین برنامه های این اداره در سال جاری می باشد.

 
وی در خصوص فاضلاب زندان نیز بیان کرد: با انجام تحقیقات و مشخص نمودن پیمانکار به زودی مراحل انجام تصفیه فاضلاب این زندان به انجام خواهد رسید که برآورد هزینه اولیه این طرح یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال می باشد.

 

Zendan-Zarand_02

 
ولی نیا مدیرکل زندان های استان کرمان با اعلام اینکه شهرستان زرند آمار بسیار بالائی در زندانیان دارد، تصریح کرد: زندان زرند یکی از ۱۲ مجموعه زندان های استان می باشد که سعی داریم با همکاری و همراهی مسئولین شهرستان این زندان را به بیرون از شهر منتقل نمائیم.

 

 

مدیرکل زندان های استان تصریح کرد: مواد مخدر توطئه جهانی است که علیه نظام و جمهوری اسلامی در حال استفاده می باشد که این امر خوشحالی دشمنان نظام و نگرانی دوستان نظام اسلامی را در بر دارد.

 
وی به آمار زندانیان مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت: ۶۵ درصد از زندانیان استان کرمان را بزهکاران مواد مخدر تشکیل می دهند و مابقی نیز ریشه در مواد مخدر دارند.

 
ولی نیا مدیر کل زندان های استان در ادامه افزود: ساختن زندان هنر نمی باشد و ساخت اینگونه مجموعه ها مانند پاشیدن نمک بر زخم خود می باشد.

 
وی به طرح انتقال زندان زرند اشاره کرد و اظهار داشت: تمام سعی مجموعه استان و شهرستان انتقال زندان زرند از مرکزیت شهر به خارج از محدوده شهر می باشد و این امر در اولویت برنامه های این اداره کل قرار دارد.

 
وی زمان ساخت زندان جدید زرند با ظرفیت ۵۰۰ نفر را ۳ الی۴ سال عنوان کرد و گفت: برای ساخت این زندان هزینه بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز می باشد.

 
وی ضمن عذرخواهی از مردم زرند در خصوص مشکلات موجود زندان گفت: محل و فضائی که باید کانون اصلاح و تربیت باشد، باید از بهترین شرایط و امکانات بهرمند باشد.

 
وی در ادامه افزود: هنر ما به عنوان کانون اصلاح و تربیت مددجویان، بازگرداندن افراد به آغوش گرم خانواده ها می باشد و این امر باعث رضایت خداوند است.

 
وی در پایان خواستار بازدید مسئولین از زندان ها شد و گفت: همه مسئولین شهرستان ها و استان باید از زندان ها بازدید کنند، چرا که با بازدید آنها کلیه مشکلات فرهنگی و معضلاتی که می توان در خصوص آن اقدام شود را به عینه مشاهده خواهد کرد.

 

Zendan-Zarand_04

 
جعفری رئیس اداره دادگستری زرند نیز از نابرابری جرم و رشد جمعیت گفت و افزود: تورم کالاها و سودها در برابر رشد جرم و خلاف بسیار ناچیز و اندک می باشد.

 
جعفری در ادامه تصریح کرد: عدم استفاده صحیح از فرهنگ، زندگی های زناشوئی، اوقات فراغت و … از مهمترین حضور زندانیان در این مکان ها می باشد.

 
رئیس اداره دادگستری زرند افزود: حضور بیش از ۱۵۰۰۰معتاد مواد مخدر در زرند یک آسیب اجتماعی محسوب می شود و مسئولین می توانند با راه اندازی اطاق های فکر در خصوص این مشکلات کمر همت ببندند.

 
وی از ظرفیت های فرهنگی بالای شهرستان زرند گفت و افزود: همه ما باید با همراهی و همدلی ظرفیت های خود را تقویت نموده و در خصوص مشکلات شهروندان اقدام اساسی را بکار گیریم.

 

Zendan-Zarand_03

 
حبیب الله خنجری فرماندار زرند نیز در این بازدید ضمن تقدیر از فعالیت های رئیس زندان شهرستان زرند اظهار امیدواری کرد: فعالیت های اجرائی و عمرانی نباید مختص فضای خارجی زندان باشد و خواستار فعالیت های عمرانی داخلی زندان نیز شدند.

 
نماینده عالی دولت در شهرستان در ادامه تصریح کرد: باید با فرهنگ سازی اصولی و ارائه راهکارهای مناسب در جهت کاهش حوادث و ورود افراد به این مکان ها گام های اساسی را برداریم.

 
وی افزود: باید با شناسائی آسیب ها، کانون این گونه حوادث را شناسائی و در خصوص آنها برنامه ریزی انجام گیرد.

 
خنجری فرماندار زرند افزود: در بحث اصلاح و تربیت باید همه همکاری داشته باشند و این امر را یک وظیفه برای خود بدانند.

 
خنجری در ادامه خواستار انتقال هر چه سریعتر زندان به خارج از محدوده شهر شد و تصریح کرد کلیه دستگاهها و نهادهای دولتی در این خصوص آماده همکاری می باشند .

 

انتهای پیام/