برگزاری نشست تخصصی نماز در زرند

این نشست با حضور یاوران نماز، مسئولین هیئت های مذهبی خواهران، بانوان فعال عرصه فرهنگی و طلبه های حوزه علمیه شهرستان در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی زرند برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند از برگزاری نشست تخصصی نماز با حضور حجت الاسلام دیانت از مرکز تخصصی نماز کشور خبر داد.

 

حجت الاسلام اکبر سلطانی بیان داشت: این نشست با حضور یاوران نماز، مسئولین هیئت های مذهبی خواهران، بانوان فعال عرصه فرهنگی و طلبه های حوزه علمیه شهرستان در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی زرند برگزار شد.

 

حجت الاسلام اکبر سلطانی هدف از برگزاری این نشست را توجه به نقش ویژه بانوان در تربیت نسلی بر پایه اعتقادات دینی عنوان کرد.

 

حجت الاسلام سلطانی در ادامه، نقش بانوان را در اشاعه فرهنگ دینی در دو بٌعد تربیت نسل و تصحیح خطاهای فکری و فرهنگی ایجاد شده در خانواده بسیار مهم دانست.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند تاکید کرد: به همین دلیل و به منظور افزایش آگاهی بانوان جامعه و جلوگیری از انحرافات دشمنان اسلام که با هر ابزار فریب کارانه ای در مفاهیم دینی خدشه وارد می کنند این جلسات در سطح تخصصی به صورت متمرکز و پراکنده در جلسات خانگی بانوان با استفاده از ظرفیت مٌبلغین تشکیل می گردد.

 

اکبر سلطانی نماز را جلوه ای از بندگی انسان در پیشگاه خدا و مظهر عبودیّت و عبادت عنوان و ابراز داشت: شناخت معبود و آفریدگار،محبّت او را در دل ایجاد می کند و این محبّت،انسان را به پرستش و عبادت و اظهار کوچکی و تواضع در برابر عظمت او وا می دارد.

 

سلطانی در خصوص اهمیت و چرایی نماز اظهارداشت: آدمی هر اندازه به کارهای مادی و امور دنیوی بپردازد، به موازات آن از معنویت و نام و یاد خداوند متعال و انس با او غافل می شود و این غفلت اگر به گناه و معصیت بینجامد، صورت ملکوتی آن آتشی است که خرمن هستی او را می سوزاند که باید هر چه زودتر خاموش شود.

 

وی در پایان گفت: چنین هنری تنها از نماز ساخته است که هر چه زودتر بر پا شود کارآمدتر خواهد بود.

 

انتهای پیام/