بعد از حضور رضا یزدانپناه شهرداری زرند جان تازه ای گرفته است / پرداخت حقوق معوقه و پاداش کارکنان

بی شک اگر نخواهیم مغرضانه بسنجیم، فعالیت های چند وقت اخیر شهرداری زرند – یعنی بعد از حضور جناب آقای رضا یزدانپناه، سرپرست جدید شهرداری زرند – چندین برابر شده است و مدیریت و خوش فکری جناب آقای یزدانپناه در عملکرد این روزها و برنامه های بسیار هوشمندانه ایشان نشان از عزم جدی ایشان برای بهبود شرایط دارد.

چندین سال است که حرف و حدیث های فراوانی در مورد شهرداری زرند وجود دارد که بسیاری آن را به بدهکاری این نهاد به بخش های مختلف مرتبط می دانند و تمامی کم کاری های و مشکلات پیش روی آن را با کمبود بودجه در این نهاد توجیه می کنند. اما گویی تدبیر و نحوه مدیریت در یک نهاد نیز می تواند بسیاری از مشکلات را حذف کرده و کارایی آن را چندین برابر کند.

 

صدای زرند-جواد زمانی بابگهری: بی شک اگر نخواهیم مغرضانه بسنجیم، فعالیت های چند وقت اخیر شهرداری زرند – یعنی بعد از حضور جناب آقای رضا یزدانپناه، سرپرست جدید شهرداری زرند – چندین برابر شده است و مدیریت و خوش فکری جناب آقای یزدانپناه در عملکرد این روزها و برنامه های بسیار هوشمندانه ایشان نشان از عزم جدی ایشان برای بهبود شرایط دارد.

 

فعالیت و خوش فکری سرپرست شهرداری از چشم اعضای شورای شهر زرند نیز دور نمانده است و هاشمی زاده، رئیس شورای شهر زرند در گفتگو با صدای زرند یکی از دلایل اصلی معرفی رضا یزدانپناه به عنوان شهردار آینده زرند را تدبیر مناسب ایشان برای مدیریت شهری بیان و افزودند: آقای یزدانپناه در این چند وقت که سرپرست شهرداری بوده بسیار خوب فعالیت کرده اند و خوشبخنانه با مدیریت ایشان و همکاری تمامی معاونت ها، نشان داد که اگر همدلی و همکاری در شهرداری وجود داشته باشد به خوبی می توان کار کرد.

 

تلاش گسترده خانواده شهرداری در بازگشایی معابر آب گرفته سطح شهر

 

با شروع بارش شدید باران در هفته های گذشته تلاش گسترده خانواده شهرداری برای بازگشایی معابر سطح شهر نیز آغاز شد.

 

Zarand34335215807

 

آقای یزدانپناه سرپرست شهرداری در این باره گفت: با ریزش باران شدید در سطح شهر و پس از تشکیل جلسه مدیریت بحران شهرداری بلافاصله اکیپ های بازگشایی معابر با محوریت واحد آتش نشانی، سازمان پارک ها و فضای سبز، امور شهر، امور نقلیه، واحد ساختمانی و فنی عمرانی مأموریت خود را آغاز نمودند.

 

سرپرست شهرداری گفت: با توجه به حجم آب گرفتگی معابر سطح شهر به ویژه خیابان های  معلم، اسد آبادی، امیر کبیر، ابوذر، سردار جنگل، شهدای محمد آباد، چهار راه برق، چهار راه باهنر، بلوار جمهوری اسلامی، شهرک امام سجاد (ع) و اکثر مناطق شهری افزود: با فعالیت گسترده کارکنان سخت کوش شهرداری حجم عمده آبگرفتگی های سطح شهر با استفاده از خودروهای  آتش نشانی  و تانکر های حمل آب و دستگاه های مکش آب جمع آوری و به کانال های خروجی هدایت گردید.

 

Zarand34335215808

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به همکاری دلسوزانه شهروندان اشاره نمود و اذعان داشت: اگر همراهی و همیاری شهروندان در کنار واحد های شهرداری نبود هرگز نمی توانستیم این حجم بزرگ آبگرفتگی را در مدت ۱۲ ساعت به سرانجام برسانیم که جا دارد این همت ویژه شهروندان فرهیخته زرند را ارج نهیم و خداوند را شاکریم که شهروندان از سرعت عمل و تلاش بی وقفه پرسنل شهرداری در مهار آب گرفتگی معابر سطح شهر ابراز رضایت نمودند.

 

Zarand34335215806

 

وی همچنین از فرماندار محترم و دیگر مسئولین اجرایی در تشکیل ستاد بحران شهرستان و همکار ی دستگاه های متولی تشکر و قدردانی نمود.

 

آماده سازی وسایل بازی و مبلمان بوستان های سطح شهر برای سال جدید

 

مهندس جعفری، مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری زرند، از آماده سازی و رنگ آمیزی وسایل بازی، تندرستی و مبلمان بوستان های سطح شهر خبر داد.

