آغاز حفر بزرگترین تونل آبی کشور همزمان با سفر رییس جمهور به کرمان

محمدجواد کامیاب معاون عمرانی استاندار کرمان درباره جزئیات انتقال آب از سد صفارود به کرمان اظهار کرد: این طرح شامل سه مرحله است که در پروژه ساخت سد با قرارگاه خاتم‌الانبیاء قرارداد منعقد شده و کار با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال انجام است.

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: شروع عملیات حفر بزرگ‌ترین تونل آبی کشور با سفر ریاست جمهوری به استان آغاز خواهد شد.

 

محمدجواد کامیاب معاون عمرانی استاندار کرمان

 

به گزارش صدای زرند، محمدجواد کامیاب معاون عمرانی استاندار کرمان درباره جزئیات انتقال آب از سد صفارود به کرمان اظهار کرد: این طرح شامل سه مرحله است که در پروژه ساخت سد با قرارگاه خاتم‌الانبیاء قرارداد منعقد شده و کار با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال انجام است.

 
وی افزود: مرحله دوم انتقال آب از سد صفارود به استان در اجرای خط انتقال بوده و طول این خط انتقال بیش از ۹۰ کیلومتر است که خوشبختانه اخیرا موفق شدیم قرارداد انتقال این خط را تنظیم کنیم.

 
کامیاب تصریح کرد: مرحله سوم طرح، حفر تونل به طول ۳۸ کیلومتر است که بزرگ‌ترین تونل آبی کشور محسوب می‌شود، قرارداد این مرحله نیز با قرارگاه خاتم منعقد و پیمانکار نیز انتخاب شده است.

 
وی اظهار کرد: مقدمات تجهیز کارگاه انتقال آب به کرمان در حال انجام است، دستگاه‌های «تی.وی.ام» نیز به استان حمل شده و پیش‌بینی می‌کنیم شروع عملیات حفر تونل با سفر ریاست جمهوری به استان آغاز شود زیرا همه مقدمات شروع کار فراهم شده است.

 
معاون عمرانی استاندار کرمان درباره تکمیل برخی از پروژه‌های نیمه تمام استان در سال گذشته اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ پروژه نیمه تمام در شهرستان‌ها به بهره‌برداری رسیده که اعتبار آن ۶۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ملی بوده و عمدتا در دهه فجر بهره‌برداری شده است.

 
وی افزود: ۱۵۶۴ پروژه نیمه تمام از سال قبل به سال جدید منتقل شده که تعدادی از این طرح‌ها پیشرفت بالای ۵۰ درصدی دارد، کار را در زمینه تکمیل این طرح‌ها دنبال می‌کنیم اما تحقق کامل آن بستگی به اعتبارات سال جاری دارد که در حال ابلاغ است.

 
کامیاب خاطرنشان کرد: پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در اولویت اتمام هستند.

 

انتهای پیام/

منبع: ایسنا