برخورد قاطع با سودجویان و گرانفروشان در زرند

رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت :طرح ضربتی پلمب واحدهای صنفی متخلف و گرانفروش در شهرستان زرند آغاز شد.

رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت :طرح ضربتی پلمب واحدهای صنفی متخلف و گرانفروش در شهرستان زرند آغاز شد.

 

برخورد قاطع با سودجویان و گرانفروشان در زرند

 

به گزارش صدای زرند، طرح ضربتی پلمب واحدهای صنفی متخلف در شهرستان زرند با حضور رئیس ستاد پیشگیری از وقوع جرم و همچنین رئیس تعزیرات این شهرستان آغاز شد.

 
در این راستا اعضای ستاد پیشگیری از وقوع جرم در آستانه ایام نوروز به طور سرزده از کارگاه‌های تولید شیرینی و رستوران‌های زرند بازدید کردند.

 

 
تهدید بهداشت عمومی توسط اتباع خارجی فروشگاه‌های مواد غذایی

 
مهدی جعفری رئیس دادگستری شهرستان زرند در حاشیه این بازدیدها در گفت‌وگو اظهار داشت: با توجه به ایام پایانی سال از امروز برنامه‌ریزی برای برخورد قاطع و محکم با سودجویان و گران‌فروشان در شهرستان زرند آغاز‌ شده و به زودی شاهد برخوردهای قاطع با گران‌فروشان طی بازدیدهای میدانی این گروه بازرسی هستیم.

 
وی به کارگیری اتباع خارجی در فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی را تهدیدی جدی علیه بهداشت عمومی دانست و افزود: همه مجموعه‌های قضائی‌، اجرائی و بهداشتی مصمم در برخورد قانونی با متخلفان هستند.

 
رئیس ستاد پیشگیری از وقوع جرم زرند، عرضه و در معرض قرار دادن لباس‌هایی که عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند جرم دانست و اظهار داشت: در صورت مشاهده این مغاره‌ها پلمب می‌شوند.

 
وی یادآور شد: اکنون ضرورت تنظیم و کنترل بازار بیش از گذشته احساس می‌شود و باید با جدیت و کنترل بیشتری بر بازار نظارت کرد تا شهروندان هیچ نگرانی نداشته باشند.

 
جعفری بیان داشت: کنترل بازار باید مؤثر و مستمر انجام و منتهی به نتیجه و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی شود.

 
وی تاکید کرد: همچنین تعزیرات حکومتی باید با تمام‌ ظرفیت‌ها نسبت به برخورد با متخلفان اقدام کند تا از گران‌فروشی و اجحاف و افزایش خودسرانه قیمت‌ها جلوگیری شود.

 

 
‌برخورد قاطع با متخلفان صنفی

 
یوسف علیزاده رئیس اداره صنعت‌، معدن و تجارت زرند نیز به خبرنگار ما گفت: بازاریان باید اجناس را براساس قیمت‌های پایه و مصوب به مردم بفروشند و در غیر این صورت طبق دستورالعمل‌های قانونی با آنها برخورد جدی و قانونی می‌شود.

 
وی در بازدید سرزده از آشپزخانه یک رستوران معروف ‌شهر بیان داشت: این رستوران از ابتدای سال جاری تاکنون سه مورد تخلف داشته و حتی از ورود بازرس این اداره ممانعت شده‌ است.

 
علیزاده تصریح کرد: در این بازرسی سرزده ۱۴ مورد تخلف بهداشتی و گران‌فروشی مشاهده و پرونده ۶۵۹ میلیون ریالی برای وی تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.

 
همچنین در بازدیدهای صورت گرفته یک کارگاه تولید شیرینی‌جات به علت عدم رعایت بهداشت‌ تا رفع موارد بهداشتی تعطیل شد.

 

 
۱۶۰۰۰ بازدید از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی زرند

 
ماشاالله عرب‌پور معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان زرند به خبرنگار ما گفت: طی ۹ ماهه سال جاری ۱۶ هزار و ۲۹۸‌ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی زرند انجام شده است.

 
وی افزود: برخورد با دست‌فروشان دوره‌گرد مواد غذایی به تعداد ۵۱ مورد و پیگیری دریافت حکم دادستانی جهت توقیف خودروهای مذکور نیز صورت گرفته است.

 
عرب‌پور جمع‌آوری نان‌های فاقد بسته‌بندی و مشخصات از خواروبارفروشی‌ها در سطح شهر را از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت: طی این مدت تعداد متصدیان متخلف معرفی شده به تعزیرات حکومتی شهرستان ۵۸ مورد بوده که مبلغ جرایم ناشی از محکومیت متصدیان ۳۳ میلیون و ۴۶۰ هزار ریال است.

 
وی در مورد طرح ارتقای وضعیت ‌بهداشتی نانوایی‌ها عنوان کرد: تعداد بازدید از نانوایی‌ها در سطح شهر و روستا ۴۱۳ مورد بوده که ۴۷ مورد اخطاریه برای متصدیان متخلف صادر و ۱۱ نانوایی برای قطع سهمیه به اداره غله معرفی شدند.

 
عرب‌پور از شهروندان خواست در هنگام خرید مواد غذایی به تاریخ تولید و پروانه بهداشتی آن توجه داشته باشند و در صورت هرگونه موارد تخلف مراتب را با تلفن ۳۳۴۲۰۰۷۴ اطلاع دهند.

 
انتهای پیام/