ماه رجب طلیعه اُنس با خداوند است

اهالی رجب، مردان و زنان با ایمانی‌اند که آرزویی جز وصال یار ندارند و اشتیاقی غیر از دیدار در آن‌ها نیست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند ضمن تبریک حلول ماه رجب، رجب را ماه طلیعه اُنس با خداوند عنوان کرد.

 

AynaAlrajabiyon01

 

حجت الاسلام اکبر سلطانی در گفتگو با صدای زرند بیان داشت: سلام بر هلال رجب که آمدنش مژده پایان اندوه است و بدر آن یادآور تولد ماه تمام امامِ هُمام و حیدر کرّار، و پایانش نوید رهایی بشر از جهل و نادانی، شکوفایی اخلاق انسانی، بعثت آن بزرگ مردِ تاریخ برای همیشه زمان.

 

حجت الاسلام سلطانی اظهارداشت: اهالی رجب، مردان و زنان با ایمانی‌اند که آرزویی جز وصال یار ندارند و اشتیاقی غیر از دیدار در آن‌ها نیست.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند افزود: اینان ذکرشان اللّه، کارشان لِلّه و هدفشان کسب خشنودی پروردگار است.

 

اکبر سلطانی در ادامه گفت: «رجبیّون» قصدی جز رضوان الهی ندارند. بهشتِ آنان توجه محبوب است و دوزخشان حرمان یاد او. آن‌گاه که یارشان به اشک شوقی آن‌ها را می‌نوازد، برایشان از آن‌چه در دنیاست بهتر و خوش‌گوارتر است. هر کس توشه‌ای از سفره رجب برمی‌دارد و در خانه تکانی آن، همه می‌کوشند تا غباری بر گرد جان باقی نگذارند.

 

ایشان ابراز داشت: رجب، ماهی است که پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله و سلّم) در آن مأمور شد تا خوبی‌ها را تکمیل کرده و انسانِ متحیّرِ سرگردان را منزل بنمایاند و آیینی آورد که برای همیشه تاریخ، انسان‌ها را راهنما باشد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند همچنین گفت: مبعوثِ رجب، درباره فضیلت‌های آن می‌فرماید: «رجب، ماهِ نزول رحمت الهی است و خداوند در این ماه، رحمت خود را بر بندگان خویش فرو می‌ریزد.»

 

سلطانی در پایان گفت:این ماه، ماه آمادگی برای حضور در مهمانی خداوند است و برنامه‌های پیشنهادی اسلام در این ماه، همه از نوعی تمرین و یافتن آمادگی حکایت دارند. تأکید بزرگان دینی بر گرفتن روزه در این ماه و ذکر پاداش‌های بسیار برای روزه‌داری در ماه رجب، برای تشویق مسلمانان برای کسب آمادگیِ بار یافتن به ضیافت الهی، مؤید این مطلب است.

 

انتهای پیام/