افتتاح پایگاه سلامت دهان و دندان شهید درگاهی زرند /خانه بهداشت شماره ۲ روح آباد زرند

همزمان با سومین روز از هفته سلامت خانه بهداشت شماره ۲ روح آباد زرند و پایگاه سلامت دهان و دندان شهید درگاهی زرند روز پنجشنبه با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و فرماندار زرند افتتاح شد.

 همزمان با سومین روز از هفته سلامت خانه بهداشت شماره ۲ روح آباد زرند و پایگاه سلامت دهان و دندان شهید درگاهی زرند روز پنجشنبه با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و فرماندار زرند افتتاح شد.

 

 

Shahid-Darkahi_01

 

به گزارش صدای زرند، در سومین روز از هفته سلامت پایگاه سلامت دهان و دندان شهید درگاهی شهرستان زرند روز پنجشنبه با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و فرماندار زرند افتتاح شد.

 

 
 رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این مراسم گفت:  تجمیع دندان پزشکی در پایگاه سلامت دهان و دندان  اقدام موثری است که باعث می شود که نیروهای محدود در یک مرکز تجمیع و خدمات موثری را ارائه دهند.

 
 دکتر حق دوست گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم  تحمل هزینه های دندان پزشکی را ندارند و باید در زمینه سلامت دهان و دندان گام موثری برداشته شود.

 
 وی با اشاره به اینکه دراسلام برای سلامت بسیار توصیه شده است، افزود:  در حوزه سلامت جسم دو نکته شامل تغذیه و بهداشت دهان و دندان در روایات پر رنگ دیده شده است.

 
وی ادامه داد: بهداشت دهان و دندان رابطه مستقیمی با بروز سکته قلبی و همچنین انواع سرطان ها دارد که ارتقای سلامت  بهداشت دهان و دندان  موجب کاهش این بیماری های می شود.

 

 

Shahid-Darkahi_02

 
 معاون بهداشتی مرکز بهداشت و درمان شهرستان زرند در این مراسم گفت: دندان پزشکی در این شهرستان یکی از دغدغه های ما بود  که با  راه اندازی این پایگاه، دندان پزشکی تجمیع شد.

 
ماشاالله عرب پور افزود: در این پایگاه سه یونیت دندان پزشکی مستقر شده و چهار دندان پزشک و یک بهداشت کار دهان و دندان مشغول به خدمت رسانی هستند.

 

 

 

 

 افتتاح خانه بهداشت شماره ۲ روح آباد شهرستان زرند

 

 

همزمان با سومین روز از هفته سلامت خانه بهداشت شماره ۲ روح آباد شهرستان زرند روز پنجشنبه با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و فرماندار زرند افتتاح شد.

 

rohe-Abad-Zarand_01

 

فرماندار زرند در مراسم افتتاح این خانه بهداشت به صورت ویژه از مسئولان دانشگاه و توجه آنها به بخش بهداشت و درمان این شهرستان تشکر کرد و خواستار کمک های بیش از پیش  آنها در جهت نوسازی مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان شد.
 

 
 رییس دانشگاه نیز ضمن تبریک ایام پرفیض ماه رجب، ساخت خانه های  بهداشت را از حقوق اولیه مردم دانست  و گفت: هرچقدر  کار در حوزه های بهداشت و درمان  انجام شود کم است و نیاز جامعه فراتر از آن می باشد.

 

rohe-Abad-Zarand_02

 

 

دکتر حق دوست با اشاره به عقب ماندگی های تاریخی استان در زمینه بهداشت و درمان، خواستار عزم مردم در جهت کمک برای ارتقاء سلامت جامعه شد.
 

 
 وی حفظ محیط زیست  و ایجاد جامعه با نشاط و فعالیت هایی در زمینه داشتن زندگی سالم را از جمله موارد موثر در ارتقاء سلامت دانست.

 

انتهای پیام/