ویژگی اصلی انقلاب اسلامی الگو قرار دادن حماسه عاشورا بود

انقلاب اسلامی پدیده ای بی نظیر میان انقلابهای بزرگ دنیا به شمار می آید. عظمت آن و شکوه حضور یکپارچه مردم برای پی ریزی نظامی الهی، پیش بینی تمامی استراتژیست ها و گزارشگران جهانی و منطقه ای را بر هم زد و آنان را مجبور به کرنش در مقابل انقلاب نمود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند شب گذشته در همایش هیئت های مذهبی که به مناسبت دهه فجر برگزار شد الگو قرار دادن حماسه عاشورا را ویژگی اصلی انقلاب اسلامی عنوان کرد.

 

به گزارش صدای زرند حجت الاسلام اکبر سلطانی در این همایش بیان داشت: مبیّن آن است که این هیئت ها به عنوان یکی از شبکه های سازماندهی در کنار سایر سازمان ها، در روند شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی دارای نقش و کارکردهای مهم و متنوعی بوده اند.

 

حجت الاسلام اکبر سلطانی افزود: از جمله آنها می توان به نقش فرهنگی، هنری، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی هیئت های مذهبی در فرآیند پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و برای هر کدام از این نقش ها شواهد و مصادیق مربوط در بستر تاریخ انقلاب را ارائه کرد.

 

حجت الاسلام سلطانی خاطرنشان کرد: تاریخ معاصر، شاهد نقش تعیین کننده محرم در جنبش های اصیل مردمی است که جلوه کامل بروز و ظهور این تاثیر را در انقلاب اسلامی مشاهده می کنیم.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند تصریح کرد: انقلاب اسلامی پدیده ای بی نظیر میان انقلابهای بزرگ دنیا به شمار می آید. عظمت آن و شکوه حضور یکپارچه مردم برای پی ریزی نظامی الهی، پیش بینی تمامی استراتژیست ها و گزارشگران جهانی و منطقه ای را بر هم زد و آنان را مجبور به کرنش در مقابل انقلاب نمود.

 

اکبر سلطانی تاکید کرد: قطعا یکی از ویژگی های اصلی انقلاب، رنگ و بوی عاشورایی آن بود که در به هم زدن معادلات به نفع نیروهای انقلابی تاثیری بسزا داشت.

 

وی اظهارداشت: ملت ایران در تمامی تحرکات سیاسی فرهنگی خود به نحوی تحت تاثیر پیام عاشورا است و این طبیعی ترین بستر تحولات انقلابی در ایران اسلامی به شمار می آید.

 

سلطانی در پایان با نگاهی به تحولات ایران در دوره رضاخان و محمدرضا پهلوی گفت: که هر دو به ستیز با اسلام و اقامه شعائر دینی در ایران برخواسته بودند و سرنوشت آن پدر و پسر از یک طرف و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری یک عالم دینی از سوی دیگر تاثیر مذهب و مولفه های دینی را در تحولات سیاسی اجتماعی ایران آشکار می سازد.

 

انتهای پیام/