چرا از حق و حقوق کارگران دفاع نمی شود؟ / وضعیت اتباع بیگانه بدون پاسپورت و ویزا چه خواهد شد؟

دکتر حسین امیری طی دو سوال، تذکراتی به ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رحمانی فضلی، وزیر کشور در زمینه وضعیت کارگران معادن و کاگران ساختمانی و وضعیت بی نظمی در ورود و حضور اتباع بیگانه در ایران داده است که خلاصه و شرح این دو سوال در ادامه آورده شده است.

دکتر حسین امیری خامکانیبه گزارش خبرنگار صدای زرند، دکتر حسین امیری طی دو سوال، تذکراتی به ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رحمانی فضلی، وزیر کشور در زمینه وضعیت کارگران معادن و کاگران ساختمانی و وضعیت بی نظمی در ورود و حضور اتباع بیگانه در ایران داده است که خلاصه و شرح این دو سوال در ادامه آورده شده است.

 

 

سوال از جناب آقای علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

 

خلاصه سوال: دلیل تعطیلی واحدهای تولیدی که تولید و مصرفشان در داخل کشور است در یکسال گذشته چیست؟ چرا از حق و حقوق کارگران دفاع نمی شود؟

 

شرح سوال:
در حداقل یکسال گذشته، واحدهای تولیدی معدنی زیادی تعطیل شد، واحدهای معدنی در معادن زغال سنگ و سنگ آهن کشور تعطیل شده و کارگران زیادی بیکار شده اند. بعضاً حتی مسئولیت مستقیم آن از جمله معادل زغال سنگ کرمان و شمال کشور بعهده وزارت تحت مسئولیت حضرتعالی بوده. واحدهایی که تولید و مصرفشان در داخل کشور است و کمتر تحت تاثیر تحریم و مسائل جهانی هستند چگونه از حق و حقوق کارگرانی که حتی برای چند روز تعطیلی ایام عید بیمه شان قطع می شود دفاع میشود؟ چگونه از کارگرانی که از دی ماه ۹۳ هنوز حقوق از پیمانکارانی که پول خود را در چند جا سرمایه گذاری می کنند نگرفته اند دفاع میشود؟
چرا بیمه کارگران ساختمان برقرار نمی شود. چه راهکاری برای کاهش یا جلوگیری از اخراج کارگران که به راحتی در هر زمان و به دلخواه هر فردی در یک شرکت اخراج می شود تدوین شده است و اگر شده چرا اجرا نمی شود؟

 

 

سوال از جناب آقای عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور:

 

خلاصه سوال: با چه مجوز قانونی هزاران نفر اتباع بیگانه بدون پاسپورت و ویزا و مجوز در کشور رفت و آمد و فعالیت می نمایند؟

 

شرح سوال:
پیرو مکاتبات متعدد بدون جواب و مذاکراه حضوری (سه دفعه) آقای وزیر مستحضر می باشند هزاران نفر اتباع بیگانه شهرها و حاشیه کلان شهرها را اشغال نموده و مفاسد متعددی بوجود آورده اند. با چه مجوزی این همه اتباع بیگانه بدون پاسپورت و ویزا و حتی بدون یک مجوز کاغذی در کشور رفت و آمد می کنند. در این شرایط که گروه های تروریستی کشورهای همسایه ما را اشغال کرده اند چرا این معضل حل نمی شود.
با چه مبنای قانونی هزاران نفر اتباع بیگانه در کشور به فعالیت های تجاری، خدماتی، اجتماعی و صنعتی و اقتصادی مشغولند. چرا فضا بدون کنترل رها شده که راحت این اتباع بیگانه با شهروندان ایرانی ازدواج می کنند و بعد از مدتی زن و بچه ها را رها می کنند و میروند. مسئول و پاسخگوی این همه مفاسد حاصل از این حضور و نارضایتی و گلایه مردم چه کسی است. کدامیک از کشورهای همسایه در جنگ بسر می برند که اتباع آنها به راحتی از مرزها وارد کشور می شوند و کسی جلوی آنها را نمی گیرد. کدامیک از کشورهای همسایه ما اجازه می دهند که اتباع دیگر کشورها بدون پاسپورت و ویزا وارد شوند که کشور ایران و وزارت کشور ما اجازه ورود بدون ویزا و پاسپورت به اتباع بیگانه می دهد؟

 

 

انتهای پیام/