 

Zarand34335215801

 

وی با بیان این مطلب افزود: با تاکید ویژه سرپرست محترم شهرداری در بسیج امکانات به منظور ایجاد محیطی زیبا در بوستان های سطح شهر، ویژه ی فصل بهار، این سازمان همزمان با این اقدام هرس و فرم دهی درختان را در سطح پارک ها و معابر سطح شهر را نیز در دستور کار قرار داده است.

 

استقبال نمادین از نخستین مسافر نوروزی

 

از دیگر اقدامات چند وقت اخیر شهرداری زرند استقبال از نخستین مسافر نوروزی در زرند بود که هر چند یک حرکتی نمادین بود اما خوش فکری مدیریت جدید شهرداری را به همراه داشت و نشانی بود از توجه این نهاد به مهمانان نوروزی در شهر زرند.

 

رضا یزدان پناه سرپرست شهرداری زرند در این باره گفت: استقبال نمادین از نخستین مسافر نوروزی و مشارکت در معرفی جاذبه‌های تاریخی با ایجاد مرکز موقت اطلاع‌رسانی گردشگری در مبادی ورودی از اقدامات شهرداری زرند در آستانه نوروز ۹۴ خواهد بود.

وی  افزود: در این دوره، اهتمام و توجه ویژه‌ای به اماکن تاریخی و گردشگری، پارک‌های مسافر و مراکز اطلاع‌رسانی گردشگری می‌شود تا میهمانان شهر زرند خاطره خوشی را از اقامت در شهر زرند داشته باشند.

 

ایشان از دیگر اقدامات این مجموعه برای استقبال از بهار و میهمانان نوروزی در ایام عید امسال را نصب تابلوهای راهنمای گردشگری در مسیرهای منتهی به زرند و اماکن تاریخی و رفاهی و تفریحی، تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی در بین گردشگران و مسافران، استقرار چادرها و کمپ‌های استقبال از میهمانان در مبادی ورودی به شهر، توزیع گسترده نقشه‌های گردشگری، هماهنگی راهنمایان گردشگری برای هدایت و راهنمایی مسافران و میهمانان عنوان کرد.

 

 با اکیپ های چهارگانه شهرداری در روز جمعه شهر پاکسازی گردید

 

با تشکیل اکیپ های چهارگانه در روز جمعه ۲۲ اسفند ماه طرح پاکسازی عمومی معابر سطح شهر با موفقیت انجام گردید.

 

یزدانپناه، سرپرست شهرداری زرند، در این باره گفت: به منظور ارائه ی خدمات بیشتر به شهروندان و در آستانه ی سال نو، طرح پاکسازی عمومی معابر سطح شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

 

Zarand34335215802

 

وی در این رابطه افزود: پس از تشکیل جلسه هماهنگی و تقسیم بندی، شهر به چهار منطقه با مرکزیت چهار راه برق، گروه های ۲۰ نفره تشکیل و از ساعت ۷ صبح روز جمعه لغایت ۱۴عصر همان روز کلیه ی معابر عمومی سطح شهر پاکسازی گردید.

 

منتخب شورای اسلامی شهر با تشکر از همکاری ویژه ی شورای معاونین و کارگران همیشه آماده خانواده بزرگ شهرداری خاطر نشان ساخت: با همدلی بوجود آمده و همراهی نیروهای با تجربه شهرداری در کنار کارکنان جوان و با انگیزه بسیاری از مشکلات سطح شهر قابل حل می باشد.

 

Zarand34335215803

 

گفتنی است طرح پاکسازی عمومی که برای اولین بار در چند سال گذشته با دستور سرپرست شهرداری برگزار گردید با استقبال و قدردانی شهروندان روبرو گردید.

 

خرید ۴۵۰۰ کیلوگرم رنگ ترافیکی جهت خط کشی اکسی

 

با صرف هزینه ای بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال خرید بیش از ۴۵۰۰ کیلو گرم رنگ ترافیکی سرد از سوی سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری زرند به انجام رسید.

 

محمد جواد عربپور، مدیر عامل این سازمان، با اعلام این خبر گفت: سالانه کلیه خط کشی های اکسی سطح شهر طی دو نوبت شش ماه انجام می شود.

 

وی گفت: به مناسبت سال نو این سازمان عملیات اکسی خیابان های اصلی شهر و بلوارهای پر تردد را عملی خواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان حمل و نقل دارای خودروی خط کشی معابر می باشد سالانه بیش از سه میلیارد ریال در هزینه های سازمان صرفه جوئی می شود.

