باید از آیت الله جعفری مجسمه نجابت ساخت/به دنبال برقراری انصاف و عدالت در استان بوده‌ایم

علیرضا رزم حسینی شامگاه یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه در نشست مشورتی با حضور فعالان سیاسی استان کرمان اظهار کرد: ثبات و امنیت بستر توسعه پایدار یک جامعه است و این اصل علمی و تجربه شده اکنون در تمام دنیا در حال تمرین و در حال اجرا می باشد.

استاندار کرمان گفت: تا به امروز به دنبال برقرای انصاف و عدالت در استان بوده ایم و خودم را وقف کرمان کرده ام و در حوزه انتخاباتی استان کرمان تا زمانی که بنده حضور داشته باشم، کاری را انجام می دهیم که قانون به ما اجازه داده و برای بنده فرقی نمی کند که اصلاح طلب، اصولگرا یا اعتدالیون باشند، هرکس طبق قانون می تواند فعالیت کند.

 

علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان

 

به گزارش صدای زرند، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان شامگاه یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه در نشست مشورتی با حضور فعالان سیاسی استان کرمان اظهار کرد: ثبات و امنیت بستر توسعه پایدار یک جامعه است و این اصل علمی و تجربه شده اکنون در تمام دنیا در حال تمرین و در حال اجرا می باشد.

 
وی افزود: امنیت و ثبات نیازمند ابزاری است که در گذشته یکی از ابزارهای حکومت های استبدادی، فشارهای از بالا به پایین بوده که امنیت نه چندان پایداری را در دوره ای به وجود می آورد اما امروزه که دنیا انتخابات را به عنوان ابزار امنیت و ثبات شناخته، هر جا مشکلی در جامعه به وجود می آید به آراء مردم مراجعه می کند.

 

 
انتخابات ابزاری است با کمترین هزینه و بیشترین ثبات

 
رزم حسینی تصریح کرد: انتخابات ابزار مهمی است که کمترین هزینه و بیشترین ثبات را برای یک جامعه به همراه خواهد داشت و آرای مردم، موجب ثبات عمومی کشورها می شود ضمن آنکه یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشورها میزان مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خودشان است و هرچه قدر میزان مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، سطح ثبات، پایداری و امنیت آن جامعه نیز بیشتر خواهد بود.

 
مقام عالی دولت در استان کرمان بیان کرد: جمهوری اسلامی یکی از الگوهای موفق ادر برگزاری انتخابات است و هرجا حضور مردم بیشتر بوده کشور نیز موفقتر بوده است ضمن آنکه از از دید دولت بر اساس نظریه امام خمینی (ره) رای مردم میزان است و امام راحل فرمودند «جمهوری اسلامی نظامی متکی بر آرا و رفراندوم عمومی است» و مقام معظم رهبری هم می‌فرماید «رای مردم حق‌الناس است».

 
استاندار کرمان گفت: با توجه به سخنان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب،  اسلامیهیچ شبهه ای نیست که نظام جمهوری اسلامی برپایه حضور مردم پدید آمده و بارز است که بدون حضور مردم نیز نظام جمهوری اسلامی شکل نمی گرفت.

 
وی با اشاره به دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان در سال جاری افزود: هدف از تدوین منشور انتخاباتی در استان کرمان این بود که بدانیم چگونه انتخاباتی قانونمند، با رقابت بالا و نشاط انتخاباتی و حضور حداکثری مردم با یک فضای آزاد برگزار کنیم؟

 
رزم حسینی تصریح کرد: در شش ماه گذشته و با مشارکت همه گروه ها و جناح های سیاسی منشور انتخاباتی استان تدوین شد و این منشور، مبنایی است برای پیدا کردن راه درست در انتخابات که امیدواریم بتوانیم این انتخابات را به بهترین نحو ممکن در استان و حتی کشور انجام دهیم و الگویی برای کشور محسوب شویم

 

 
نیت و سیاست دولت این است تا جایی که امکان دارد، هیچ گروهی حذف نشود

 
وی در ادامه بیان کرد: دولت تدبیر و امید سعی کرده بر محور عدالت و اعتدال حرکت کند، ضمن آنکه معتقدیم هیچ چیزی ۱۰۰ درصدی نیست و قطعا خطاهایی نیز در این راه داشته ایم و قطعا کسی که می خواهد کار کند و حضور همه فعالان سیاسی را در اداره استان داشته باشد، اشتباهاتی نیز خواهد داشت اما نیت و سیاست دولت این است تا جایی که امکان دارد، هیچ گروهی حذف نشود که این امر نیز از تاکیدات مقام معظم رهبری می باشد.

 
رزم حسینی گفت: دولت به دنبال این است که از حضور همه مردم در اداره کشور استفاده کند و ما در استان کرمان نیز به دنبال منشوری اخلاقی هستیم که بتوانیم اخلاق انتخاباتی را رعایت کرده و استانی اخلاق مدار و پیشتاز در برگزاری انتخابات سالم در کشور باشیم.

