مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله جعفری در زرند برگزار شد

سومین سالگرد رحلت مرحوم آیت الله سید احمد جعفری موسس حوزه علمیه جعفریه و حجت و نخستین امام جمعه زرند در دبیرستان نمونه استاد سید احمد جعفری این شهرستان برگزار شد.

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله سیداحمد جعفری در شهرستان زرند برگزار شد.

 

Salkard-Jafari_ (2)

 

به گزارش صدای زرند، حمید صادقی‌زاده مدیر آموزش و پرورش زرند در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله جعفری به نقش وی در روشنگری مردم در زمان طاغوت و به ثمر رسیدن پیروزی شکوهمند انقلاب در شهرستان زرند اشاره کرد.

 

 
وی دلدادگی و ارتباط با خداوند و اخلاص در کارها را از ویژگی‌های شخصیتی استاد جعفری بیان کرد و اظهار داشت: وی روشن‌دلی با علم و معرفت بود که توانسته بود ارتباط معنوی و قلبی‌اش را با خالق خود برقرار کند.

 

 

سیدرضی جعفری از فرزندان استاد جعفری به بیان خاطراتی از ایشان پرداخت و گفت: بارزترین و شاخص‌ترین سجایای اخلاقی ایشان مردمی بودن و رقت قلب وی نسبت به تمام افراد بود و کسی که به وی مراجعه می‌کرد، دست خالی برنمی‌گشت.

 

 
جعفری افزود: هر کس به اندازه معرفت خود در محضر استاد بهره‌مند می‌شد و کسانی که به دنبال کسب دانش و علم بودند از دریای بیکران علمی وی و کسانی که خواستار کمک مالی بودند در حد توان کمک‌هایی را دریافت می‌کردند.

 

 
به گزارش صدای زرند، استاد سیداحمد جعفری در سال ۱۳۱۳ هجری شمسی در بخش جور کوهبنان متولد شد و در سن ۱۰ سالگی به علت بیماری بینایی خود را از دست داد.

 

 
زنده‌یاد جعفری در سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۲ به عنوان امام جمعه زرند خطبه ایراد می‌کرد و در سوم اسفندماه ۱۳۹۰ در یکی از بیمارستان‌های شهر مقدس قم دعوت حق را لبیک گفت و پنجم اسفند ماه بعد از تشییع جنازه باشکوهی که در شهرستان زرند انجام شد در جوار قبور مطهر شهدا به خاک سپرده شد.

 

 
در این راستا توسط شورای فرهنگ عمومی شهرستان روز پنجم اسفند ماه به عنوان روز فقاهت و تجلیل از علما نامگذاری شده است.

 

 

 کتاب فرات معرفت یکی از با ارزش ترین آثار شعر آیت الله جعفری با موضوع ائمه اطهار (ع) است که تاکنون منتشر نشده است.

 

 

 همچنین موسسه علوم قرآنی باب العلم و مرکز جمع آوری آثار استاد سید احمد جعفری فردا دوشنبه همزمان با برگزاری آیین سومین سالگرد رحلت وی در منزل آیت الله سید احمد جعفری در زرند با حضور حجت الاسلام مهدی عربپور امام جمعه موقت کرمان به بهره برداری می رسد.

 

 

Salkard-Jafari_ (4)

 

Salkard-Jafari_ (3)

Salkard-Jafari_ (1)

انتهای پیام/