وجود چالش های اقتصادی و سیاسی توسط دشمنان نشان تحرک و پویایی ملت ایران است

حجت الاسلام والمسلمین جعفری در پایان تصریح نمود: یکی از نگرانی ها و دغدغه های مردم شهرستان کوهبنان بالا بودن قیمت برخی از اجناس نسبت به شهرهای همجوار است که باید در این راستا هم نظارت بیشتری صورت پذیرد و هم مردم در حق خودشان اجحاف نکنند تا قیمت ها عادلانه باشد.

Jafari_02نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام والمسلمین عباس جعفری، امام جمعه این شهر، و با حضور جمع کثیری از مومنین نمازگزار در مسجد صاحب الزمان (عج) این شهر برگزار گردید.

 

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام والمسلمین عباس جعفری امام جمعه کوهبنان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی افزود: با آمدن پیامبراکرم (ص) مردم فهمیدند تنها موجودی که شایسته عبادت است خداوند سبحان است چرا که پیامبر ناراحتی ها و نگرانی را از جامعه زدود و دیدگاه مردم را در این راستا تغییر داد و به مردم بصیرت، عزت و بها داد در حالی که زمینه هدایت و رستگاری مردم را رقم زد.

 

 وی ادامه داد: دشمنان نقشه های زیادی برای گمراهی مردم کشیده بودند اما پیامبر مردم زمان خود را نجات داد تا با چشمان باز حقیقت را ببینند و خدا گونه شوند اما جمعی در میان مردم بنا را بر دشمنی با پیامبر گذاشته بودند و به جنگ با حضرت پرداختند گرچه در طول انقلاب اسلامی افرادی در لباس دوست در خدمت دشمن بودند اما توده مردم همواره بیدار و بصیر هستند.

 

امام جمعه کوهبنان تاکید کرد: دین مبین اسلام برنامه های سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی، فرهنگی و… با خود دارد لذا با پذیرش دین اسلام مردم هدایت شدند که در جریان غدیر ۱۲۰ هزار حاجی سه روز متوقف شدند تا پیام ولایت به آنان ابلاغ شود و بدین سبب دین اسلام کامل شد.

 

وی خاطر نشان کرد: حرکت حضرت امام خمینی (ره) در راستای همان حرکت پیامبر اکرم (ص)  و امیرالمومنین بود با این تفاوت که ایشان همان راه را احیا کرد تا مردم دین، پیامبر و ائمه خود را بهتر و بیشتر بشناسند.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری تأکید نمود: ماه شعبان ماه شریفی است که متعلق به پیامبر گرامی اسلام (ص) است ماهی که میلاد آقا امام حسین (ع)، آقا ابوالفضل العباس (ع)، آقا امام سجاد (ع)، حضرت علی اکبر (ع) و ولادت با سعادت یگانه منجی عالم بشریت را به همراه دارد لذا باید با برنامه های در شان و خوب بدور از گناه و معصیت و حفظ حرمت ها جشن ها و برنامه های شاد و متنوعی را داشته باشیم تا زمینه شادی و نشاط مردم فراهم گردد.

 

وی ابراز داشت: سوم شعبان مصادف با ولادت با سعادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار است که باید به پاسداران و دلاورمردان سبز پوش این روز بزرگ را تبریک گفت چرا که سپاه پاسداران طی سالیان گذشته خدمات ارزنده ای به اسلام و انقلاب اسلامی ارزانی داشته است.

 

امام جمعه کوهبنان تصریح نمود: اندیشه حضرت امام همان اندیشه و تفکر پیامبر اکرم (ص) بود که نهاد مقدس سپاه پاسداران را در اوائل انقلاب بوجود آورد تا این نهاد مقدس در راستای حفظ و صدور انقلاب اسلامی گام بردارد  لذا  پاسداران خدمات ارزنده ای در دوران  استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام دادند و شهدای بزرگواری هم در این راه تقدیم نمودند که امروز هم خون پاک آنان حافظ انقلاب اسلامی است.

 

وی گفت: ولادت با سعادت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز را در پیش داریم جانبازان همیشه مدال افتخار و شهدات را همراه دارند و بهترین ذخیره های انقلاب هستند لذا آنان نباید خود را با معاملات و معادلات دنیایی مقایسه کنند و مردم هم باید قدر این عزیزان را بدانند که البته می دانند.

 

خطیب جمعه کوهبنان تأکید کرد: سوم خرداد ماه مصادف با سالروز آزادسازی شهر خون و قیام خرمشهر توسط رزمندگان و پاسداران جان بر کف است شهری که در چهارم آبان ۵۹ توسط نیروهای بعثی عراق اشغال شد و ۵۷۸ روز در اختیار دشمن بود.

 

وی افزود: با عنایت خداوند و فرماندهی حضرت امام (ره) روز دهم اردیبهشت ماه عملیاتی با رمز یا علی ابن ابی طالب (ع) آغاز شد و ۲۳ روز طول کشید در حالی که تعداد زیادی از فرماندهان و نیروهای عراقی به اسارت در آمدند در سوم خرداد ماه خرمشهر شهر خون و قیام  آزاد شد لذا حضرت امام ( ره ) فرمودند خرمشهر را خدا آزادکردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین جعفری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: در حال حاضر دو نوع  گفتمان نوین اسلامی و گفتمان جاهلیت را داریم که آشتی و تفاهم این دو غیر ممکن است.

 

وی در ادامه بیان داشت: گفتمان اسلامی برای سعادت و پیشرفت مردم است که این پرچم راه گشا و پر جاذبه برای نسل جوان دنیای امروز است که توسط حضرت امام (ره) این پرچم بر افراشته شد و ملت ایران اسلامی با ایثار و فداکاری خود از این حرکت پاسداری کردند.

 

امام جمعه کوهبنان تاکید کرد: گفتمان جاهلیت توسط زورگویان و متکبران و قدرت های سلطه گر جهان برای به اسارت گرفتن مردم همچنین استعمار و استثمار جهان بوجود آمده و با الفاظ منافقانه و ریا کارانه نظیر حقوق بشر، زادی، عدم خشونت و… راه خود را طی می کنند.

 

وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری در باب مذاکرات هسته ای تأکید کردند “در باب ادعای گفتگو با دانشمندان هسته ای و یا رشته های مهم دیگر همچنین بازرسی از مراکز نظامی را به هیچ وجه چنین اجازه ای را نخواهیم داد و ملت ایران عزت خویش را که برکت اسلام و انقلاب اسلامی به دست آورده از آن پاسداری خواهد کرد”.

 

خطیب جمعه کوهبنان تأکید نمود: وجود چالش های اقتصادی و سیاسی توسط دشمنان نشان تحرک و پویایی ملت ایران است که با توکل به خدای بزرگ از همه ی آنها عبور خواهیم کرد و هیچ گاه تسلیم حرف زور نخواهیم شد.

 

وی ابراز داشت: مواظب نقشه دشمن در رابطه با آنتن های ماهواره و گسترش استفاده از قلیان باشیم که این قدمی است از سوی دشمن لذا جوانان و مسئولین باید با قدرت و صلابت مواظب شیطنت دشمنان باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری در پایان تصریح نمود: یکی از نگرانی ها و دغدغه های مردم شهرستان کوهبنان بالا بودن قیمت برخی از اجناس نسبت به شهرهای همجوار است که باید در این راستا هم نظارت بیشتری صورت پذیرد و هم مردم در حق خودشان اجحاف نکنند تا قیمت ها عادلانه باشد.

 

 

انتهای پیام/

نامجو کوهبنانی