 
استاندار کرمان اظهار کرد: بحث امنیت اجتماعی نیز در پیوست این منشور مدنظر قرار داده شده است. باید کاری کنیم که برای برگزاری اجتماعات انتخاباتی، امنیت جلسه و افراد برقرار شود و هرکس می خواهد جلسه‌ای را برگزار کند باید مجوز گرفته و طبق قانون عمل کند. نه اینکه فردی در جمع مردم حرف های سرّی نظام را بگوید.

 
وی افزود: تا به امروز به دنبال برقراری انصاف و عدالت در استان بوده ایم و سعی کرده ام خودم را وقف کرمان کنم. در حوزه انتخاباتی استان کرمان تا زمانی که بنده حضور داشته باشم، کاری را انجام می دهیم که قانون به ما اجازه داده و برای بنده فرقی نمی کند که اصلاح طلب، اصولگرا یا اعتدالیون باشند، هرکس طبق قانون که مشخص کرده، می تواند فعالیت کند.

 
رزم حسینی تصریح کرد: باید فضایی در اجتماعات ایجاد کنیم که کاندیداهای قانونی و تایید صلاحیت شده فعالیت داشته باشند ضمن آنکه می خواهیم براساس این منشور انتخاباتی و سیاسی کار را به جلو برده و کاری کنیم که این منشور در تاریخ انتخابات استان کرمان باقی بماند.

 
مقام عالی دولت در استان کرمان با بیان اینکه منشور انتخابات استان توسط خود احزاب و فعالان سیاسی تدوین شده، گفت: دولت درصدد است انتخاباتی بانشاط و با حضور حداکثری مردم برگزار کند و امیدواریم بتوانیم زمینه را برای رقابت قانونی کاندیداها نیز فراهم کنیم.

 

 
با داشتن فقهای عالیقدر و سیاستمداران برجسته باید در برگزاری انتخابات نمونه باشیم

 
استاندار کرمان با بیان اینکه باید ضریب تحمل را افزایش داده و حسادت ها را تاجایی که می توانیم کنترل کنیم اظهار کرد: موظف هستیم از هرگونه تخلف جلوگیری کنیم و امنیت اجتماعات را براساس قانون و مجوزها برقرار نماییم و معتقدیم که استان کرمان با داشتن فقهای عالیقدر و سیاستمداران برجسته‌ای مانند آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی، موحدی‌کرمانی و شهید باهنر باید در برگزاری انتخابات در کشور نمونه باشد.

 
وی در ادامه افزود: ما ابزار رسانه ای برای بازگویی خدمات دولت نداریم و متاسفانه خدمات دولت آنچنان که باید به گوش مردم برسد نمی رسد و از فعالان سیاسی می خواهیم که اقدامات دولت را به مردم اطلاع رسانی کنند.

 
رزم حسینی با اشاره به فعالیت های فرهنگی استان کرمان در سال گذشته تصریح کرد: وزیر ارشاد اعلام کرد «هر کار فرهنگی و هنری که خواسته ایم در سال گذشته در استان کرمان برگزار کرده ایم» که این نشان از فضای باز ایجاد شده در استان کرمان است.

 
مقام عالی دولت در استان تصریح کرد: عده ای می‌گویند، استاندار کرمان یک استاندار اقتصادی است این در حالی است که استان کرمان در کشور در حوزه فرهنگی  جزو رتبه های برتر کشور بوده و این امر از برکات مثلث توسعه است ضمن آنکه خدمات مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان قابل راستی آزمایی است.

 
وی با بیان اینکه همدلی و همزبانی از سال گذشته در استان کرمان کلید خورد بیان کرد: برگزاری ۵۳ کنسرت موسیقی مجاز در استان کرمان نشانه ای از نجابت علمای استان است انی در حالی است که برخی از استان‌ها حتی نتوانستند دو کنسرت را برگزار کنند و این فضا را مرهون نجابت نماینده ولی فقیه در استان هستیم و باید از آیت الله جعفری مجسمه نجابت ساخته و در میدان شهر نصب کنیم.

 

 
اگر شماها استاندار بودید چه بایدها و نبایدهایی را انجام می دادید؟

 
استاندار کرمان در ادامه تاکید کرد: در ۱۸ ماه گذشته و البته در دوران دفاع مقدس تجربه کردیم که هرچه پیوستگی مردم و مسوولان قوی تر باشد، مردم قدرشناس تر خواهند بود و بیشتر متوجه امور ممکلت خواهند بود و باید کاری کنیم که فاصله های بین مردم و دولت را کم کرده تا مردم نیز با ما همکاری کنند.

 
وی افزود: گسستی که بین دولت و ملت به وجود آمده، باید با پیوستگی مسوولان با مردم رفع شده ضمن آنکه مردم باید بدانند مسوول راست می گوید و صداقت را در عمل و رفتار مسوولان و کاندیداها ببینند.

 
استاندار کرمان خطاب به گروه های سیاسی، با طرح این پرسش که اگر استاندار بودید چه بایدها و نبایدهایی را انجام می دادید، از عموم فعالان سیاسی برای پاسخگویی به این پرسش دعوت کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: ایسنا