 

مهندس عربپور از خط کشی خیابان های مطهری، امام خمینی، فردوس، جمران، بهشتی، باهنر، حجت، ۱۷ شهریور، توکلی و بلوارهای دانش، آزادی، ۱۵ خرداد، جمهوری اسلامی و جانبازان خبر داد و تصریح کرد: در صورت مساعد بودن هوا انجام عملیات اکسی از ۲۰ اسفند ماه آغاز خواهد شد.

 

پخش ۶۸۰ تن آسفالت در یک ماه گذشته

 

شهرداری با پخش ۶۸۰ تن آسفالت در یک ماه گذشته بسیاری از معابر اصلی سطح شهر و معابر فرسوده را لکه گیری کرده است.

 

Zarand34335215805

 

مهندس ولیخانی معاون فنی و عمرانی شهرداری در این رابطه گفت: با تولید ۶۸۰ تن آسفالت در کارخانه آسفالت شهرداری بسیاری از معابر اصلی سطح شهر و معابر فرسوده لکه گیری شد.

 

ایشان با تقدیر از حمایت های ویژه ی سرپرست شهرداری خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ارزشمند این حوزه بازسازی و انجام تعمیرات اساسی تاسیسات کارخانه ماسه شویی پس از ۲۵ سال بود در ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری بسیار سودمند می باشد.

 

وی همچنین گفت: آغاز بازسازی این تاسیسات از زمان مدیریت مهندس عرب نژاد آغاز گردید و با پیگیری های مجدانه سرپرست محترم شهرداری آقای یزدانپناه با سرعت در حال انجام است.

 

وی تصریح کرد: تعمیرات و نصب تجهیزات این مجموعه با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال در حال انجام می باشد و در بخش تولید همچون یک کارخانه نو پا عمل خواهد نمود.

 

Zarand34335215804

 

مهندس ولیخانی در پایان با تقدیر از زحمات شبانه روزی پرسنل کارخانه آسفالت، اکیپ های لکه گیری، واحد ساختمانی و دیگر نیروهای مجموعه اظهار داشت با راه اندازی تاسیسات ماسه شویی و ایجاد انگیزه در بین کارکنان این مجموعه ماهانه  ۸۰۰ میلیون ریال درآمد برای شهرداری در پی خواهد داشت.

 

اقدامی بی نظیر در پرداخت ۵ مرحله حقوق به کارکنان شهرداری در یک ماه گذشته

 

آقای جعفری نژاد معاون اداری و مالی شهرداری زرند، از اقدام بی نظیر شهرداری در پرداخت ۵ مرحله حقوق و عیدی کارکنان خود در یک ماه گذشته خبر داد.

 

جعفری نژاد معاون اداری و مالی شهرداری در این باره افزود: با حضور آقای یزدانپناه بر مسند شهرداری و پیگیری های ویژه ایشان، دریافت مطالبات شهرداری از ارگان ها، نهادها و کارخانجات صنعتی در دستور کار قرار گرفت.

 

وی همچنین با تشکر از اعضای محترم شورای اسلامی شهر در ارائه ی مصوبه ی بسته های تشویقی در پرداخت عوارض خاطر نشان کرد: این اقدام شورا باعث حضور چشمگیر شهروندان در پرداخت عوارض معوقه ی آنان به شهرداری گردید بطوریکه با دستور سرپرست شهرداری در دو روز پایانی ماه بهمن قسمت دایره درآمد شهرداری در دو نوبت صبح و عصر پاسخگوی مراجعین بود.

 

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری در یک ماه گذشته پرداخت و در این باره گفت: با عنایت خداوند و پیگیری های دلسوزانه صورت گرفته توانستیم در ۵ مرحله از تاریخ ۲۰/۱۱/۹۳ لغایت ۲۱/۱۲/۹۳ حقوق و مزایای آذر ماه، دی ماه، بهمن ماه، یک نوبت پاداش عیدی سال ۹۲ و عیدی پاداش سال ۹۳ را پرداخت نمائیم و امیدواریم که بتوانیم در روزهای پایانی سال حقوق اسفند ماه کارکنان شهرداری را واریز نماییم که این اقدام در حجم پرداخت حقوق کارکنان شهرداری بی سابقه بوده است.

 

حال با وجود این عزم جدی مدیریت جدید شهرداری زرند بی شک توقعات مسئولین امر و البته شهروندان از جناب آقای یزدانپناه در دوره سرپرستی و انشاالله بعد از احراز صلاحیت ایشان به عنوان شهردار زرند، بیشتر خواهد شد که می طلبد ایشان با خوش فکری که در این چند وقت نشان داده اند و البته با همکاری شهروندان و شورای اسلامی شهر تدابیر جدید خود را برای بهبود هر چه بیشتر شرایط شهرداری و شهر زرند در سال آینده مد نظر داشته باشند و با اجرایی کردن آنها ضمن ایجاد شرایط بهتر برای شهرداری و شهر زرند موجب شادی و دلگرمی هر چه بیشتر شهروندان عزیز زرندی نیز شوند.

 

 

انتهای یادداشت/