مسئولان روابط عمومی باید دلسوز و خیرخواه باشند

همزمان با ۲۷ اردیبهشت‌ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر کوهبنان، نشست مسئولان روابط عمومی ادارات شهرستان‌های زرند و کوهبنان برگزار شد.

امام جمعه کوهبنان گفت: مسئولان روابط عمومی و خبرنگاران برای رسیدن به اهداف اداری باید دلسوز و خیرخواه باشند.

 

 

Ravabet-Omomi-zarand-kouhbanan_ (3)

 

به گزارش صدای زرند، حجت‌الاسلام عباس جعفری ظهر امروز در نشست مسئولان روابط عمومی‌های زرند و کوهبنان اظهار داشت: روابط عمومی چهره تابناک و در حقیقت حلقه بسیار مهم و مستحکم هر اداره‌ای است که اگر به خوبی انجام وظیفه کند مردم در جریان خدمات ارائه شده و فعالیت‌های صورت گرفته، قرار می‌گیرند.

 

وی ادامه داد: شغل روابط عمومی شوق اداری است نه شغل اداری و کسانی باید در این جایگاه قرار بگیرند که هم شوق و ذوق داشته باشند و هم بتوانند به خوبی با دیگران برخورد داشته باشند تا زمینه موفقیت اداره خود را رقم بزنند.

 
امام جمعه کوهبنان ابراز داشت: نبی مکرم اسلام (ص) قبل از رسالت و پیامبری به خصلت‌های فراوانی آراسته بودند که همین خصلت‌ها زمینه موفقیت ایشان و گسترش اسلام را رقم زد و سبب شد بسیاری از مشرکان و کفار در برابر ایشان سر تعظیم فرود آورند و مسلمان شوند.

 
وی ادامه داد: امانتداری رسول گرامی اسلام (ص) قبل از رسالت زبانزد عام و خاص بود به گونه‌ای که ایشان در عربستان آن زمان به محمد امین شهرت داشت پس مدیران روابط عمومی و خبرنگاران باید امانت‌داری را در شغل خطیر خود سرلوحه امور قرار دهند.

 
جعفری صداقت را از دیگر خصلت‌های بسیار خوب رسول گرامی اسلام (ص) عنوان کرد و افزود: دروغ در هر شرایط ممنوع است مگر آن که جان مؤمنی در خطر باشد، اما صداقت هم این نیست که انسان تمام مطالب راست و درست را بیان دارد، زیرا بیان برخی از حرف‌های راست گاهی زمینه ساقط شدن فرد را رقم می‌زند.

 
وی تاکید کرد: خبرنگاران و مسئولان روابط عمومی باید با گذراندن دوره‌های ضمن خدمت ویژه آموزش‌های لازم را ببینند و در راستای کار خود زیاد مطالعه کنند که اگر چنین شد کارها به خوبی سر و سامان می‌گیرد و پیش می‌روند.

 
امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: پیامبر اعظم (ص) انسانی دلسوز و خیرخواه بود و همواره برای مراجعه کنندگان هم خیر و خوبی می‌خواست و هیچ کاری را ضایع نمی‌کرد، لذا مسئولان روابط عمومی و خبرنگاران برای رسیدن به اهداف اداری باید به این مهم توجه خاصی داشته باشند.

 
جعفری یادآور شد: اگر جایی نابسامانی به چشم می‌خورد به این دلیل است که برخی از افراد از عقل و اندیشه خود به خوبی استفاده نمی‌کنند.

 
انتهای پیام/

خبرنگار صدای زرند: نامجو کوهبنانی