مفاخر کرمان شناسایی و تقدیر شوند

استاندار کرمان گفت: کرمان شخصیت های بسیار بزرگ و تاثیرگذاری را در عرصه های مختلف به دنیا معرفی کرده است که باید نام تمام آنها در لیست مفاخر استان کرمان قرار بگیرد.

 استاندار کرمان گفت: کرمان شخصیت های بسیار بزرگ و تاثیرگذاری را در عرصه های مختلف به دنیا معرفی کرده است که باید نام تمام آنها در لیست مفاخر استان کرمان قرار بگیرد.

 

SedayeZarand.IR

 

به گزارش صدای زرند، به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی عصر امروز در جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان کرمان با بیان اینکه احیای انجمن مفاخر استان کرمان پس از هشت سال باعث افتخار است گفت: امیدواریم با کار خوبی که در این زمینه آغاز شده است بتوانیم مشاهیر استان را به نسل جدید یعنی نسلی که نیازمند پیدا کردن هویت ملی است معرفی کنیم تا آنها بزرگان خود را بشناسند و بواسطه آن احساس غرور کنند.

 
استاندار کرمان افزود: این حرکت برای نسل آینده امید بخش خواهد بود که بدانند پیشینیان ما چه زحماتی کشیده اند تا کرمان، استان کریمان بماند و بدرخشد.

وی ادامه داد: در تاریخ ایران، کرمان شخصیت های بسیار بزرگ و تاثیرگذاری را در عرصه های مختلف به دنیا معرفی کرده است که باید نام تمام آنها در لیست مفاخر استان کرمان قرار بگیرد.

 
وی با بیان اینکه در معرفی مفاخر،رعایت شرایط اهل زمانه بسیار مهم است افزود: باید یک تیم کارشناسی و با نگاه حرفه ای ، علمی و فرهنگی شخصیت ها را معرفی کرده تا مفاخر ما همیشه مفاخر بمانند و نسل های آینده نتوانند به آنها انگ بزنند.

 
رزم حسینی ادامه داد: نسل امروز به دلایل مختلفی در حوزه فرهنگ، ادب و اخلاق با مشکلاتی رو به رو شده است و لازم است بزرگانی را به عنوان الگو به این نسل معرفی کنیم

 
وی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ قدرشناسی بزرگان در کشور گفت:باید آهنگ جدیدی راه بیندازیم و بدانیم که اگر این بزرگان نبودند، شاید جایگاه امروز را نداشتیم.

 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این نشست گفت: انجمن مفاخر استان کرمان در نیمه دوم سال گذشته و پس از ۸ سال مجددا تشکیل شد.

 
فرشید فلاح از تنظیم لیست ۲۷ نفره مفاخر استان خبر داد و افزود: این لیست محصول برگزاری ۱۳ جلسه توسط کمیته علمی و فرهنگی انجمن است که در دو بخش شامل مشاهیر درگذشته و عزیزان در قید حیات تنظیم شده است.

 
وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری همایش خواجو اشاره کرد و گفت:در ستاد بزرگداشت خواجو که به ریاست استاندار برگزار شده است مقرر شد که کنگره بزرگداشت خواجوی کرمانی در سه مرحله برگزار شود که طی آن سال گذشته کنگره به صورت استانی برگزار شد و در سال جاری نیز به صورت ملی برگزار می شود اما اساس کار برای سال ۹۵ است که باید کنگره جهانی را برگزار کنیم.

 

انتهای پیام/