برگزاری سالگرد ارتحال امام راحل در امامزاده بی‌بی عصمت کوهبنان

صبح روز ۱۴ خرداد مراسمی با حضور عاشقان و ارادتمندان به حضرت امام خمینی(ره) ‌در محل امامزاده بی‌بی عصمت کوهبنان برگزار می‌شود.

صبح روز ۱۴ خرداد مراسمی با حضور عاشقان و ارادتمندان به حضرت امام خمینی(ره) ‌در محل امامزاده بی‌بی عصمت کوهبنان برگزار می‌شود.

 

BiBi-Esmat-Kouhbanan

 

به گزارش صدای زرند، حجت‌الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام راحل تحصیلات علوم دینی خود را از سن ۱۵ سالگی آغاز کرد و با توجه به هوش و نبوغ سرشار توانست در مدت زمان کوتاهی تا کامل‌ترین درجه اجتهاد درس و بحث را ادامه دهد‌.

 
وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) علاوه بر مقام علمی در فقه‌، فلسفه‌، حکمت‌، عرفان و…‌ هم سرآمد دیگران بود و سال‌ها به تدریس این علوم در حوزه‌های علمیه قم و نجف مبادرت ورزید، اما این مهم نتوانست مانعی برای حرکت امام بر ضد حاکمان ظلم و جور در طی آن دوران باشد‌.

 
امام جمعه کوهبنان تاکید داشت: در همین راستا بود که بنیانگذار انقلاب اسلامی ‌مبارزات خود علیه حکومت پهلوی را از سال ۴۲ آغاز کرد تا اینکه در بامداد روز ۱۵ خرداد توسط عمال رژیم دستگیر شد، اما امام هم‌چنان با سخنرانی‌های انتقاد‌آمیز خود حکومت را به ستوه آورد.

 
وی ابراز داشت: امام راحل طی ۱۵ سال دوری از کشور با سخنرانی‌ها و اعلامیه‌های خود زمینه روشنگری مردم را رقم زد تا اینکه با ورود ایشان به کشور و پیروزی انقلاب اسلامی ریشه آمریکا و سلطه‌جویان از کشور کنده شد و نظام مقدس جمهوری اسلامی جانشین حکومت پهلوی شد‌.

 
جعفری عنوان کرد: امام خمینی(ره) در حالی که راه نجات از سلطه دشمنان را به بشریت نشان داد و ابهت دروغین ابرقدرت‌ها را در هم شکست، سرانجام در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ با دلی آرام و قلبی مطمئن به دیدار حضرت حق شتافت و جهان اسلام را داغ‌دار کرد.

 
وی تاکید کرد: خبرگان رهبری در کوتاه‌ترین زمان ممکن خلف صالح حضرت امام(ره) که شایسته‌ترین فرد جامعه بود را به عنوان رهبر جامعه اسلامی معرفی کردند و زمینه ناامیدی و شکست دشمنان و بدخواهان نظام را رقم زدند‌.

 
امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: تمام حرکت‌ها‌ی بیداری امروز مردم مستضعف جهان مدیون حضرت امام خمینی(ره) است، لذا باید مراسمی در سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) در مساجد‌، تکایا و بقاع متبرکه برگزار شود.

 
به گزارش صدای زرند در این جلسه مقرر شد طبق روال سال‌های گذشته‌ مراسم روضه‌خوانی به مدت سه روز در اداره آموزش و پرورش کوهبنان برگزار و با هماهنگی فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج عاشقان و ارادتمندان به حضرت امام برای شرکت در مراسم سالگرد به حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی اعزام شوند.

 
همچنین صبح روز ۱۴ خرداد مراسمی با حضور عاشقان و ارادتمندان به حضرت امام خمینی(ره) ‌در محل امام زاده بی‌بی عصمت برگزار می‌شود.

 
انتهای پیام/