عرضه ۶۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه فجر کوهبنان

مدیر نمایشگاه کتاب دهه فجر شهرستان کوهبنان گفت: ۶۰۰ عنوان کتاب با موضوعات مختلف در نمایشگاه کتاب فجر کوهبنان عرضه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدمحمدتقی روح‌الامینی پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه کتاب فجر کوهبنان اظهار داشت: کوهبنان به‌عنوان یکی از شهرهای فرهنگی کشور علاقه‌مندان زیادی در حوزه کتاب و کتابخوانی دارد، لذا جا دارد طی سال چند نمایشگاه کتاب در این شهرستان برپا شود.

 

وی ادامه داد: به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر با همکاری انتشارات ثارالله قم و موسسه فرهنگی و قرآنی شهید نوح مجیدی نمایشگاه کتابی در محل سالن مطالعه کتابخانه عمومی کوهبنان راه‌اندازی شده که تا پایان وقت اداری ۲۳ بهمن‌ماه در دو شیفت کاری صبح و عصر دایر است.

 

مدیر نمایشگاه کتاب دهه فجر کوهبنان تصریح کرد: این نمایشگاه با ۶۰۰ عنوان کتاب در موضوعات حقوق، مذهبی، علمی، تاریخی، ادبیات، کودک و نوجوان، هنری، رمان، قرآن و نهج‌البلاغه، کتاب‌های مربوط به انقلاب اسلامی افتتاح شده است که در صورت استقبال شهروندان کوهبنانی زمان آن تمدید می‌شود.

 

وی پیشنهاد داد: مسئولان در سبد کالای خانوارها کتاب را در نظر بگیرند تا علاقه‌مندان به این حوزه بتوانند به‌راحتی برخی از منابع و کتاب‌های مورد نیاز خود را بدون فوت وقت و صرف هزینه دریافت کنند.

 

همچنین در آیین محمود تهامی رئیس شورای اسلامی شهر کوهبنان گفت: باید فرهنگ مطالعه از دوران کودکی در خانواده‌ها نهادینه شود.
وی ادامه داد: کتابداران و متولیان امور کتابخانه‌ها باید با مدارس و دانشگاه‌ها رابطه‌ای دوستانه و تنگاتنگ داشته باشند که این خود می‌تواند عاملی برای جذب بیشتر علاقه‌مندان حوزه کتاب و کتابخوانی باشد.

 

مدیر اداره امور کتابخانه های عمومی کوهبنان هم در این آیین به مهمترین برنامه‌های قابل اجرا در دهه فجر از جمله برگزاری مسابقات کتابخوانی آنلاین، مسابقه خاطره‌نویسی، مسابقه نقاشی ویژه کودکان، حضور دسته‌جمعی کتابداران و جمعی از اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان در مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن و برگزاری نمایشگاه کتاب اشاره کرد.

 

خلیل‌الله باقی‌زاده ادامه داد: با توجه به فعالیت چند کتابخانه مشارکتی در شهرستان کوهبنان، عملیات ساخت کتابخانه امام علی(ع) در بخش طغرالجرد روزهای پایانی خود را طی می‌کند که امیدواریم طی ماه‌های آینده این ساختمان آماده بهره‌برداری شود.

 

مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی کوهبنان گفت: فرهنگیان، دانش‌آموزان، کارمندان و کارگران حضوری گسترده و چشمگیر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان دارند و به‌منظور فراهم کردن بستر حضور کودکان، بخشی ویژه در کتابخانه عمومی شهرستان تشکیل شده که مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

در این آیین یاسر محسنی شهردار شهر کوهبنان گفت: پارک‌ها و فضاهای عمومی ظرفیت راه‌اندازی ایستگاه مطالعه را دارند و شهرداری کوهبنان آمادگی کامل دارد تا در تمام پارک‌ها و بوستان‌های شهر با همکاری مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی این مهم را انجام دهد.

 

وی ادامه داد: به منظور گسترش فرهنگ مطالعه و فراهم کردن زمینه مناسب برای مراجعه‌کنندگان به شهرداری کوهبنان، ما در نظر داریم کتابخانه‌ای کوچک در شهرداری شهر کوهبنان راه‌اندازی کنیم تا مراجعه‌کنندگان در اوقات حضور در شهرداری بتوانند از وقت خود بیشترین استفاده را ببرند.

 

شهردار کوهبنان یادآور شد: شهرداری علاوه بر پرداخت نیم درصد حق قانونی کتابخانه‌ها، آماده هرگونه همکاری برای برگزاری مسابقات کتابخوانی و برپایی نمایشگاه‌های کتاب است

 

 

انتهای پیام/