بیشتر انتقادات به رتبه‌بندی معلمان ناشی از کتابچه‌ای در دولت قبل است

وزیر آموزش و پرورش، گفت: در دولت قبل کتابچه ای در خصوص رتبه بندی به صورت شتاب زده اعلام شد که متاسفانه اکثر تحلیل ها و انتقادات در خصوص این نظام، مبتنی بر آن کتابچه است.

Fani_AmozeshParvareshوزیر آموزش و پرورش، گفت: در دولت قبل کتابچه ای در خصوص رتبه بندی به صورت شتاب زده اعلام شد که متاسفانه اکثر تحلیل ها و انتقادات در خصوص این نظام، مبتنی بر آن کتابچه است.

 

صدای زرند: به گزارش ایلنا، علی اصغر فانی در مراسم اختتامیه گردهمایی اعضای شورای معاونان وزیر و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با مقایسه آموزش و پرورش امروز با دوره های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: من در تمام دولت ها به جز دولت های نهم و دهم در آموزش و پرورش بوده ام و به جرات می گویم هماهنگ ترین، همدل ترین و همراه ترین آموزش وپرورش پس از انقلاب در دولت تدبیر و امید بوده است.

 

وی با بیان اینکه به آینده آموزش و پرورش امیدوار هستم، تصریح کرد: رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور و در یک کلام کل دولت همواره با برنامه های آموزش وپرورش هم جهت بوده اند.

 

فانی ادامه داد: تغییر وتحول و ثمره تصمیمات در یک سازمان بزرگ مانند آموزش و پرورش یک ساله آماده نمی شود و حصول ثمرات و نتایج طرح  ها و برنامه ها به زمان و فرصت بیشتری نیاز دارد.

 

عضو کابینه تدبیر و امید تاکید کرد: باید بدون هیچ پیش داوری به نقد خود و عملکردمان بپردازیم و اشکالات و کمبودها را فارغ از هرگونه ملاحظه ای رفع کنیم.

 

وی وجود تبعیض بین معلمان و دیگر کارکنان دولت را دردی مزمن برای آموزش و پرورش توصیف کرد و افزود: مدیران هرچه در مدارس و در جمع معلمان بیشتر حاضر شوند و خدمات و برنامه های دولت را به آنان اطلاع دهند موجب می شود معلمان احساس می کنند مدیران  آموزش و پرورش در کنار آنها هستند و همه تلاش ها در آموزش و پرورش برای کاهش این تفاوت ها و تبعیض ها بوده است.

 

فانی اجرای رتبه بندی معلمان را در راستای ارتقای کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی عنوان کرد و خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان ها گفت:  نباید اجازه دهید مخالفان، آثار مثبت و ارزشمند این طرح را نزد مخاطبان کم رنگ کنند.

 

وزیر آموزش وپرورش «ارتقای کیفت آموزش» و «افزایش انگیزه» را دو نتیجه اجرای رتبه بندی معلمان برشمرد و تصریح کرد: اجرای رتبه بندی معلمان باید به ارتقای کیفیت آموزشی، افزایش انگیزه و ارتقای بهره‌وری در آموزش و پرورش گره زده شود.

 

فانی با اشاره به برخی نقل قول ها مبنی بر غیرممکن و دشوار بودن دستیابی معلمان به شاخص های نظام رتبه بندی، تاکید کرد: در دولت قبل کتابچه ای در خصوص رتبه بندی به صورت شتاب زده اعلام شد که متاسفانه اکثر تحلیل ها و انتقادات در خصوص این نظام، مبتنی بر آن کتابچه است و من اعلام می کنم شاخص های موجود در آن کتابچه، هیچ ارتباطی به موضوع رتبه بندی مورد نظر، ندارد و لازم است این مهم به اطلاع معلمان، همکاران و منتقدان رسانده شود.

 

وی با دعوت از معلمان در خصوص اعلام شاخص های مورد نظر به سامانه نظر سنجی، افزود: شاخص هایی که تدوین می شود به نظر سنجی  استان ها گذاشته خواهد شد.

 
انتهای پیام/