دهیاران در کنترل ترافیک روستایی مسئولند

رییس پلیس راه روستایی استان کرمان: طبق قانون جدید، اگر تصادفی اتفاق اُفتد عوامل و دلایل این حادثه دقیق بررسی می شود و در کروکی حادثه لحاظ می شود که در بعضی مناطق دهیار را نیز بخاطر تعلل و کوتاهی در امر تیر برق و روشنایی معابر به قوه قضایی معرفی کردیم.

00جلسه ارتقای کیفیت ترافیک در بخش یزدان آباد با حضور جمعی از پرسنل پلیس راه روستایی استان کرمان و مسولین و اعضاء شوراهای بخش یزدان آباد برای بررسی مسائل ترافیکی بخش، در بخشداری یزدان آباد برگزار گردید.

 

به گزارش خبرنگار صدای زرند، سرهنگ غلامرضا کارآموزیان، رییس پلیس راه روستایی استان کرمان در این جلسه گفت: سالانه تعداد زیادی در سطح استان کرمان تلف می شوند ما اگر بتوانیم جان یک انسان را نجات بدهیم جان بشریت را نجات داده ایم.

وی ضمن بیان اهمیت جان انسان اظهار داشت: از نظر شرع و قانون باید مقررات را رعایت کنیم و اگر کسی در یک تصادف کشته شد آینده خانواده آن فرد در خطر است و چه بسا بذهکاری های اجتماعی از همین جا شروع شود.

 

رییس پلیس راه روستایی استان کرمان با تاکید بر اینکه ۵۰درصد از تلفات جاده ها در روستاها و جاده های روستایی اتفاق می افتد، خاطر نشان کرد: برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد تا همانطور که فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای، فرمودند تلفات رانندگی کاهش پیدا کند.

 

 

وی با اشاره به اهمیت وظیفه دهیاری ها در این زمینه افزود: دهیاران باید در این زمینه با آموزش هاییی که می دهند فرهنگ سازی کنند و سهل انگاری کشاورزان در ترددهای شبانه با تراکتور و موتورسیکلت با چراغ خاموش و بدون شبرنگ را به آنان تذکر دهند که بی شک یکی از عوامل تصادف همین سهل انگاری ها می باشد.

 

وی با بیان اینکه ۱۱درصد از مساحت کل کشور متعلق به استان کرمان است، ادامه داد: سهم استان کرمان از کل سفرها ۱۴۰۰هزار سفر در سال می باشد که یقیناً با کمک خدا و همدلی و همکاری می توان تصادفات را مهار کنیم.

 

سرهنگ کارآموزیان اظهار داشت: دهیاران وظیفه خطیری در این زمینه دارند. یک تصادف هم در بخش یزدان آباد زیاد است باید این را به افراد تذکر دهیم که کاربری وانت بار بارکشی است نه مسافربری و اگر اتفاقی در تردد وانت پبش آید و فردی که عقب وانت است کشته یا مجروح شود بیمه قبول خسارت نمی کند.

 

وی ضمن بیان این موضوع که خوب است هر دهیار یک پلیس باشد، ادامه داد:  طبق قانون جدید، اگر تصادفی اتفاق اُفتد عوامل و دلایل این حادثه دقیق بررسی می شود و در کروکی حادثه لحاظ می شود که در بعضی مناطق دهیار را نیز بخاطر تعلل و کوتاهی  در امر تیر برق و روشنایی معابر به قوه قضایی معرفی کردیم.

 

02 03 04 05

 
انتهای پیام/

خبرنگار: ابراهیم ایزدی یزدان آبادی